REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Jak odblokować hamulec ręczny elektryczny?
Jak odblokować hamulec ręczny elektryczny?
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

W XXI wieku nastąpiła w motoryzacji era elektronizacji. Skutek? W samochodach wszystko zaczyna pracować automatycznie - klimatyzacja, światła, a nawet hamulec pomocniczy. To oczywiście rodzi nowe usterki. A więc jak odblokować hamulec ręczny elektryczny?

Hamulec ręczny elektryczny miał przynieść kierowcom wygodę. Jako że samodzielnie blokuje się w czasie jazdy, prowadzący nie mógł np. zapomnieć o jego zablokowaniu podczas postoju i odblokowaniu przed ruszeniem samochodem z miejsca (robi to automatycznie). Niestety dość szybko okazało się, że układ jest też podatny na uszkodzenie. I choć początkowo auta z zablokowanym hamulcem ręcznym elektrycznym na lawecie trafiały do warsztatów, zmotoryzowani dość szybko znaleźli sposób na odblokowanie tylnych kół.

REKLAMA

Co jest do tego potrzebne? Przede wszystkim chociaż minimum wiedzy motoryzacyjnej oraz podstawowe narzędzia. Zatem jak odblokować hamulec ręczny elektryczny? Oto kilka przykładów:

  • BMW serii 5 GT i Renault Scenic II - hamulec ręczny można awaryjnie odblokować za sprawą cięgna, które jest umieszczone pod podłogą bagażnika.
  • Citroen C4 Picasso - Francuzi dołączają do auta specjalne narzędzie. To trzeba włożyć do otworu umieszczonego przy fotelu (chroni go zaślepka) i obracać do oporu zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
  • Ford C-Max - hamulec ręczny można awaryjnie odblokować za sprawą cięgna, które jest umieszczone między siedzeniami.
  • Peugeot 508 - hamulec ręczny można awaryjnie odblokować za sprawą cięgna, które jest umieszczone pod osłoną mechanizmu zmiany biegów.
  • Audi A5 - aby odblokować hamulec ręczny elektryczny należy odpiąć wtyczkę z silnika hamulca przy tylnym kole, podłączyć zasilanie (np. z akumulatora), a wtedy hamulec zostanie odblokowany. Ta metoda pasuje do większości aut Grupy Volkswagena, niestety jest też najbardziej inwazyjną.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA