REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Różnice w cenie OC dla tego samego kierowcy są gigantyczne

Subskrybuj nas na Youtube
Różnice w cenie OC dla tego samego kierowcy są gigantyczne.
Różnice w cenie OC dla tego samego kierowcy są gigantyczne.

REKLAMA

REKLAMA

W błędzie jest ten kto myśli, że ceny ubezpieczenia OC dla tego samego kierowcy są u różnych ubezpieczycieli zbliżone. W Warszawie różnica może wynieść nawet 700 zł!

Prawie dwie trzecie polskich kierowców, czyli 63% ubezpiecza swoje samochody w jednej z trzech dominujących na rynku firm ubezpieczeniowych. I nigdy odpowiednio wcześniej nie porównują ofert różnych towarzystw. Kierowcy powszechnie narzekają na gigantyczne podwyżki cen polis, a jednocześnie niewielu próbuje zmienić ubezpieczyciela czy sprawdzić ceny konkurencji. Pechowcy za obowiązkowe OC mogą przepłacać nawet do 712 zł!

REKLAMA

Zobacz też: Bez zimowych opon nie dostaniemy odszkodowania z AC?

Kierowcy narzekają na ogromne podwyżki cen obowiązkowego ubezpieczenia OC, jednak ciągle większość z nich trzyma się jednego ubezpieczyciela i nigdy nie porównuje ofert. Jak wynika z raportu “Rynek ubezpieczeń komunikacyjnych w Polsce” Polskiej Izby Ubezpieczeń, PZU, Warta oraz Ergo Hestia mają aż 63% udziału w polskim rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. Są to towarzystwa “prestiżowe” i droższe, a ich ofert nie znajdziemy w porównywarkach ubezpieczeń.

– Towarzystwa takie jak PZU, Warta czy Ergo Hestia mają stały portfel klientów, którzy często nawet nie podejmują próby porównania ofert i trzymają się swoich agentów – wyjaśnia Bartłomiej Roszkowski z porównywarki ubezpieczeń mfind.pl. – Kierowcy liczą tu przede wszystkim na lepszą obsługę i wyższe odszkodowanie w razie wypadku. Zapominają jednak, że w przypadku OC zakres każdej polisy jest taki sam, a odszkodowanie trafia w ręce poszkodowanego przez nich uczestnika ruchu. Przez takie postępowanie przeważnie przepłacają za polisę samochodu, ponieważ PZU, Warta i Ergo Hestia to stosunkowo drodzy ubezpieczyciele. Nieprzypadkowo firmy te nie chcą, by ich oferty widniały w porównywarkach, w których klienci mogliby sami porównać ceny z innymi towarzystwami – dodaje Roszkowski.

Więcej porad z zakresu ubezpieczenia OC znajdziesz tutaj

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kierowcy, którzy wykupują ubezpieczenie samochodu w największych towarzystwach bez wcześniejszego porównania ofert, narażają się na dużo wyższe koszty. Z raportu porównywarki ubezpieczeń mfind.pl wynika, że np. w Warszawie różnica w cenie między najtańszym i najdroższym ubezpieczycielem dla tego samego kierowcy wynosi aż… 712 zł!

Źródło: Materiały prasowe mfind.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA