REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy polisa może ochronić przed gradem?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Naprawa auta po gradobiciu.
Naprawa auta po gradobiciu.
informacja prasowa

REKLAMA

REKLAMA

Z roku na rok, polska pogoda staje się coraz bardziej nieprzewidywalna. Świadczą o tym między innymi gwałtowne burze pojawiające się już w okresie wiosennym. Takim zjawiskom pogodowym może towarzyszyć grad, który jest groźny dla karoserii samochodu. Wielu kierowców dopiero po uszkodzeniach związanych z gradobiciem, przypomniało sobie o możliwości ubezpieczenia pojazdu. Takie rozwiązanie jest szczególnie zalecane osobom posiadającym droższe auta.

Ochrona przed skutkami gradobicia nie występuje tylko w Mini AC

Kierowcy zainteresowani „gradową” ochroną, czasem zastanawiają się, czy zwykła polisa Autocasco zabezpieczy ich przed zniszczeniami wywołanymi przez duże kulki lodu. Odpowiedź na to pytanie, można znaleźć w ogólnych warunkach ubezpieczenia (tzw. OWU). Po przestudiowaniu tych dokumentów okazuje się, że ochrona przed skutkami gradobicia jest standardowym elementem polis Autocasco (patrz poniższa tabela). Ubezpieczyciele oferują ochronę w wariancie „all risks” (wszystkie ryzyka), zapewniają ochronę przed nieoczekiwanymi zjawiskami pogodowymi (bez wymieniania gradu) lub dokładnie określają gradobicie jako jedno z ryzyk ubezpieczeniowych.

REKLAMA

Zobacz też: Brak prawa jazdy, a ubezpieczenie AC

REKLAMA

Wyjątkiem od wspomnianej reguły, mogą być polisy Mini AC (patrz poniższe zestawienie). Takie produkty występujące pod różnymi nazwami handlowymi, cechują się niższą składką i węższym zakresem ochrony niż pełne Autocasco (przykład: ochrona dotycząca tylko skutków kolizji drogowej lub kradzieży). W ofercie Compensy, Warty oraz Link4 znajdziemy „okrojone” polisy AC, które nie zawsze chronią przed skutkami gradobicia. Warto zwrócić uwagę, że tańszy wariant Autocasco oferuje również You Can Drive. Polisa MINICASCO sprzedawana pod tą marką handlową Ergo Hestii, zapewnia jednak ochronę przed skutkami gradu. Ze względu na takie rozbieżności w ofercie ubezpieczycieli, warto dokładnie przestudiować ogólne warunki ubezpieczenia przed jego zakupem.

ZWRÓĆ UWAGĘ: Ochrona przed skutkami gradobicia jest standardowym elementem w typowych polisach Autocasco. Tylko mniej kosztowne ubezpieczenia Mini AC, mogą nie zapewniać odszkodowania w przypadku zniszczeń spowodowanych przez grad. 

Ubezpieczenia AC w wiodących towarzystwach: prezentacja zasad ochrony przed szkodami związanymi z gradem

Nazwa ubezpieczyciela

Zasady ochrony przed szkodami związanymi z gradem

(w ramach ubezpieczenia Autocasco)

Allianz

Ochrona przed skutkami gradobicia jest standardowym elementem polisy AC.

AXA Direct

Ochrona przed skutkami gradobicia jest standardowym elementem polisy AC.

Aviva

Ochrona przed skutkami gradobicia jest standardowym elementem polisy AC.

Benefia

Ochrona przed skutkami gradobicia jest standardowym elementem polisy AC.

Compensa

Ochrona przed skutkami gradobicia jest standardowym elementem polisy AC (z wyjątkiem polisy AC MINI COMPENSA).

Ergo Hestia

Ochrona przed skutkami gradobicia jest standardowym elementem polisy AC.

Generali

Ochrona przed skutkami gradobicia jest standardowym elementem polisy AC.

Gothaer

Ochrona przed skutkami gradobicia jest standardowym elementem polisy AC.

InterRisk

Ochrona przed skutkami gradobicia jest standardowym elementem polisy AC.

Liberty Ubezpieczenia

Ochrona przed skutkami gradobicia jest standardowym elementem polisy AC.

Link4

Ochrona przed skutkami gradobicia jest standardowym elementem polisy AC (z wyjątkiem polisy SMART CASCO).

Proama

Ochrona przed skutkami gradobicia jest standardowym elementem polisy AC.

PZU

Ochrona przed skutkami gradobicia jest standardowym elementem polisy AC.

UNIQA

Ochrona przed skutkami gradobicia jest standardowym elementem polisy AC.

Warta

Ochrona przed skutkami gradobicia jest standardowym elementem polisy AC (z wyjątkiem polisy Auto Ochrona Plus).

You Can Drive

Ochrona przed skutkami gradobicia jest standardowym elementem polisy AC (również w przypadku MINICASCO).

Źródło: opracowanie własne na podstawie danych Ubea.pl i ofert ubezpieczycieli

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ubezpieczycielowi trudno uchylić się od wypłaty odszkodowania

W kontekście szkód z AC warto przypomnieć, że ubezpieczyciel nie odpowiada za zniszczenia wynikające z celowego działania ubezpieczającego lub jego domownika albo rażącego niedbalstwa ubezpieczającego. Odpowiedzialność ubezpieczyciela nie dotyczy również szkód, które powstały dlatego, że poszkodowany (umyślnie albo na wskutek rażącego niedbalstwa), nie próbował ratować swojego mienia i ograniczyć zniszczeń. Takie restrykcje w OWU są zgodne z artykułami 826 oraz 827 kodeksu cywilnego i zwykle dotyczą wszystkich uszkodzeń auta.

Zobacz też: Czy warto zakupić samochodowe OC na spółkę z rodzicami?

REKLAMA

Istnieje zatem teoretyczna możliwość, że ubezpieczyciel będzie chciał podważyć swoją odpowiedzialność za „gradową” szkodę, powołując się na niewłaściwe zachowanie właściciela samochodu lub osoby zamieszkującej w tym samym gospodarstwie domowym. Praktyczne udowodnienie winy poszkodowanego może być jednak dość trudne (zwłaszcza, gdy grad zaskoczył go z dala od miejsc, w których można ukryć samochód).

ZWRÓĆ UWAGĘ: Ubezpieczyciel może uwolnić się od odpowiedzialności z tytułu AC jeśli szkoda powstała na wskutek umyślnego działania lub niedbalstwa ubezpieczającego. Odpowiedzialność firmy ubezpieczeniowej nie obejmuje również zniszczeń, które wynikają z tego, że poszkodowany (przez umyślne działanie lub niedbalstwo) nie ratował swojego majątku wszystkimi dostępnymi środkami.  

Źródło: porównywarka ubezpieczeń Ubea.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA