REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co zrobić, gdy nie masz czym zapłacić podczas tankowania lub na bramce?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Cezary Horbaczewski
Co zrobić, gdy nie masz czym zapłacić podczas tankowania lub na bramce?
Co zrobić, gdy nie masz czym zapłacić podczas tankowania lub na bramce?
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Każdy z kierowców może znaleźć się w sytuacji, w której nie będzie mógł zapłacić za paliwo, nawet nie z własnej winy. Zepsuty terminal albo awaria w banku może przeszkodzić w płatności, w każdym miejscu. Co zrobić w sytuacji, gdy taka sytuacja spotka nas na stacji benzynowej lub na autostradowych bramkach?

Paliwo jest specyficznym produktem. Większość innych rzeczy możemy odłożyć na półkę sklepową, ale zatankowany samochód nie może być „odtankowany”. Zatankowanego paliwa nie można odnieść na półkę sklepową.  Co zrobić w sytuacji kiedy nastąpi awaria terminalu, zabraknie gotówki lub zapodziejemy portfel, a wcześniej nalaliśmy paliwo do baku? Przede wszystkim nie należy panikować. Nietypowe i niezwyczajne zachowanie może okazać się podejrzane dla pracowników stacji, co może w dalszym etapie wpłynąć na ich decyzję umożliwiająca polubowne zakończenie sprawy. Każda z możliwych sytuacji należy rozpatrzyć oddzielnie.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Wyjazd samochodem służbowym na wakacje

Najczęściej może przydarzyć się zgubienie portfela lub zatankowanie na kwotę przekraczającą możliwości finansowe na daną chwilę. Zgubienie portfela lub kart płatniczych nie musi wiązać się z uniemożliwieniem zapłaty za paliwo. Aplikacje mobilne pozwalają na sparowanie karty z aplikacją, dzięki czemu nie musimy mieć przy sobie plastiku. Istnieją aplikacje instytucji finansowych, dzięki którym możemy zapłacić kartą wirtualną, która jest przypisana tylko i wyłącznie do konta w banku i jest dostępna tylko poprzez aplikację. Przy zgubieniu karty należy pamiętać, aby ją zastrzec.

Zobacz też: Podróż samochodem na wakacje - poradnik Klaudii Podkalickiej

REKLAMA

Jeżeli nie jesteśmy w stanie skorzystać z aplikacji do mobilnego płacenia, a wykażemy się wolą zapłaty brakującej części, sprzedający najczęściej będzie skłonny do zakończenia tego w sposób polubowny, tj. umożliwi zapłatę do końca dnia po wypełnieniu odpowiedniego formularza, umożliwi wykonanie przelewu z komputera na stacji benzynowej, zgodzi się na dowiezie gotówki czy na przelanie pieniędzy przez znajomego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ekstremalnych przypadkach może wezwać Policję, która z kolei może wezwać strony do polubownego zakończenia sporu. Policja nie może zatrzymać kierowcy, gdyż z jego strony występuje wola zapłaty, a to sprzedający wykazuje brak woli. Wynika z tego, że jednej i drugiej stronie najbardziej opłaca się rozwiązanie tego problemu bez udziału funkcjonariuszy. Rzadko spotykana jest możliwość odroczonej płatności, ale nie wynika to ze złej woli sprzedawcy, lecz ze sposobu działania systemów na stacjach benzynowych. Należy pamiętać, żeby nigdy nie zostawiać dowodu osobistego, prawa jazdy lub telefonu w zastaw. Może to prowadzić do kradzieży danych.

Zobacz też: Podróż autostopem: o czym powinien pamiętać kierowca?

Awaria terminalu płatniczego

Awaria terminalu płatniczego występuje stosunkowo rzadko, ale gdy wystąpi może uniemożliwić płatność zarówno kartą płatniczą, jak i poprzez aplikacje mobilne. Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych akceptant może odmówić przyjęcia zapłaty w braku możliwości dokonania akceptacji transakcji płatniczej. Oznacza to, że zawsze powinniśmy być na to przygotowani i mieć inny środek płatniczy pod ręką, najczęściej gotówkę.

Gdy nie mamy jak zapłacić za przejazd autostradą

Zobacz też: Autostrada od kuchni

Coraz więcej odcinków na autostradach jest płatnych. Większość kierowców przed wyjazdem upewnia się czy ma odłożoną odpowiednią kwotę, ale może zdarzyć się, że zapomnimy gotówki bądź będziemy mieli jej za mało albo zgubimy portfel razem z dokumentami i gotówką. W pierwszej sytuacji będziemy obowiązani do przedstawienia dokumentu potwierdzającego tożsamość, a następnie zobowiązani do zapłaty w odroczonym terminie. Jeżeli kierowca nie przedstawi dokumentu lub odmówi zapłaty zostanie wezwana policja.  W sytuacji gdy zgubimy portfel wraz z dokumentami i gotówką jedynym rozwiązaniem będzie wezwanie policji w celu ustalenia/potwierdzenia tożsamości.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA