REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Typowe usterki samochodu zimą - raport 2013

zima, awaria Fot. Fotolia
zima, awaria Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Co psuję się najczęściej w samochodzie zimą? Dzięki raportowi firmy Starter możemy poznać z jakimi problemami borykali się tej zimy polscy kierowcy aut.

Zimowe usterki samochodu

Zasypane śniegiem auta, ujemne temperatury i oblodzone jezdnie są już na szczęście za nami. Czy zima dała aż tak w kość kierowcom? Co najczęściej psuło się w naszych czterech kółkach? Uchylamy rąbka tajemnicy i przedstawiamy statystyki zgromadzone przez firmę Starter, specjalizującą się w profesjonalnych usługach assistance drogowego. Dane pochodzą z 8 558 awarii obsłużonych przez Startera w całej Polsce w okresie od grudnia 2013 do marca 2014.

REKLAMA

Co psuje się najczęściej w samochodzie zimą?

Zimą strach często zagląda w oczy kierowcom – trudna sytuacja drogowa sprawia, że łatwo uszkodzić auto, na próbę wystawione są też jego techniczne możliwości. Z danych zgromadzonych przez firmę Starter wynika, że w okresie zimowym to awaria akumulatora była przyczyną aż ¼ wszystkich zgłoszeń. Zaraz za nią uplasowały się problemy z silnikiem (stanowiące 20% wszystkich wezwań). Trzecie miejsce należało do kół, które odpowiadały za co 10 zgłoszenie. Poza podium znalazły się np. awarie napędu, skrzyni  biegów (7%) a także kłopoty z elektryką (6%). Na szczęście, interwencja aut mechaników Startera w 55% przypadków okazała się skuteczna, że auto udało się  usprawnić na drodze bez potrzeby holowania

Zobacz też: Rocznik, przebieg i pojemność silnika najczęściej sprowadzanych aut do Polski

Czy w porównaniu z zeszłym rokiem nasze auta psuły się w innych miejscach? Niekoniecznie – dane firmy Starter wskazują, że co roku zima „atakuje” te same części pojazdów. – W pierwszej trójce niezmiennie możemy znaleźć akumulator, silnik oraz problemy związane z kołami – mówi Witold Celi, Dyrektor Operacyjny w firmie Starter. W trakcie trwania zimy 2012/2013 podobnie, jak podczas zimy 2013/2014 częstotliwość występowania poszczególnych awarii utrzymywała się na zbliżonym poziomie. W przypadku akumulatora podczas obu sezonów awarie akumulatorów stanowiły 25% wszystkich problemów związanych z funkcjonowaniem auta. W 20% przyczyną kłopotów z samochodem był silnik (zima 2013/2014). W porównaniu do analogicznego okresu wynik ten jest jest lepszy o 1%. Ostanie miejsce na podium zajęły problemy z kołami. Zimą 2012/2013 stanowiły one 9% awarii, rok później 10%. – Warto także zauważyć, że w poprzednim sezonie zimowym skuteczność napraw na drodze również przekroczyła 50% – dodaje W. Celi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: materiały prasowe Starter24.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA