REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Typowe usterki samochodu zimą - raport 2013

zima, awaria Fot. Fotolia
zima, awaria Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Co psuję się najczęściej w samochodzie zimą? Dzięki raportowi firmy Starter możemy poznać z jakimi problemami borykali się tej zimy polscy kierowcy aut.

Zimowe usterki samochodu

Zasypane śniegiem auta, ujemne temperatury i oblodzone jezdnie są już na szczęście za nami. Czy zima dała aż tak w kość kierowcom? Co najczęściej psuło się w naszych czterech kółkach? Uchylamy rąbka tajemnicy i przedstawiamy statystyki zgromadzone przez firmę Starter, specjalizującą się w profesjonalnych usługach assistance drogowego. Dane pochodzą z 8 558 awarii obsłużonych przez Startera w całej Polsce w okresie od grudnia 2013 do marca 2014.

REKLAMA

Co psuje się najczęściej w samochodzie zimą?

Zimą strach często zagląda w oczy kierowcom – trudna sytuacja drogowa sprawia, że łatwo uszkodzić auto, na próbę wystawione są też jego techniczne możliwości. Z danych zgromadzonych przez firmę Starter wynika, że w okresie zimowym to awaria akumulatora była przyczyną aż ¼ wszystkich zgłoszeń. Zaraz za nią uplasowały się problemy z silnikiem (stanowiące 20% wszystkich wezwań). Trzecie miejsce należało do kół, które odpowiadały za co 10 zgłoszenie. Poza podium znalazły się np. awarie napędu, skrzyni  biegów (7%) a także kłopoty z elektryką (6%). Na szczęście, interwencja aut mechaników Startera w 55% przypadków okazała się skuteczna, że auto udało się  usprawnić na drodze bez potrzeby holowania

Zobacz też: Rocznik, przebieg i pojemność silnika najczęściej sprowadzanych aut do Polski

Czy w porównaniu z zeszłym rokiem nasze auta psuły się w innych miejscach? Niekoniecznie – dane firmy Starter wskazują, że co roku zima „atakuje” te same części pojazdów. – W pierwszej trójce niezmiennie możemy znaleźć akumulator, silnik oraz problemy związane z kołami – mówi Witold Celi, Dyrektor Operacyjny w firmie Starter. W trakcie trwania zimy 2012/2013 podobnie, jak podczas zimy 2013/2014 częstotliwość występowania poszczególnych awarii utrzymywała się na zbliżonym poziomie. W przypadku akumulatora podczas obu sezonów awarie akumulatorów stanowiły 25% wszystkich problemów związanych z funkcjonowaniem auta. W 20% przyczyną kłopotów z samochodem był silnik (zima 2013/2014). W porównaniu do analogicznego okresu wynik ten jest jest lepszy o 1%. Ostanie miejsce na podium zajęły problemy z kołami. Zimą 2012/2013 stanowiły one 9% awarii, rok później 10%. – Warto także zauważyć, że w poprzednim sezonie zimowym skuteczność napraw na drodze również przekroczyła 50% – dodaje W. Celi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: materiały prasowe Starter24.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

REKLAMA

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

REKLAMA