REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

eco:Drive Social - jazda w stylu eko jest trendy?

Subskrybuj nas na Youtube
Fiat 500L Trekking Steet Surf 2014
Fiat 500L Trekking Steet Surf 2014
Fiat

REKLAMA

REKLAMA

eco:Drive to system monitorujący styl jazdy kierowców i ukazujący jego wpływ na zużycie paliwa. W miarę rozwoju systemu wprowadzono aplikację kompatybilną z Facebookiem oraz Twitterem. W ten sposób tworzy się społeczność kierowców m.in. zdobywających odznaczenia za ekologiczną jazdę. Czy w końcu uda się wypromować modę na jazdę w stylu eko?

Przez ostatnie lata w Polsce znacznie zwiększyło się zainteresowanie społeczeństwa zdrowym trybem życia. Po wciąż wschodzącej fali masowego uprawiania sportów, kolejnym, wynikającym z tego etapem było zainteresowanie wysokiej jakości kuchnią. W ten sposób zainteresowanie zdrowym trybem życia zatacza w Polsce coraz większe kręgi.

REKLAMA

REKLAMA

W eko-trendzie rozwijanym głównie w obszarze tzw. cywilizacji zachodniej starają się utrzymać również producenci samochodów. Kilka lat temu, podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2008 roku, FIAT zaprezentował eco:DriveTM (innowacyjny system, który pozwala kierowcom zorientować się jak ich styl jazdy wpływa na spalanie paliwa i emisję trujących spalin). eco:Drive na przestrzeni lat się rozwinął i stał się popularny, przyciągając bardzo wielu kierowców, którzy chcą poprawić swoje umiejętności ekologicznej jazdy.

eco:DriveTM został udostępniony w modelach z gamy Fiata, wyposażonych w systemy Blue&MeTM lub UconnectTM, z silnikami benzynowymi, diesel i na metan -  dla użytkowników prywatnych i flot.

Zobacz też: Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet

REKLAMA

Jak działa system eco:Drive?

Podczas jazdy eco:Drive gromadzi wszystkie informacje na temat możliwości pojazdu oraz stylu jazdy kierowcy. Dane są przetwarzane i kierowca może uważnie przeanalizować zużycie paliwa oraz emisję spalin z każdej przebytej trasy oraz otrzymać ewentualne sugestie, co do ich poprawy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Od 2012 roku system jest dostępny w wersji Live w modelach 500L, 500L Trekking, 500L Living, umożliwiającej użytkownikowi monitorowanie w czasie rzeczywistym stylu jazdy na 5-calowym dotykowym ekranie wyświetlacza radiowego.

Dane zgromadzone przez tych, którzy regularnie korzystają z eco:Drive pokazują, że śledząc sugestie tego systemu można zmniejszyć spalanie paliwa nawet o 16%, co ewidentnie pozytywnie wpływa na emisję spalin. Faktycznie, ponad 95 tysięcy Klientów, z których ponad 11 tysięcy w samym tylko 2013 roku korzystało z eco:Drive , w sumie dało mniejszą o 5.800 ton emisję CO2 do atmosfery.

Zobacz też: Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet

Społeczność eco:Drive

Innowacyjny system eco:Drive nie poprzestaje jednak tylko na tych istotnych wartościach, gdyż wykorzystując cały swój potencjał oraz możliwości nowoczesnej technologii, wprowadza dzisiaj eco:Drive Social - międzynarodową społeczność ludzi korzystających regularnie z aplikacji i chcących dzielić się swoimi wynikami z innymi osobami. Dzięki eco:Drive Social można znaleźć znajomych na całym świecie, połączyć się z nimi i podzielić swoimi osiągnięciami ekologicznymi na Facebooku czy Twitterze. Aby to zrobić, wystarczy ściągnąć aplikację ze strony www.fiat.com/ecodrive, połączyć się ze swoim kontem na Facebooku czy Twitterze, skontaktować się ze znajomymi, zaprosić nowych, śledzić ich lub pozwolić śledzić się im, dzieląc się z utworzoną w ten sposób społecznością działaniami, wynikami i postępami.

 Po zalogowaniu się na swoim profilu można będzie znaleźć szereg wirtualnych odznak, które wyróżniają „dobre działania” za kierownicą, potwierdzając poziom zaawansowania w korzystaniu z systemu i dokumentując swój ranking wśród użytkowników. W ten sposób, ten kto z niego korzysta może zwiększyć swą popularność, poprawiając zarówno swoje „eco-osiągnięcia”, jak i dzieląc się nimi na kanałach społecznościowych ze starymi i nowymi znajomymi.

Źródło: FIAT

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA