REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

eco:Drive Social - jazda w stylu eko jest trendy?

Fiat 500L Trekking Steet Surf 2014
Fiat 500L Trekking Steet Surf 2014
Fiat

REKLAMA

REKLAMA

eco:Drive to system monitorujący styl jazdy kierowców i ukazujący jego wpływ na zużycie paliwa. W miarę rozwoju systemu wprowadzono aplikację kompatybilną z Facebookiem oraz Twitterem. W ten sposób tworzy się społeczność kierowców m.in. zdobywających odznaczenia za ekologiczną jazdę. Czy w końcu uda się wypromować modę na jazdę w stylu eko?

Przez ostatnie lata w Polsce znacznie zwiększyło się zainteresowanie społeczeństwa zdrowym trybem życia. Po wciąż wschodzącej fali masowego uprawiania sportów, kolejnym, wynikającym z tego etapem było zainteresowanie wysokiej jakości kuchnią. W ten sposób zainteresowanie zdrowym trybem życia zatacza w Polsce coraz większe kręgi.

REKLAMA

REKLAMA

W eko-trendzie rozwijanym głównie w obszarze tzw. cywilizacji zachodniej starają się utrzymać również producenci samochodów. Kilka lat temu, podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2008 roku, FIAT zaprezentował eco:DriveTM (innowacyjny system, który pozwala kierowcom zorientować się jak ich styl jazdy wpływa na spalanie paliwa i emisję trujących spalin). eco:Drive na przestrzeni lat się rozwinął i stał się popularny, przyciągając bardzo wielu kierowców, którzy chcą poprawić swoje umiejętności ekologicznej jazdy.

eco:DriveTM został udostępniony w modelach z gamy Fiata, wyposażonych w systemy Blue&MeTM lub UconnectTM, z silnikami benzynowymi, diesel i na metan -  dla użytkowników prywatnych i flot.

Zobacz też: Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet

Jak działa system eco:Drive?

Podczas jazdy eco:Drive gromadzi wszystkie informacje na temat możliwości pojazdu oraz stylu jazdy kierowcy. Dane są przetwarzane i kierowca może uważnie przeanalizować zużycie paliwa oraz emisję spalin z każdej przebytej trasy oraz otrzymać ewentualne sugestie, co do ich poprawy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Od 2012 roku system jest dostępny w wersji Live w modelach 500L, 500L Trekking, 500L Living, umożliwiającej użytkownikowi monitorowanie w czasie rzeczywistym stylu jazdy na 5-calowym dotykowym ekranie wyświetlacza radiowego.

Dane zgromadzone przez tych, którzy regularnie korzystają z eco:Drive pokazują, że śledząc sugestie tego systemu można zmniejszyć spalanie paliwa nawet o 16%, co ewidentnie pozytywnie wpływa na emisję spalin. Faktycznie, ponad 95 tysięcy Klientów, z których ponad 11 tysięcy w samym tylko 2013 roku korzystało z eco:Drive , w sumie dało mniejszą o 5.800 ton emisję CO2 do atmosfery.

Zobacz też: Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet

Społeczność eco:Drive

REKLAMA

Innowacyjny system eco:Drive nie poprzestaje jednak tylko na tych istotnych wartościach, gdyż wykorzystując cały swój potencjał oraz możliwości nowoczesnej technologii, wprowadza dzisiaj eco:Drive Social - międzynarodową społeczność ludzi korzystających regularnie z aplikacji i chcących dzielić się swoimi wynikami z innymi osobami. Dzięki eco:Drive Social można znaleźć znajomych na całym świecie, połączyć się z nimi i podzielić swoimi osiągnięciami ekologicznymi na Facebooku czy Twitterze. Aby to zrobić, wystarczy ściągnąć aplikację ze strony www.fiat.com/ecodrive, połączyć się ze swoim kontem na Facebooku czy Twitterze, skontaktować się ze znajomymi, zaprosić nowych, śledzić ich lub pozwolić śledzić się im, dzieląc się z utworzoną w ten sposób społecznością działaniami, wynikami i postępami.

 Po zalogowaniu się na swoim profilu można będzie znaleźć szereg wirtualnych odznak, które wyróżniają „dobre działania” za kierownicą, potwierdzając poziom zaawansowania w korzystaniu z systemu i dokumentując swój ranking wśród użytkowników. W ten sposób, ten kto z niego korzysta może zwiększyć swą popularność, poprawiając zarówno swoje „eco-osiągnięcia”, jak i dzieląc się nimi na kanałach społecznościowych ze starymi i nowymi znajomymi.

Źródło: FIAT

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA