REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Monitoring auta sposobem nadzoru młodego kierowcy?

Niedoświadczony kierowca kierowca  Fot. Fotolia
Niedoświadczony kierowca kierowca Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku dostępne są już systemy pozwalające kontrolować pozycję pojazdu nie tylko właścicielom firm ale i osobom prywatnych. W rezultacie zatroskani rodzice młodego i niedoświadczonego kierowcy mogą kontrolować jego zachowanie na drodze.

Monitoring samochodu

Czasy, gdy monitoring kojarzył się tylko z inwigilacją i narzędziem władzy, minęły chyba już bezpowrotnie. Udostępnianie znajomym (a przy okazji i nieznajomym) miejsca naszego pobytu jest teraz rzeczą naturalną. W dobie wszechobecnych smartfonów fakt, że jesteśmy śledzeni coraz mniej nam przeszkadza.

REKLAMA

Aplikacje społecznościowe zagościły na dobre w urządzeniach mobilnych, a ich użytkownicy chętnie dzielą się w sieci tym, co aktualnie robią i gdzie w danej chwili się znajdują. Stąd coraz większa popularność takich funkcji jak Check In na Facebooku, pozwalających na bieżące informowanie innych o aktualnym miejscu swego pobytu. Dane o naszej lokalizacji udostępniamy sami, na własną odpowiedzialność - a wręcz na własną prośbę.

Zobacz też: Monitoring pojazdów GPS - na czym polega i jakie daje korzyści?

Prywatny monitoring auta

Ta powszechna tendencja ma znaczący wpływ na rozwój usług geolokalizayjnych. Podgląd pozycji pracowników lub bliskich nam osób przestaje być kojarzony z Orwellowską kontrolą i podglądaniem. Udostępnianie swej pozycji na drodze służy już samej wygodzie. Szef sprawniej koordynuje działania zespołu, klient wie, jak długo ma czekać na dostawę i czy może spodziewać się opóźnień. Poprawia się przez to komunikacja, ale też wzrasta bezpieczeństwo. Kierowca tira, jadąc z FlotisGo, jest na bieżąco w kontakcie z rodziną bez wykonywania zbędnych telefonów przed powrotem z trasy, a rodzic mniej martwi się o syna, który właśnie uzyskał prawo jazdy i zaczyna znikać z domu wraz z kluczami do auta. Przede wszystkim z tych względów monitoring budzi coraz większe zainteresowanie wśród osób prywatnych.

FlotisGo - produkt dostępny na sklepowej półce

Monitoring zaczyna być inaczej postzregany wśród klientów, a producenci systemów monitoringu GPS wychodzą naprzeciw nowym potrzebom konsumenckim. Firma Neptis S.A. wzbogaca ofertę o usługi, które z powodzeniem można stosować nie tylko w firmowej flocie. Jednocześnie dostosowuje do klientów detalicznych model dystrybucji produktów, uwzględniający nim kanał sprzedaży bezpośredniej. Na półkach w sklepach motoryzacyjnych można teraz znaleźć niewielkie urządzenie FlotisGO. Nabycie go na miejscu zastąpi procedurę, z którą zwykle wiąże się zakup systemu monitoringu. -  Chcemy zwiększyć dostępność naszych urządzeń i skrócić czas dostawy. Dlatego też rozwijamy współpracę z partnerami. Dzięki temu Klient będzie mógł zadecydować o kupnie "tui teraz", bez zbędnych formalności i czekania na przesyłkę. Nasze urządzenia stanowią świetne rozwiązanie nie tylko dla zawodowych kierowców. Specjalnie dla sieci sprzedaży uruchomiliśmy produkt FlotisGO - monitoring bez montażu, który można wykorzystywać zarówno w firmie, jak i w rodzinnej flocie – mówi Jakub Wesołowski z firmy Neptis S.A., producenta systemów Flotis i Yanosik. Zarówno Yanosik jak i FlotisGO dostępne będą odtąd w salonach i serwisach samochodowych, w sklepach z akcesoriami motoryzacyjnymi i w salonach Car Audio.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Monitoring GPS w autach służbowych - czy to legalne?

Rodzinne auta pod kontrolą

FlotisGO to pierwszy produkt tego rodzaju, który można nabyć bezpośrednio w sklepie. - Główne kryteria przy wyborze monitoringu to dla klientów prostota, funkcjonalność i cena. Przywiązują oni dużą wagę
do tego, by podłączenie urządzeń było bezproblemowe i nie wymagało specjalistycznej wiedzy. Właśnie brak  montażu i konieczności zakupu oprogramowania wyróżnia produdkty Flotis, a możliwość zakupu FlotisGO "od ręki" czyni z niego rozwiązanie idealne dla osób fizyczynych
– dodaje Wesołowski. Podłączenie sprzętu do gniazda OBD w aucie jest dziecinnie proste i zajmuje kilkanaście sekund. Z pobraną dodatkowo bezpłatnie aplkacją FlotisManager pojazd z wpiętym FlotisGO można monitorować z poziomu telefonu w dowolnym miejscu i czasie. Przebyte trasy są archiwizowane, można zapisywać je na dysku i przeglądać w formie graficznej na mapie. Monitoring prywatny przydaje się jednak też wtedy, gdy auto znajdzie się chwilowo w rękach osób trzecich i poza zasięgiem wzroku – np. w myjni lub w warsztacie.

Źródło: materiały prasowe flotis.pl

monitoring pojazdów FlotisGO
Flotis.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA