REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Yanosik - monitoring floty

Tablet antyradar Yanosik
Tablet antyradar Yanosik
Creandi

REKLAMA

REKLAMA

Systemy monitoringu we flocie nie są dobrze postrzegane przez pracujących w niej kierowców. FlotisMobile przestawił aplikację, która rozszerza możliwości tego typu systemów o rozwiązania przydatne kierowcom.

Urządzenia monitorujące w samochodach służbowych służą sprawnemu zarządzaniu zespołem oraz oszczędnościom - zarówno na czasie, jak i na paliwie. W ocenie fleet managerów przynoszą więc spore korzyści. Sami pracownicy widzą to jednak inaczej. W ich oczach monitoring jest narzędziem walki i kontroli - bronią w rękach pracodawcy. Są jednak już rozwiązania, które takie podejście mogą diametralnie zmienić.

REKLAMA

REKLAMA

Intensywny rozwój i konkurencja na rynku technologii mobilnych mobilizują do poszukiwania kompleksowych rozwiązań, odpowiadających na różne potrzeby naraz. W przypadku monitoringu te oczekiwania wydają się sprzeczne – skuteczny monitoring już z założenia nie budzi wśród pracowników pozytywnych skojarzeń. Wbrew powszechnej opinii monitoring może dla kierowców okazać się sprzymierzeńcem.

Zobacz też: Zakłócanie sygnału GPS i GSM w służbowym samochodzie

Monitoring we flocie

Jak sprawić, by wilk był syty i owca cała? Dla producentów FlotisMobile, aplikacji służącej do monitoringu pojazdów, odpowiedź była prosta. Po pierwsze, monitoring powinien działać tylko w godzinach pracy i nie wkraczać w pozazawodową sferę życia pracowników. Z tą niedogodnością spotykają się często pracownicy, którzy zgodnie z firmową polityką korzystają z aut służbowych również w celach prywatnych. Dzięki aplikacjom mobilnym można uporać się z tym problemem – z FlotisMobile korzystać można w uzgodnionych godzinach, np. tylko w czasie pracy i podróży służbowych.

REKLAMA

Zobacz też: Monitoring pojazdów GPS - na czym polega i jakie daje korzyści?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po drugie, korzyści powinny być obopólne. Jest to możliwe, jeśli klasyczny system monitorowania zostanie wyposażony w szereg dodatkowych usług, przydatnych zarówno kierowcy, jak i jego nadzorcy – mówi Jakub Wesołowski z firmy Neptis S. A., producenta FlotisMobile. Do funkcji usprawniających podróż należy nawigacja online oraz asystent kierowcy, który na bieżąco informuje o sytuacji na drodze i utrudnieniach w ruchu. Komunikator w naszym systemie opiera się na zgłoszeniach od wszystkich użytkowników systemu Yanosik. W każdej minucie do systemu wpływa kilkadziesiąt takich zgłoszeń, dzięki czemu możemy zarówno kierowcom flotowym, jak i niezawodowym dostarczać stale aktualnych, wiarygodnych danych –  potwierdza Dawid Nowicki, współtwórca systemu Yanosik i FlotisMobile.

Yanosik w samochodach firmowych

Aplikacja Yanosik zyskuje coraz większe zainteresowanie i już w zeszłym roku przekroczyła próg 1 000 000 pobrań, dołączając do grona nielicznych tak popularnych aplikacji w Polsce. Projekt ma charakter społecznościowy, co oznacza, że kierowcy sami wysyłają zgłoszenia i wzajemnie ostrzegają się o zdarzeniach drogowych. Powstaje samonapędzający się mechanizm: im większa społeczność, tym więcej zgłoszeń, tym bardziej są one aktualne i tym lepiej weryfikowane, dzięki czemu Yanosik zdobywa kolejnych zwolenników. Pułap 1 000 000 pobrań pozwala więc przewidywać dalszy rozwój aplikacji.  Jednym z jego kierunków jest właśnie wykorzystanie potencjału tak dużej społeczności w rozwiązaniach biznesowych. System monitoringu w zestawieniu z asystentem kierowcy oraz nawigacją zyskuje nowy wymiar. Stanowi obustronne wsparcie – właścicielom firm ułatwia zarządzanie zespołem, a samym kierowcom zapewnia wsparcie na drodze dodaje Jakub Wesołowski. Podobną rolę mają pełnić coraz częściej wdrażane i rozwijane w systemach monitoringu funkcje CRM, usprawniające obieg informacji i czy delegowanie zadań. W takim ujęciu monitoring przestaje być niepożądanym narzędziem kontroli, stając się kanałem komunikacji pomiędzy kierowcą a dyspozytorem.

Yanosik
http://yanosik.pl/
http://yanosik.pl/
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA