REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czas pracy kierowcy floty

Subskrybuj nas na Youtube
Czas pracy kierowcy. Fot. Fotolia
Czas pracy kierowcy. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zbyt krótkie przerwy w pracy kierowcy lub ich zupełny brak prędzej czy później odbiją się negatywnie na jego zdrowiu, życiu czy wydajności w firmie. Oprócz tego grożą mu dotkliwe sankcje karne za nieprzestrzeganie czasu pracy.

Awaria auta - stracony czas i zysk firmy

W przypadku awarii własnego pojazdu problemu ominąć się nie da – jednak i w tym przypadku na czas podróży można mieć pewien wpływ. O oszczędności czasu może zadecydować jakość usługi assistance. Tu kluczowe znaczenie ma wybór firmy dysponującej profesjonalnym, najlepiej w pełni mobilnym warsztatem. Takie wyposażenie w pojazdach pomocy drogowej oferuje Starter – jedna z czołowych firm świadczących profesjonalne usługi assistance drogowego w Polsce i za granicą. Specjalistyczne pojazdy assistance są w pełni przystosowane do działań w terenie i natychmiastowej interwencji w miejcu zdarzenia. Dzięki temu  mechanicy Startera ponad połowie zgłoszonych awarii zaradzają na miejscu, bez konieczności holowania. Pozwala to uniknąć dodatkowych kosztów, związanych nie tylko z holowaniem, ale i z przerwą w użytkowaniu pojazdu.

REKLAMA

Zobacz też: Monitoring pojazdów floty - możliwości obecnych systemów

Kodeks pracy a czas pracy kierowcy?

Zarządzając fimowymi pojazdami, warto skupić się na optymalizacji czasu, ale nie warto oszczędzać go w sposób nieprzepisowy. W przypadku kierowców zawodowych kodeks pracy zobowiązuje pracodawcę do prowadzenia ewidencji czasu pracy w rozliczeniu dobowym, tygodniowym oraz w danym okresie rozliczeniowym. W koordynacji flotowych działań tak samo jak czas jazdy liczy się czas przerw. Jesli łączny czas pracy nie przekracza 9 godzin, po 6 godzinach kierowcy przysługuje przerwa na odpoczynek w wymiarze  30 minut. Gdy danego dnia kierowca ma spędzić w służbowym aucie ponad 9 godzin, przerwa wydłuża się do 45 minut. Poza tym w każdej dobie kierowcy ma prawo do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku.

Kto odpowiada za zbyt długą jazdę?

- W systemach monitorujących firmowe pojazdy nie może zabraknąć dokładnych informacji o przerwach kierowców w trasie i o czasie postojów. Tego rodzaju dane pomagają nie tylko weryfikować, czy pracownicy wywiązują się ze swoich obowiązków, ale również kształtować wśród nich właściwe nawyki podczas jazdy–mówi Dawid Nowicki z FlotisMobile.pl. Niekorzystny wpływ na efektywność w pracy mają nie tylko zbyt długie postoje. Także postawa przeciwna i unikanie przerw, by jak najszybciej zakończyć trasę, może być zgubna w skutkach. –  Brak wypoczynku na postoju zmniejsza czujność kierowców i często jest przyczyną wypadków. Fleet manager jest odpowiedzialny za zapobieganie takim sytuacjom - a przynajmniej za minimalizowanie ich ryzyka – dodaje  Nowicki. Warto mieć na uwadze, że jeżeli przewoźnik zatrudnia kierowców na umowę o pracę, to za przestrzeganie norm ich czasu pracy odpowiada on sam. Naruszenie tych przepisów może zakończyć się sankcjami karnymi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło:  materiały prasowe FlotisMobile.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA