REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Monitoring pojazdów - ogranicz niegospodarność w firmie

Kontrolowanie miejsca pobytu kierowcy to nie jedyne możliwości monitoringu floty. Pracodawca może ocenić np. styl jazdy kierowcy i potencjalne straty paliwa. Fot. Fotolia
Kontrolowanie miejsca pobytu kierowcy to nie jedyne możliwości monitoringu floty. Pracodawca może ocenić np. styl jazdy kierowcy i potencjalne straty paliwa. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola stylu jazdy kierowcy, sposobu wykorzystania przez niego służbowego pojazdu oraz skuteczność działania nawet nawet po odłączeniu zasilania od urządzenia monitorującego - oto nowe możliwości systemu Flotis Smart+. Przedstawiamy nowy sposób na efektywniejszą wykorzystanie floty.

Utrzymanie floty jest kosztowną sprawą. Ceny benzyny utrzymują się na wysokim poziomie, a do tego dochodzi jeszcze kwestia ubezpieczenia pojazdów i regularnego serwisowania. Miejsc, w których może dojść do niegospodarności jest zatem sporo. Swoje na sumieniu ma też część kierowców, którzy korzystają z aut służbowych poza godzinami pracy lub jeżdżą nim nie tam, gdzie powinni.

REKLAMA

Monitoring pojazdów odporny na próby zakłócania sygnału

Sprawdzonym sposobem, który szybko i znacząco podnosi rentowność floty, jest stosowanie monitoringu pojazdów. Taki monitoring pozwala generować wiele raportów dotyczących tego kiedy i gdzie ktoś korzysta z pojazdu i z jaką prędkością się porusza. Dodatkowo systemy wyposażone są w alerty powiadamiające o tym, że np. dla pojazdu „X” wygasa za tydzień ubezpieczenie. Jak wynika z doświadczeń flotowców, większość kierowców nie przejawia skłonności do prób „neutralizowania” monitoringu. Jednak wiadomo – próby uszkodzenia urządzeń, czy zakłócenia ich pracy zdarzają się na całym świecie. Kreatywność użytkowników  nie zna granic. Zaczynając od montażu tzw. zagłuszacza sygnału czy też pokrycie zwykłą folią aluminiową, a na odłączeniu od zasilania urządzenia monitorującego kończąc. Jak im zapobiec?

Zobacz też: Zakłócanie sygnału GPS i GSM w służbowym samochodzie

Pracodawcy nie pozostają wcale bezbronni i mają możliwość korzystania z urządzeń nowej generacji, odpornych na różne pomysły kierowców. – Z myślą o niesfornych kierowcach wprowadziliśmy na rynek Flotis Smart+. Pozwala on na sprawdzanie położenia auta nawet, jeśli odłączy się od niego kabel zasilający. Nasze rozwiązanie posiada baterię, której próby usunięcia będą widoczne na pierwszy rzut oka – mówi Dawid Fabiś z Flotis.pl – Dzięki temu ryzyko utraty sygnału zostało znacznie zminimalizowane – dodaje Fabiś. Koniec końców jednak oszukiwanie monitoringu pojazdów to gra nie warta świeczki. W przypadku wykrycia oszustwa trzeba się liczyć nie tylko z utratą zaufania szefa, ale także samej pracy

Zobacz też: Monitoring pojazdów GPS - na czym polega i jakie daje korzyści?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Monitoring floty - ekojazda

Choć wiadomo, że najczęściej do nadużyć dochodzi w kwestiach związanych z liczbą przejechanych kilometrów nie należy zapominać, że oprócz dodatkowych kilometrów na efektywność floty wpływ mają również inne czynniki. Pod uwagę warto wziąć chociażby styl jazdy. Mając to na uwadze warto przyjrzeć się nie tylko liczbie przejechanych kilometrów. Czasami  kierowcy pojazdów służbowych nawet nie zdają sobie sprawy, że zużywają tak dużo benzyny, a dzieje się tak ponieważ ich styl prowadzenia samochodu powoduje zwiększone zużycie paliwa. Tutaj pomóc może np. eco-driving, który narodził się w Finlandii i który pozwala na oszczędności w wysokości 5% do nawet 30 %. Kursy z eco drivingu oferuje coraz więcej szkół jazdy. To kolejny sposób, które może wesprzeć fleet managera w jego codziennej pracy i pozytywnie wpłynąć na finanse firmy.

Źródło: materiały prasowe Flotis.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

REKLAMA

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

Noga z gazu. Posypią się mandaty. Policja szykuje akcję na weekend

Mazowiecka policja ogłosiła, że w najbliższą sobotę na drogach Mazowsza przeprowadzi akcję "Kaskadowy pomiar prędkości". W ramach tej inicjatywy policjanci będą korzystać zarówno z oznakowanych, jak i nieoznakowanych radiowozów wyposażonych w wideorejestratory oraz ręczne mierniki prędkości.

REKLAMA