Lexus RX teraz także w wersji L
REKLAMA
REKLAMA
Dwoje dodatkowych pasażerów musi się gdzieś pomieścić, dlatego projektanci musieli nieco zmodyfikować nadwozie japońskiego SUV-a. Lexus RX L jest o 110 mm dłuższy niż 5-drzwiowe wydanie modelu RX, zaś kąt nachylenia tylnej szyby uległ zmianie, by wygospodarować więcej przestrzeni na głowy osób zasiadających w ostatnim rzędzie foteli.
REKLAMA
REKLAMA
Łatwy dostęp do miejsc w trzecim rzędzie zapewnia możliwość przesuwania foteli drugiego rzędu w przód po pociągnięciu dźwigni. Lexus zapewnia, że nie ustępują one luksusem i komfortem fotelom środkowego rzędu. Ponadto drugi rząd siedzeń umiejscowiony jest nieco wyżej, niż trzeci, przez co pasażerowie zasiadający z tyłu auta zyskują więcej miejsca na nogi.
Będący standardem na większości rynków pakiet bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+ obejmuje system antykolizyjny PCS (Pre-Collision System) z funkcją wykrywania i ochrony pieszych, asystenta utrzymywania pasa ruchu LKA (Lane Keeping Assist), automatyczne światłą drogowe AHB (Automatic High Beam) oraz działający przy dowolnej prędkości adaptacyjny tempomat.
REKLAMA
W lepiej wyposażonych wersjach będzie można znaleźć m.in. funkcję monitorowania martwej strefy BSM (Blind Spot Monitor) z monitorem widoku panoramicznego PVM (Panoramic View Monitor), inteligentny czujnik parkowania IPS (Intelligent Parking Sensor), system automatycznego hamowania w razie wykrycia poprzecznego ruchu przy cofaniu (Rear Cross Traffic Braking) oraz adaptacyjne światła drogowe AHS (Adaptive High Beam System).
Nowy Lexus RX L będzie dostępny w dwóch wariantach: 350 oraz 450h. W pierwszym przypadku zastosowano 3.5-litrowy silnik benzynowy V6, który może pracować zarówno w cyklu Otto jak i w oszczędnym cyklu Atkinsona. Motor generuje 294 KM i 358 Nm, a napęd jest przekazywany na wszystkie koła za pomocą 8-biegowej przekładni automatycznej. Podczas zwykłej jazdy szosowej układ Dynamic Torque Control AWD przekazuje napęd jedynie na przednie koła, ograniczając zużycie paliwa, zaś podczas przyspieszania system automatycznie dołącza napęd na tylne koła, zapobiegając poślizgowi przednich kół, by potem powrócić do napędu na przednią oś. Jeśli czujniki wykryją poślizg, system może odpowiednio zmieniać stosunek podziału momentu obrotowego między przodem a tyłem od 100:0 do 50:50
Z kolei Lexus RX L 450h został wyposażony w 3.5-litrowy, benzynowy silnik V6, wspomagany dwoma elektrycznymi silnikami. Łącznie zestaw generuje 313 KM. W wersji hybrydowej japońskiego SUV-a stosowany jest układ napędu na cztery koła E-Four. Zamiast przekładni i wału napędowego, wykorzystuje on do napędu tylnych kół dodatkowy silnik elektryczny, który dzięki błyskawicznej reakcji zapewnia natychmiastowe uzyskanie optymalnego rozkładu momentu obrotowego. Dostępny w wersji RX L450h dodatkowy tryb EV umożliwia na krótszych dystansach jazdę przy niższych prędkościach z napędem wyłącznie elektrycznym.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.