REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lexus RX teraz także w wersji L

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Lexus RX L / fot. Lexus
Lexus RX L / fot. Lexus
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Lexus zaprezentował 7-miejscową wersję modelu RX, oznaczoną literką L. Teraz na japońskiego SUV-a będą mogły się zdecydować także rodziny z więcej niż trójką dzieci.
SUV, Lexus RX L

Lexus RX L

Lexus

Lexus

Dwoje dodatkowych pasażerów musi się gdzieś pomieścić, dlatego projektanci musieli nieco zmodyfikować nadwozie japońskiego SUV-a. Lexus RX L jest o 110 mm dłuższy niż 5-drzwiowe wydanie modelu RX, zaś kąt nachylenia tylnej szyby uległ zmianie, by wygospodarować więcej przestrzeni na głowy osób zasiadających w ostatnim rzędzie foteli.

REKLAMA

REKLAMA

Łatwy dostęp do miejsc w trzecim rzędzie zapewnia możliwość przesuwania foteli drugiego rzędu w przód po pociągnięciu dźwigni. Lexus zapewnia, że nie ustępują one luksusem i komfortem fotelom środkowego rzędu. Ponadto drugi rząd siedzeń umiejscowiony jest nieco wyżej, niż trzeci, przez co pasażerowie zasiadający z tyłu auta zyskują więcej miejsca na nogi.

Będący standardem na większości rynków pakiet bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+ obejmuje system antykolizyjny PCS (Pre-Collision System) z funkcją wykrywania i ochrony pieszych, asystenta utrzymywania pasa ruchu LKA (Lane Keeping Assist), automatyczne światłą drogowe AHB (Automatic High Beam) oraz działający przy dowolnej prędkości adaptacyjny tempomat.

REKLAMA

W lepiej wyposażonych wersjach będzie można znaleźć m.in. funkcję monitorowania martwej strefy BSM (Blind Spot Monitor) z monitorem widoku panoramicznego PVM (Panoramic View Monitor), inteligentny czujnik parkowania IPS (Intelligent Parking Sensor), system automatycznego hamowania w razie wykrycia poprzecznego ruchu przy cofaniu (Rear Cross Traffic Braking) oraz adaptacyjne światła drogowe AHS (Adaptive High Beam System).

Nowy Lexus RX L będzie dostępny w dwóch wariantach: 350 oraz 450h. W pierwszym przypadku zastosowano 3.5-litrowy silnik benzynowy V6, który może pracować zarówno w cyklu Otto jak i w oszczędnym cyklu Atkinsona. Motor generuje 294 KM i 358 Nm, a napęd jest przekazywany na wszystkie koła za pomocą 8-biegowej przekładni automatycznej. Podczas zwykłej jazdy szosowej układ Dynamic Torque Control AWD przekazuje napęd jedynie na przednie koła, ograniczając zużycie paliwa, zaś podczas przyspieszania system automatycznie dołącza napęd na tylne koła, zapobiegając poślizgowi przednich kół, by potem powrócić do napędu na przednią oś. Jeśli czujniki wykryją poślizg, system może odpowiednio zmieniać stosunek podziału momentu obrotowego między przodem a tyłem od 100:0 do 50:50

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z kolei Lexus RX L 450h został wyposażony w 3.5-litrowy, benzynowy silnik V6, wspomagany dwoma elektrycznymi silnikami. Łącznie zestaw generuje 313 KM. W wersji hybrydowej japońskiego SUV-a stosowany jest układ napędu na cztery koła E-Four. Zamiast przekładni i wału napędowego, wykorzystuje on do napędu tylnych kół dodatkowy silnik elektryczny, który dzięki błyskawicznej reakcji zapewnia natychmiastowe uzyskanie optymalnego rozkładu momentu obrotowego. Dostępny w wersji RX L450h dodatkowy tryb EV umożliwia na krótszych dystansach jazdę przy niższych prędkościach z napędem wyłącznie elektrycznym.

Lexus RX L / fot. Lexus
Lexus
Lexus RX L / fot. Lexus
Lexus
Lexus RX L / fot. Lexus
Lexus
Lexus RX L / fot. Lexus
Lexus
Lexus RX L / fot. Lexus
Lexus
Lexus RX L / fot. Lexus
Lexus
Lexus RX L / fot. Lexus
Lexus
Lexus RX L / fot. Lexus
Lexus
Lexus RX L / fot. Lexus
Lexus
Lexus RX L / fot. Lexus
Lexus
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA