Co oznaczają skróty nowoczesnych systemów w Lexusie?
REKLAMA
REKLAMA
Co oznacza skrót AVS – Adaptive Variable Suspension
REKLAMA
AVS to sterowane elektronicznie aktywne zawieszenie o dynamicznie regulowanej charakterystyce amortyzatorów. Zapewnia ono poprawę stabilności nadwozia i stateczności prowadzenia samochodu. Sterując twardością amortyzatorów każdego z kół, przeciwdziała np. przechylaniu się nadwozia na zakrętach czy pochylaniu jego przodu przy hamowaniu. Podczas jazdy po prostej pracuje bardziej miękko, absorbując wstrząsy na nierównościach drogi.
Zobacz też: Test Lexus LS600h L
Co oznacza skrót DRS – Dynamic Rear Steering
DRS Obecny jest w sportowych wersjach Lexusów GS i RC. dynamicznie steruje skrętem kół tylnej osi. W ten sposób poprawia stabilność samochodu przy dużych prędkościach dzięki lekkiemu skręceniu tylnych kół w tę samą stronę, w którą skręcane są koła przednie, zaś przy małych prędkościach, dzięki skręceniu ich w stronę przeciwną, zmniejsza promień skrętu.
Co oznacza skrót VGRS – Variable Gear Ratio Steering
VGRS to układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu, ułatwia manewrowanie przy małych prędkościach i zwiększa precyzję kierowania przy szybkiej jeździe. VGRS współpracuje z DRS.
Zobacz też: Test Lexus IS200t
Co oznacza skrót VDIM – Vehicle Dynamics Integrated Management
VDIM koordynuje współdziałanie układów sterowania hamulcami, kontroli trakcji, stabilizacji nadwozia oraz wspomagania kierownicy, dzięki czemu poprawia sterowność samochodu i z wyprzedzeniem przeciwdziała utracie panowania nad pojazdem.
Co oznacza skrót LDH – Lexus Dynamic Handling
LDH wspomaga zwrotność i stabilność poprzez integrację działania systemów AVS, DRS, VGRS i VDIM.
Zobacz też: Test Lexus RX200t
Lexus Safety System+ - Zespół systemów Lexusa
Wykorzystuje przednią kamerę samochodu i radar do wykrywania znajdujących się przed samochodem przeszkód, pojazdów i pieszych, pomagając przeciwdziałać wypadkom lub ograniczać skutki kolizji. Obejmuje on szereg podsystemów i funkcji, oznaczonych kolejnymi tajemniczymi akronimami. Takimi jak:
PCS – Pre Collision System
PCS jest najważniejszym elementem Lexus Safety System+. System ten po wykryciu znajdujących się przed samochodem pojazdów, przeszkód lub pieszych ostrzega kierowcę sygnałami dźwiękowymi i optycznymi, a w razie potrzeby wspomaga siłę hamowania lub przy braku reakcji kierowcy inicjuje hamowanie awaryjne.
Zobacz też: Test Lexus RC 200t – Sportowiec?
LDA – Lane Departure Alert
LDA ostrzega kierowcę o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu za pomocą wibracji kierownicy oraz sygnałów dźwiękowych i optycznych.
LKA – Lane Keeping Assist
LKA jest rozwinięciem LDA. System ten wykorzystuje układ elektrycznego wspomagania kierownicy i samoczynnie pomaga utrzymać tor jazdy na oznakowanym pasie ruchu.
AHB – Automatic High Beam
AHB to funkcja automatycznych świateł drogowych, która wykrywa światła pojazdów znajdujących się przed samochodem i odpowiednio włącza światła mijania lub drogowe, zapewniając w ten sposób lepszą widoczność w nocy bez oślepiania innych kierowców.
Adaptive High-beam System
AHS to system adaptacyjnego sterowania światłami drogowymi, który automatycznie dostosowuje zasięg reflektorów w zależności od tego, czy i jak daleko przed samochodem znajdują się inne pojazdy. Jest to bardziej zawansowana opcja systemu AHB.
Źródło: Materiały prasowe Lexus
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA