REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Który serwis jest lepszy - Audi, Mercedesa, czy Lexusa?

Który serwis jest lepszy - Audi, Mercedesa, czy Lexusa?
Który serwis jest lepszy - Audi, Mercedesa, czy Lexusa?
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Który serwis w opinii klientów jest lepszy - Audi, Mercedesa, czy Lexusa? Odpowiedź na to pytanie znaleźli klienci serwisów tych marek w Australii, których przepytał JD Power.

Który serwis jest lepszy - Audi, Mercedesa, czy Lexusa?

Według opublikowanego przez firmę analityczną JD Power raportu 2016 Australia Customer Service Index (CSI), najbardziej zadowolonymi z jakości serwisu posiadaczami samochodów klasy premium są klienci salonów Lexusa.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Lexus RC 200t – Sportowiec?

Ankietowani klienci oceniali firmowe salony według pięciu kryteriów. Były to jakość serwisu, przyjęcie pojazdu, doradca serwisowy, rozpoczęcie obsługi i jakość lokalu.

Lexus zdobył 852 punkty na 1000 możliwych, pozostawiając konkurentów daleko w tyle. Drugi w zestawieniu Mercedes-Benz dostał 828 punktów, zaś trzecie na liście Audi – 826, przy średniej dla marek luksusowych wynoszącej 824. Autorzy raportu zauważają, że oceny od dwóch lat rosną: w zeszłym roku było to średnio 817 punktów, a dwa lata temu – 803 punkty.

REKLAMA

Na co zwracali uwagę klienci oceniający jakość serwisów?

Komentując wyniki badania autorzy raportu zauważają, że ważnym czynnikiem zadowolenia klientów jest wstępna informacja o cenie usługi. Przedstawienie informacji o szacunkowych kosztach serwisu w przypadku usług pogwarancyjnych lub wymagających wymiany droższych części powodowało wzrost zadowolenia, sytuacja przeciwna – spadek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według JD Power, istotna dla satysfakcji klientów jest również osoba doradcy serwisowego, który powinien wykazywać się profesjonalizmem, a oprócz tego być komunikatywny, szczery i godny zaufania. Dla właścicieli aut liczy się również przyjemność rozmowy z doradcą.

Posiadacze luksusowych aut cenią sobie również kontakt ze strony serwisu kilka dni po wykonaniu usługi – telefon z pytaniem, czy samochód po odebraniu z serwisu sprawuje się jak należy, wpływa na pozytywną ocenę.

Istotnym czynnikiem zadowolenia klientów jest także wyposażenie salonów i stwarzane przez nie warunki komfortu. Rzeczy takie, jak bezpłatne napoje, WiFi czy miejsce, gdzie można usiąść z komputerem, znacznie podnoszą ocenę serwisu.

Jak mówi Mohit Arora, dyrektor wykonawczy w J.D. Power, zabieganie o zadowolenie klientów się opłaca. – „Klient zadowolony z usług wróci do firmowego salonu również, gdy skończy mu się gwarancja, poleci go również znajomym”.

Źródło: Lexus

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA