REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na co zwrócić uwagę wybierając warsztat samochodowy?

Na co zwrócić uwagę wybierając warsztat samochodowy?
Na co zwrócić uwagę wybierając warsztat samochodowy?
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę wybierając warsztat samochodowy? Owszem, na ceny usług również, ale nie powinno być to jedyne kryterium wyboru warsztatu.

Sezon jesienno-zimowy to trudny czas dla samochodów i ich właścicieli. Dlatego większość kierowców musi liczyć się z koniecznością „wjechania na warsztat”. Tymczasem znalezienie fachowego miejsca z profesjonalną kadrą bywa niełatwe. Doświadczony kierowca wie, ile może go kosztować przygoda z niewłaściwym mechanikiem, dlatego w drodze do warsztatu sprawdzi się zasada ograniczonego zaufania.

REKLAMA

Wybór mechanika nie jest łatwy, dlatego warto poświęcić temu zadaniu nieco więcej czasu i uwagi. Potęga rekomendacji to jeden z najlepszych tropów. Zakład uchodzący za godny polecenia, najprawdopodobniej taki właśnie jest. Poczta pantoflowa to jednak nie wszystko. Istnieje kilka sygnałów podpowiadających, kiedy zostawić kluczyki, a kiedy lepiej odjechać.

Zobacz też: Jak nie dać się oszukać w warsztacie samochodowym?

Po czym poznać dobrego mechanika?

REKLAMA

Dobry mechanik jest jak lekarz pierwszego kontaktu, dlatego przed przystąpieniem do diagnozy wypyta dokładnie o historię pojazdu, styl jazdy, dotychczasowe usterki i serwis. Dopiero po wstępnym wywiadzie przystąpi do szukania przyczyn usterki. Uczciwy mechanik oferuje ceny adekwatne do usługi – uwzględniające zakup części i koszty robocizny. Przed oddaniem samochodu na warsztat klient powinien otrzymać informacje o konkretnej kwocie, a w razie jej zmiany zostać powiadomiony telefonicznie o dodatkowych kosztach przed rozpoczęciem pracy. Tanio nie zawsze oznacza jednak dobrze. Fachowiec nie będzie proponował oszczędności kosztem bezpieczeństwa.

– W jednym z odcinków „Projektu Warsztat” poddaliśmy testom klocki hamulcowe renomowanego producenta i ich tańsze odpowiedniki. Jak się okazało - te drugie wydłużyły drogę hamowania o kilka metrów. Nie trzeba mówić, jaką różnicę robi to w realnych sytuacjach na drodze. Specjalista mający na względzie dobro klienta z pewnością uwzględni to przy zamawianiu części – mówi Łukasz Ryś, konsultant i doradca techniczny ProfiAuto, prowadzący program „Projekt Warsztat” na TVN Turbo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kolejnym ważnym elementem jest otoczenie warsztatu, czyli to, w jakich warunkach pojazd będzie oczekiwał na naprawę. Jeżeli przy budynku stoją samochody dobrej jakości to znak, że warsztat cieszy się zaufaniem. Nie bez znaczenia jest ogólna czystość. Pracownicy skupieni na wykonywaniu zleceń często pomijają ten aspekt, a przecież rzutuje on na postrzeganiu całego zakładu. – To, na co zwracam szczególną uwagę na warsztacie, to schludność. Nie musi być sterylnie, ale porządek w narzędziach mówi wiele dobrego o systemie pracy – dodaje Łukasz Ryś.

Niedopuszczalne są sytuacje, w których samochód odbiera się z warsztatu z plamami olejów na tapicerce. Folia na siedzeniach, oklejenie taśmą kierownicy – najczęstszej ofiary smarów – to absolutny standard usług. – Gdybym to ja był klientem i zobaczył bałagan, zastanowiłbym się dwa razy zanim zostawiłbym w takim miejscu samochód – podsumowuje ekspert ProfiAuto.

Równie ważne jest prowadzenie przez warsztat ewidencji. To, co powinno zwrócić szczególną uwagę, to czy warsztat dba o spisywanie protokołu zdawczo-odbiorczego – Trudno uwierzyć, że funkcjonują warsztaty, które dane klienta zapisują w notatniku, albo co gorsza nie robią nawet tego, przyjmując samochód wraz z kluczykami „bez zbędnych formalności” – nie kryje zdziwienia Ryś.

Zobacz też: Jak wybrać warsztat wulkanizacyjny? Jak powinien być wyposażony dobry warsztat wulkanizacyjny i jakie usługi powinien oferować?

Uszkodzenia podczas serwisowania

Czasem po wizycie u mechanika mogą pojawić się nowe uszkodzenia lub inne niepożądane niespodzianki. Dlatego szanujący się zakład, zanim weźmie pod opiekę samochód, spisuje protokół, w którym opisywany jest obecny stan auta z uszkodzeniami, otarciami, zawartością, stanem paliwa i aktualnym przebiegiem. Dodatkowo wpisywany jest planowany zakres prac i przybliżona cena usługi, dzięki czemu wszelakie spory rozwiązywane są bez niepotrzebnych  kłopotów.

Jadąc na warsztat warto również zdać się na intuicję, uczciwy fachowiec powinien wzbudzać zaufanie. – Kliencie, pamiętaj, że wcale nie musisz znać anatomii swojego auta, to zakład ma uczciwie i solidnie o niego zadbać – radzi prowadzący program „Projekt Warsztat”.

Źródło: ProfiAuto

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA