REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na co zwrócić uwagę wybierając warsztat samochodowy?

Subskrybuj nas na Youtube
Na co zwrócić uwagę wybierając warsztat samochodowy?
Na co zwrócić uwagę wybierając warsztat samochodowy?
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę wybierając warsztat samochodowy? Owszem, na ceny usług również, ale nie powinno być to jedyne kryterium wyboru warsztatu.

Sezon jesienno-zimowy to trudny czas dla samochodów i ich właścicieli. Dlatego większość kierowców musi liczyć się z koniecznością „wjechania na warsztat”. Tymczasem znalezienie fachowego miejsca z profesjonalną kadrą bywa niełatwe. Doświadczony kierowca wie, ile może go kosztować przygoda z niewłaściwym mechanikiem, dlatego w drodze do warsztatu sprawdzi się zasada ograniczonego zaufania.

REKLAMA

Wybór mechanika nie jest łatwy, dlatego warto poświęcić temu zadaniu nieco więcej czasu i uwagi. Potęga rekomendacji to jeden z najlepszych tropów. Zakład uchodzący za godny polecenia, najprawdopodobniej taki właśnie jest. Poczta pantoflowa to jednak nie wszystko. Istnieje kilka sygnałów podpowiadających, kiedy zostawić kluczyki, a kiedy lepiej odjechać.

Zobacz też: Jak nie dać się oszukać w warsztacie samochodowym?

Po czym poznać dobrego mechanika?

REKLAMA

Dobry mechanik jest jak lekarz pierwszego kontaktu, dlatego przed przystąpieniem do diagnozy wypyta dokładnie o historię pojazdu, styl jazdy, dotychczasowe usterki i serwis. Dopiero po wstępnym wywiadzie przystąpi do szukania przyczyn usterki. Uczciwy mechanik oferuje ceny adekwatne do usługi – uwzględniające zakup części i koszty robocizny. Przed oddaniem samochodu na warsztat klient powinien otrzymać informacje o konkretnej kwocie, a w razie jej zmiany zostać powiadomiony telefonicznie o dodatkowych kosztach przed rozpoczęciem pracy. Tanio nie zawsze oznacza jednak dobrze. Fachowiec nie będzie proponował oszczędności kosztem bezpieczeństwa.

– W jednym z odcinków „Projektu Warsztat” poddaliśmy testom klocki hamulcowe renomowanego producenta i ich tańsze odpowiedniki. Jak się okazało - te drugie wydłużyły drogę hamowania o kilka metrów. Nie trzeba mówić, jaką różnicę robi to w realnych sytuacjach na drodze. Specjalista mający na względzie dobro klienta z pewnością uwzględni to przy zamawianiu części – mówi Łukasz Ryś, konsultant i doradca techniczny ProfiAuto, prowadzący program „Projekt Warsztat” na TVN Turbo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kolejnym ważnym elementem jest otoczenie warsztatu, czyli to, w jakich warunkach pojazd będzie oczekiwał na naprawę. Jeżeli przy budynku stoją samochody dobrej jakości to znak, że warsztat cieszy się zaufaniem. Nie bez znaczenia jest ogólna czystość. Pracownicy skupieni na wykonywaniu zleceń często pomijają ten aspekt, a przecież rzutuje on na postrzeganiu całego zakładu. – To, na co zwracam szczególną uwagę na warsztacie, to schludność. Nie musi być sterylnie, ale porządek w narzędziach mówi wiele dobrego o systemie pracy – dodaje Łukasz Ryś.

Niedopuszczalne są sytuacje, w których samochód odbiera się z warsztatu z plamami olejów na tapicerce. Folia na siedzeniach, oklejenie taśmą kierownicy – najczęstszej ofiary smarów – to absolutny standard usług. – Gdybym to ja był klientem i zobaczył bałagan, zastanowiłbym się dwa razy zanim zostawiłbym w takim miejscu samochód – podsumowuje ekspert ProfiAuto.

Równie ważne jest prowadzenie przez warsztat ewidencji. To, co powinno zwrócić szczególną uwagę, to czy warsztat dba o spisywanie protokołu zdawczo-odbiorczego – Trudno uwierzyć, że funkcjonują warsztaty, które dane klienta zapisują w notatniku, albo co gorsza nie robią nawet tego, przyjmując samochód wraz z kluczykami „bez zbędnych formalności” – nie kryje zdziwienia Ryś.

Zobacz też: Jak wybrać warsztat wulkanizacyjny? Jak powinien być wyposażony dobry warsztat wulkanizacyjny i jakie usługi powinien oferować?

Uszkodzenia podczas serwisowania

Czasem po wizycie u mechanika mogą pojawić się nowe uszkodzenia lub inne niepożądane niespodzianki. Dlatego szanujący się zakład, zanim weźmie pod opiekę samochód, spisuje protokół, w którym opisywany jest obecny stan auta z uszkodzeniami, otarciami, zawartością, stanem paliwa i aktualnym przebiegiem. Dodatkowo wpisywany jest planowany zakres prac i przybliżona cena usługi, dzięki czemu wszelakie spory rozwiązywane są bez niepotrzebnych  kłopotów.

Jadąc na warsztat warto również zdać się na intuicję, uczciwy fachowiec powinien wzbudzać zaufanie. – Kliencie, pamiętaj, że wcale nie musisz znać anatomii swojego auta, to zakład ma uczciwie i solidnie o niego zadbać – radzi prowadzący program „Projekt Warsztat”.

Źródło: ProfiAuto

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA