REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak nie dać się oszukać w warsztacie samochodowym?

Subskrybuj nas na Youtube
Częstą praktyką w warsztatach jest naciąganie klienta; fot. Newspress.
Częstą praktyką w warsztatach jest naciąganie klienta; fot. Newspress.

REKLAMA

REKLAMA

Oddając auto do naprawy zawsze narażeni jesteśmy na różne nieprzyjemne sytuacje w warsztatach. Pierwszy problem to skuteczne diagnozowanie usterek, drugi to fachowość napraw, trzeci - być może najpoważniejszy to... pieniądze. Jak nie dać się wpędzić w koszta?

Niestety, w wielu przypadkach stracone nerwy w chwili odbioru auta z naprawy i oglądania „rachunku” to nasza wina... Często bowiem oddajemy samochód do warsztatu z poleceniem jego naprawy, bo coś się zepsuło. Co więcej, nierzadko robimy to metodą "na gębę" i z braku czasu nie czekamy, żeby pracownik warsztatu w miarę dokładnie sprawdził, co tak naprawdę dolega naszym czterem kółkom.

REKLAMA

Jeśli już na początku nie będziemy interesować się kosztami naprawy i w tej kwestii damy warsztatowi wolną rękę, to potem możemy zostać niemile zaskoczeni wysokością rachunku do zapłaty.

Zobacz też: Jakie filtry są montowane we współczesnych samochodach?

REKLAMA

Mało przyjemnie jest również, kiedy przy odbiorze auta po naprawie, odkryjemy w nim uszkodzenia, głównie na powłoce lakierowej, których wcześniej, naszym zdaniem, nie było. Niestety, bardzo często w takich sytuacjach pracownicy warsztatu wypierają się winy, a my bez wiarygodnego dowodu na potwierdzenie słuszności naszych słów jesteśmy bezsilni. Pozostaje wtedy jedynie pokrycie kosztów usunięcia wykrytej usterki z własnej kieszeni.

Kolejnym naszym błędem jest zgoda na bardzo skąpy w swej treści rachunek, nie mówiąc już o tym, że nie bierzemy go wcale. Takie zachowanie może się na nas srogo zemścić, kiedy trzeba będzie reklamować naprawę. Bez szczegółowego zestawienia części i robocizny, które nam się zawsze należy, nie będziemy w stanie udowodnić swoich racji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak wybudować kanał w garażu? Na co zwrócić uwagę?

Wizyta u mechanika – o czym pamiętać:

- Zawsze przed rozpoczęciem naprawy powinna zostać sporządzona umowa między właścicielem auta a warsztatem. W praktyce tę rolę pełni zlecenie naprawy. I chociaż umowy słowne są wiążące, to jednak najlepiej, jeśli takie zlecenie ma formę pisemną.

- W zleceniu trzeba możliwie najdokładniej określić zakres naprawy. Niekiedy może go podać sam właściciel auta, innym razem ustalenie przyczyny wymagać może wykonania różnych czynności diagnostycznych.

Zobacz też: Nowe auto: gdzie je naprawiać i jak nie stracić gwarancji?

REKLAMA

- Przed rozpoczęciem naprawy warsztat powinien podać jej koszt. Warsztat w trakcie wykonywania czynności naprawczych może zwiększyć ich koszt, ale tylko wtedy, kiedy klient wyrazi na to zgodę. Telefon kontaktowy na zleceniu do klienta jest więc niezbędny.

- Zlecenie naprawy powinno obejmować również oględziny samochodu. To dla dobra obu stron, żeby przy odbiorze nie było problemów, kto odpowiada za uszkodzenia odkryte przez właściciela auta. Ponieważ głównie dotyczą one powłoki lakierowej, lepiej do warsztatu na naprawę przyjeżdżać czystym autem, bo brud utrudni oględziny i ten fakt zostanie odnotowany na niekorzyść klienta.

- Na zleceniu kwitujemy także odbiór auta po naprawie, oczywiście po jeździe próbnej. Kopie zleceń i rachunki za naprawy to wiarygodna część historii serwisowej samochodu i warto je przechowywać.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA