REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak nie dać się oszukać w warsztacie samochodowym?

Subskrybuj nas na Youtube
Częstą praktyką w warsztatach jest naciąganie klienta; fot. Newspress.
Częstą praktyką w warsztatach jest naciąganie klienta; fot. Newspress.

REKLAMA

REKLAMA

Oddając auto do naprawy zawsze narażeni jesteśmy na różne nieprzyjemne sytuacje w warsztatach. Pierwszy problem to skuteczne diagnozowanie usterek, drugi to fachowość napraw, trzeci - być może najpoważniejszy to... pieniądze. Jak nie dać się wpędzić w koszta?

Niestety, w wielu przypadkach stracone nerwy w chwili odbioru auta z naprawy i oglądania „rachunku” to nasza wina... Często bowiem oddajemy samochód do warsztatu z poleceniem jego naprawy, bo coś się zepsuło. Co więcej, nierzadko robimy to metodą "na gębę" i z braku czasu nie czekamy, żeby pracownik warsztatu w miarę dokładnie sprawdził, co tak naprawdę dolega naszym czterem kółkom.

REKLAMA

Jeśli już na początku nie będziemy interesować się kosztami naprawy i w tej kwestii damy warsztatowi wolną rękę, to potem możemy zostać niemile zaskoczeni wysokością rachunku do zapłaty.

Zobacz też: Jakie filtry są montowane we współczesnych samochodach?

REKLAMA

Mało przyjemnie jest również, kiedy przy odbiorze auta po naprawie, odkryjemy w nim uszkodzenia, głównie na powłoce lakierowej, których wcześniej, naszym zdaniem, nie było. Niestety, bardzo często w takich sytuacjach pracownicy warsztatu wypierają się winy, a my bez wiarygodnego dowodu na potwierdzenie słuszności naszych słów jesteśmy bezsilni. Pozostaje wtedy jedynie pokrycie kosztów usunięcia wykrytej usterki z własnej kieszeni.

Kolejnym naszym błędem jest zgoda na bardzo skąpy w swej treści rachunek, nie mówiąc już o tym, że nie bierzemy go wcale. Takie zachowanie może się na nas srogo zemścić, kiedy trzeba będzie reklamować naprawę. Bez szczegółowego zestawienia części i robocizny, które nam się zawsze należy, nie będziemy w stanie udowodnić swoich racji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak wybudować kanał w garażu? Na co zwrócić uwagę?

Wizyta u mechanika – o czym pamiętać:

- Zawsze przed rozpoczęciem naprawy powinna zostać sporządzona umowa między właścicielem auta a warsztatem. W praktyce tę rolę pełni zlecenie naprawy. I chociaż umowy słowne są wiążące, to jednak najlepiej, jeśli takie zlecenie ma formę pisemną.

- W zleceniu trzeba możliwie najdokładniej określić zakres naprawy. Niekiedy może go podać sam właściciel auta, innym razem ustalenie przyczyny wymagać może wykonania różnych czynności diagnostycznych.

Zobacz też: Nowe auto: gdzie je naprawiać i jak nie stracić gwarancji?

REKLAMA

- Przed rozpoczęciem naprawy warsztat powinien podać jej koszt. Warsztat w trakcie wykonywania czynności naprawczych może zwiększyć ich koszt, ale tylko wtedy, kiedy klient wyrazi na to zgodę. Telefon kontaktowy na zleceniu do klienta jest więc niezbędny.

- Zlecenie naprawy powinno obejmować również oględziny samochodu. To dla dobra obu stron, żeby przy odbiorze nie było problemów, kto odpowiada za uszkodzenia odkryte przez właściciela auta. Ponieważ głównie dotyczą one powłoki lakierowej, lepiej do warsztatu na naprawę przyjeżdżać czystym autem, bo brud utrudni oględziny i ten fakt zostanie odnotowany na niekorzyść klienta.

- Na zleceniu kwitujemy także odbiór auta po naprawie, oczywiście po jeździe próbnej. Kopie zleceń i rachunki za naprawy to wiarygodna część historii serwisowej samochodu i warto je przechowywać.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA