REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013) – co się psuje?

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013
Używane: Lexus IS II (2005 - 2013
Lexus
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Lexus IS pierwszej generacji choć był autem naprawdę świetnie wyglądającym, w Europie nie odniósł sukcesu. Drugą generacja modelu, której największą siłą była wysoka jakość prowadzenia zdobyła większą popularność. A czy jest warta zainteresowania na rynku używanych?

Motywem przewodnim dla projektantów tworzących nadwozie drugiej generacji Lexusa IS stała się filozofia L-Finesse. Litera L wtopiona w przednią część nadwozia warunkuje powstanie mocnego przetłoczenia poprowadzonego od grilla aż do klapy bagażnika. W ten sposób karoseria auta jest nowoczesna, ale też sportowa i momentami wręcz agresywna. IS XE20 bez wątpienia wyróżnia się z tłumu w segmencie D premium. Był w swoim czasie jednym z bardziej charakterystycznych i rzucających się w oczy modeli.

REKLAMA

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013

Lexus

Lexus

O ile karoseria Lexusa robi wrażenie, o tyle wnętrze budzi już raczej mieszane uczucia. I to nie ze względu na stylizację. Ta - pomijając fakt przeładowania konsoli centralnej małymi przyciskami i zastosowania mało estetycznej, drewnopodobnej wstawki - jest naprawdę przejrzysta i ciekawa. Problemem jest natomiast ciasnota. Podstawą do budowy IS-a stała się skrócona płyta podłogowa modelu GS trzeciej generacji. Inżynierowie skrócili ją jednak za bardzo. W efekcie na tylnej kanapie zmieszczą się głównie dzieci, albo niskie osoby dorosłe. Mało imponująco prezentuje się również przestrzeń załadunkowa. W bagażniku zmieści się mizerne 378 litrów.

Konsola centralna Lexusa IS drugiej generacji czasami potrafi delikatnie potrzaskiwać podczas jazdy zimą, jakość wykonania jest jednak wysoka. Plastiki są miękkie i dobrze spasowane, a dywan którym wyłożona jest dolna część kabiny, mięsisty i miły w dotyku. Kupujący nie powinien również narzekać na poziom wyposażenia. Dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, podgrzewane fotele i skórzana tapicerka są niemalże standardem w tym modelu. Bardzo często auta posiadają dodatkowo system nagłośnienia Mark Levinson, kamerę cofania i odtwarzacz DVD.

Zobacz też: Test Lexus RC 200t – Sportowiec?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013) - najsłabszy punkt? Diesel!

REKLAMA

Oferta Lexusów IS II nie jest mocno rozbudowana. Składa się na nią pięć wersji silnikowych. Na rynku wtórnym dwie trzecie modeli posiada pod maską motor wysokoprężny. W prawie 80-procentach przypadków mowa o modelu IS 220d. Diesel ma 2,2 litra pojemności oraz oferuje 177 koni mechanicznych. Rozpędza sedna do pierwszej setki w 8,9 sekundy oraz spala w cyklu miejskim niespełna 8 litrów oleju napędowego. Wśród ogłoszeń pojawia się również słabszy ropniak - o oznaczeniu IS 200d. Konstrukcyjnie to nadal motor o pojemności 2,2 litra, jednak tym razem o mocy 150 koni mechanicznych.

2,2-litrowy silnik diesla jest jednostką dzieloną m.in. z Avensisem generacji T25. A to oznacza problemy. Pierwszym jest ograniczona trwałość sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym oraz filtra cząstek stałych. Drugi dotyczy przypadków erozji krawędzi tulei cylindrycznych. Usterka potrafi się pojawić już przy przebiegu na poziomie 150 tysięcy kilometrów, a jej usunięcie wymaga generalnego remontu motoru. Co więcej, może powtarzać się! A jako że krawędzie z uwagi na cienki blok da się wyszlifować tylko raz, w razie nawrotu awarii konieczna będzie wymiana jednostki napędowej.

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013

Lexus

Lexus

Mocny diesel jest najczęściej spotykanym napędem w używanych Lexusach IS. Miejsce drugie przypadło wersji IS 250. Pod oznaczeniem ukrywa się 2,5-litrowy motor benzynowy. Konstrukcja utrzymana w architekturze V6 generuje 208 koni mechanicznych i 252 Nm moment obrotowego. Auto osiąga pierwszą setkę w 8,1 sekundy, ale niestety spala w mieście nawet 13 litrów paliwa. Marginalnie na rynku wtórnym występują Lexusy IS 350. W tym przypadku silnik ma pojemność 3,5 litra oraz 310 koni mechanicznych. Do benzyniaków ciężko mieć większe zastrzeżenia. Brzmią aksamitnie, a do tego nie psują się. Niestety mają bezpośredni wtrysk paliwa, a to wyklucza zastosowanie instalacji gazowej.

Osoby o grubym portfelu i wysoko zarysowanych ambicjach sportowych mogą poszukiwać wśród ogłoszeń sprzedaży Lexusów IS-F. Dodatkowa literka stanowi gwarancję wyjątkowych emocji, a wszystko za sprawą 5-litrowego, wolnossącego silnika V8 o mocy 423 koni mechanicznych. Jednostka rasowo warczy i rozpędza sedana do pierwszej setki w zaledwie 4,4 sekundy. Spalanie? W takiej maszynie wskaźnik ten schodzi na szczęście na drugi plan. Na szczęście, bo zapotrzebowanie na paliwo w mieście może przekroczyć 17 litrów.

Zobacz też: Test Lexus RX200t

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013) - priorytetem prowadzenie

REKLAMA

Autorem konstrukcji zawieszenia i płyty podłogowej Lexusa IS drugiej generacji jest Suguya Fukusato. Japończykowi, który jest byłym kierowcą rajdowym, mocno zależało na prowadzeniu. Chciał aby auto po wjeździe w serię ciasnych zakrętów dawało frajdę kierowcy, a jednocześnie mocno trzymało się drogi. Oczywiście jak przystało na Lexusa, twórcy nie zapomnieli o tłumieniu nierówności. I w dłuższej trasie, i podczas jazdy w mieście komfort jest akceptowalny.

Przednia oś IS-a to konstrukcja składająca się z zestawu podwójnych wahaczy. Tylna to oś wielowahaczowa. Europejskie wersje modelu przenoszą napęd na tylne koła. Warianty czteronapędowe przede wszystkim pochodzą z importu ze Stanów Zjednoczonych. Zawieszenie Lexusa jest bardzo trwałe. Przypadki wymiany elementów zdarzają się, jednak głównie w autach z dużymi przebiegami.

Zobacz też: Test Lexus IS200t

Dalszy ciąg opisu używanego Lexusa IS na następnej stronie


Wysoka trwałość jest domeną nie tylko resorowania. To także wizytówka całego auta. Właściciele używanych IS-ów drugiej generacji skarżą się głównie na usterki systemu poziomowania reflektorów ksenonowych, elektroniczny paraliż kontroli trakcji, niesprawności elektrycznej regulacji szyb oraz szybkie wypalanie żarówek ksenonowych. Problemy są tak właściwie zaledwie drobiazgami. Mimo wszystko warto pamiętać, że niektóre elementy konieczne do wykonania napraw, będą dostępne tylko w postaci drogich części oryginalnych.

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013

Lexus

Lexus

Pierwsze wyprodukowane Lexusy IS XE20 mają już 12 lat. Dzięki temu ceny używanych modeli startują od 26,5 tysiąca złotych. Za używanego IS-Fa trzeba zapłacić nawet 150 tysięcy złotych, podczas gdy wersja IS 250 z końca produkcji potrafi być wyceniona nawet na 90 tysięcy złotych. Jedna trzecia używanych sedanów pochodzi z polskiego salonu. A to oznacza, że do dnia sprzedaży mogły być serwisowane w ASO, co daje kupującemu gwarancję pewnej historii serwisowej.

Zobacz też: Test Lexus NX 300h AWD

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013

Lexus

Lexus

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013) - podsumowanie

Kierowca poszukujący oryginalności w segmencie D premium, nie powinien długo się zastanawiać. Lexus IS drugiej generacji będzie wyśmienitym wyborem. Oczywiście japońskie logo daje gwarancję jakości, jednak z drobną gwiazdką. Lepiej unikać wersji wysokoprężnych. Nie są one ani wybitnie oszczędne, ani szczególnie trwałe. Benzyniaki dużo lepiej pasują do charakteru auta - nie psują się, pracują dostojnie i oferują konieczny zapas mocy.

Zobacz też: Test Lexus CT 200h

Używane: Lexus IS II (2005 – 2013 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 29 zł
  • filtr powietrza - od 34 zł
  • filtr paliwa - od 47 zł
  • filtr kabinowy - od 33 zł
  • łańcuch rozrządu - od 523 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 218 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 163 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 132 zł
  • łącznik stabilizatora - od 82 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 77 zł
  • amortyzator - od 470 zł
  • sprzęgło komplet - od 1523 zł
  • koło dwumasowe - od 4079 zł

Używane: Lexus IS II (2005 – 2013 - dane techniczne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

IS 200d

150 KM

10,2 s

204 km/h

6,3/5,1

IS 220d

177 KM

8,9 s

215 km/h

7,9/6,3

IS 250

208 KM

8,1 s

230 km/h

12,7/9,1

IS 350

310 KM

5,6 s

230 km/h

11,9/9,8

IS-F 5,0 V8

423 KM

4,4 s

270 km/h

16,8/11,4

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013
Lexus
Lexus
Używane: Lexus IS II (2005 - 2013
Lexus
Lexus
Używane: Lexus IS II (2005 - 2013
Lexus
Lexus
Używane: Lexus IS II (2005 - 2013
Lexus
Lexus
Używane: Lexus IS II (2005 - 2013
Lexus
Lexus
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA