Nowy Ford Kuga po modernizacji!
REKLAMA
REKLAMA
Nowy Ford Kuga oferuje nowoczesne rozwiązania techniczne oraz wyrafinowany, sportowy design typowego SUV-a, dzięki czemu klienci z Europy otrzymają bezpieczny i prostszy w obsłudze samochód dający dużą przyjemność z jazdy.
REKLAMA
Zmiany w wyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym Forda Kugi
Nowy Ford Kuga został zaprojektowany zgodnie z najnowszymi zasadami designerskimi Forda, dzieląc eleganckie, sportowe linie nadwozia z innymi modelami z gamy Forda, jak kompaktowy SUV Ford EcoSport oraz pełnowymiarowy SUV Ford Edge. Duża, trapezoidalna osłona chłodnicy oraz mniejszy wlot powietrza umieszczony poniżej sąsiadują z nowymi, wąskimi i smukłymi reflektorami ze zintegrowanymi światłami dziennymi LED oraz z lampami przeciwmgłowymi.
Zobacz też: Najnowszy Ford Focus RS z napędem 4x4!
Sportowy charakter podkreślają przestylizowane tylne lampy zespolone. W ofercie dostępna jest szeroka paleta obręczy aluminiowych o średnicy 17, 18 i 19 cali, oferowanych w kilku wariantach wykończenia, w tym Luster Nickel. Do palety lakierów nadwozia dochodzą dwa nowe kolory - Guard Grey oraz Copper Pulse. Elektrycznie wysuwany hak holowniczy chowa się pod tylnym zderzakiem, gdy nie jest wykorzystywany, aby nie burzyć sportowego wyglądu Forda Kugi.
Wnętrze
Starannie wykończone wnętrze nowego modelu dopracowano w taki sposób, aby pasażerowie podróżowali w bardziej ergonomicznym, stylowym i komfortowym otoczeniu. Przyciski w kierownicy i przyciski sterowania układem klimatyzacji są bardziej intuicyjne. Jest ich teraz mniej i łatwiej je odróżnić, przez co identyfikacja poszczególnych funkcji jest łatwiejsza. Kierownica jest dostępna z podgrzewanym, obitym skórą wieńcem, co podnosi komfort użytkowania w zimne dni. Wszystkie wersje Forda Kugi z automatyczną skrzynią biegów będą wyposażone w manetki do manualnej zmiany biegów, co pozwoli kierowcy na zmianę przełożeń bez potrzeby odrywania rąk od kierownicy.
Nowe udogodnienia sprawiają, że Ford Kuga jest bardziej przyjazny użytkownikom: elektroniczny hamulec postojowy jest łatwy w obsłudze i nie zabiera przestrzeni w kabinie, przez co w konsoli środkowej wygospodarowano więcej miejsca na schowki, w tym na butelki o różnej wielkości oraz na kubki z napojami. Nowe wejście USB pozwala przyłączyć i naładować urządzenia mobilne. Ponadto, dzięki specjalnemu wskaźnikowi kierowca od razu wie, czy drzwi w samochodzie są zablokowane.
Nowy system multimedialny Sync3
Dzięki nowemu systemowi SYNC 3 nowy Ford Kuga pozwoli kierowcom sterować systemami audio, nawigacji i klimatyzacji oraz połączonymi z autem smartfonami dzięki prostym, zbliżonym do normalnej rozmowy komendom głosowym. SYNC 3 opracowano w oparciu o przeszło 22 000 komentarzy i wniosków, jakich dostarczyły ośrodki badawcze i ankiety, aby nowa wersja systemu łączności stała się najnowocześniejszym i najbardziej przyjaznym użytkownikowi systemem na świecie.
Zobacz też: SYNC 3 - najnowszy system komunikacji pokładowej Forda
REKLAMA
SYNC 3 to szybsze działanie, uproszczone sterowanie i wsparcie pięciu dodatkowych języków**. Wystarczy wcisnąć przełącznik i powiedzieć „Chcę kawę”, „Muszę zatankować” albo „Szukam parkingu”, a system wspomoże kierowcę w znalezieniu kawiarni, stacji paliw czy parkingów, pobliskich stacji kolejowych, lotnisk lub hoteli. Kierowca Kugi może sterować systemem SYNC 3 przez dotykowy ekran o przekątnej 8 cali w taki sam sposób, w jaki używa swojego smartfonu. Nowy interfejs oferuje większe i łatwiejsze do zidentyfikowania przyciski na ekranie, a także po raz pierwszy funkcjonalność gestów (zsunięcie/rozsunięcie palców, przesunięcie palców po ekranie).
Użytkownicy iPhone'ów mogą aktywować system Apple CarPlay, która pozwala na bezpieczne i prostsze korzystanie z iPhone’a na pokładzie samochodu. Funkcja umożliwia wykonywanie połączeń telefonicznych, wysyłanie i odbieranie SMS-ów, odtwarzanie muzyki, uzyskiwanie wskazówek nawigacyjnych w oparciu o natężenie ruchu drogowego - wszystko to bez rozpraszania uwagi kierowcy. Z kolei użytkownicy telefonów Android™ mają do dyspozycji system Android Auto™, która w bezpieczny i przyjazny sposób przenosi do samochodu aplikacje i usługi znane kierowcom, jak Google Search, Google Maps i Google Play. Oprogramowanie można aktualizować bezprzewodowo za pośrednictwem sieci WiFi. SYNC 3 oferuje również łącze SYNC AppLink pozwalające aktywować głosem z miejsca kierowcy cała paletę aplikacji smartfonowych, jak Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather i Los 40 Principales.
Zaawansowany asystent parkowania
Nowy Ford Kuga ułatwia kierowcom parkowanie dzięki zaawansowanym układom wsparcia opracowanym przez Forda. Nowy system Perpendicular Parking wspomagający parkowanie prostopadłe stanowi rozwinięcie półautonomicznego systemu wspomagającego parkowanie równoległe Active Park Assist, który w zeszłym roku był zamawiany przez niemal co drugiego nabywcę modelu Kuga. Wykorzystując dodatkowe czujniki ultradźwiękowe, system Perpendicular Parking po naciśnięciu przycisku wyszukuje miejsce do parkowania, zarówno równoległe do drogi, jak i prostopadłe, i wprowadza w nie samochód, wyręczając w manewrowaniu kierowcę, który tylko kontroluje pedały gazu i hamulca.
Dodatkowe czujniki pozwalają również na wykorzystanie innych systemów, które wspomagają kierowcę modelu Kuga podczas wyjazdu z miejsca parkingowego:
- System Cross Traffic Alert ostrzega kierowcę podczas wyjazdu tyłem z parkingu przed innymi pojazdami, które mogą nadjechać z poprzecznego kierunku. System wykorzystuje radar o zasięgu do 40 metrów i emituje trzy różne ostrzeżenia dźwiękowe, jeśli wykryje zbliżanie się innego pojazdu,
- System Park-Out Assist pomaga kierowcom podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego. Po wybraniu przez kierowcę prawej lub lewej strony do wyjazdu, system odpowiednio obraca kołem kierownicy, natomiast kierowca kontroluje pedał gazu i hamulca.
Zobacz też: Ford Edge - cennik 2016
Nowy Ford Kuga oferuje także nową generację systemu zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop, który teraz funkcjonuje przy prędkości do 50 km/h, podczas gdy wcześniej granica prędkości wynosiła 30 km/h. Active City Stop wykorzystuje czujniki w przednim pasie auta do wykrywania stacjonarnych obiektów na drodze przed samochodem i jeśli samochód zbliża się do wykrytego obiektu zbyt szybko, system wstępnie zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym. Jeśli kierowca nie reaguje na zagrożenie, system redukuje moment obrotowy wytwarzany przez silnik i automatycznie uruchamia procedurę hamowania awaryjnego, aby zredukować siłę uderzenia lub całkowicie uniknąć kolizji.
Gama jednostek napędowych nowego Forda Kugi
Nowy Ford Kuga oferuje najnowsze silniki wysokoprężne TDCi oraz benzynowe EcoBoost, zapewniając doskonałe osiągi, niską emisję CO2 oraz obniżone koszty eksploatacyjne. Opracowany przez Forda silnik wysokoprężny 1,5 litra TDCi o mocy 120 KM, współpracujący z sześciobiegową przekładnią manualną oraz napędem na przednie koła, zapewnia o 5 procent niższe zużycia paliwa, niż stosowany wcześniej silnik 2,0 litra TDCi o mocy 120 KM. Nowa jednostka zużywa średnio 4,4 litra na 100 km (64,2 mpg) i emituje 115 g/km CO2. Inne zaawansowane jednostki wysokoprężne dostępne w gamie Forda Kugi:
- 1,5 litra TDCi o mocy 120 KM z 6-biegową skrzynią PowerShift i napędem na przednie koła; średnie zużycie paliwa 4,8 l/100 km (58,8 mpg), emisja CO2 124 g/km,
- 2,0 litra TDCi o mocy 150 KM z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednie koła; średnie zużycie paliwa 4,7 l/100 km (60,1 mpg), emisja CO2 122 g/km. Wersja z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na wszystkie koła AWD zużywa średnio 5,2 l/100 km (54,3 mpg) i emituje 135 g/km CO2, natomiast odmiana z 6-biegową skrzynią PowerShift i napędem na wszystkie koła AWD oferuje średnie zużycie paliwa wynoszące 5,2 l/100 km (54,3 mpg) oraz emisję CO2 na poziomie 134 g/km,
- 2,0 litra TDCi 180 KM z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na wszystkie koła AWD; średnie zużycie paliwa 5,2 l/100 km (54,3 mpg) i emisja CO2 135 g/km lub w wersji z 6-biegową skrzynią PowerShift i napędem na wszystkie koła AWD; średnie zużycie paliwa 5,2 l/100 km (54,3 mpg) i emisja CO2 134 g/km.
Zobacz też: Ford i PSA Peugeot Citroen wspólnie w dziedzinie connected cars?
Opracowane przez Forda silniki 1,5 litra i 2,0 litra TDCi zostały wyposażone w pochłaniacz tlenków azotu z mieszanki ubogiej, który zmniejsza emisję szkodliwych spalin, komponenty z powłoką o strukturze diamentu DLC (Diamond Like Coating) redukujące tarcie oraz zaawansowaną turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Z kolei silniki benzynowe EcoBoost wykorzystują system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT) oraz układ bezpośredniego wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem. W ofercie dostępne są następujące jednostki EcoBoost:
- 1,5 litra EcoBoost o mocy 120 KM i 150 KM z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednie koła; średnie zużycie paliwa 6,3 l/100 km (44,8 mpg), emisja CO2 145 g/km,
- 1,5 litra EcoBoost o mocy 182 KM z 6-biegową skrzynią automatyczną i napędem na wszystkie koła AWD; średnie zużycie paliwa 7,5 l/100 km (37,7 mpg), emisja CO2 173 g/km.
Wśród rozwiązań obniżających zużycie paliwa znalazł się układ Auto-Start-Stop oraz system inteligentnego ładowania akumulatora z odzyskiwaniem energii, który umożliwia częściowe odzyskanie energii wytwarzanej podczas hamowania lub stopniowego wytracania.
Zobacz też: Test Ford Mustang GT 5.0 421 KM - sportowiec najwyższej próby!
Wersje specjalne Forda Kugi
Ford po raz pierwszy oferuje także model Kuga ST-Line inspirowany samochodami Ford Performance oraz luksusowy model Kuga Vignale. Dzięki temu klienci mają do wyboru więcej opcji stylizacyjnych i wyposażeniowych dostępnych w rozbudowanej gamie Forda Kugi. Nowa Kuga ST-Line zasili gamę samochodów ST-Line, zajmując miejsce obok modeli Fiesta ST-Line, Focus ST-Line i Mondeo ST-Line. Ford Kuga ST-Line cechuje się odważną stylizacją nadwozia i wnętrza, oferując unikatowe obręcze aluminiowe oraz fotele o sportowym projekcie. Nowa Kuga ST-Line to najbardziej dynamiczna odmiana tego modelu. Inżynierowie Forda wprowadzili zmiany w podwoziu i zawieszeniu, co zaowocowało mniejszymi przechyłami nadwozia i bardziej precyzyjnymi reakcjami.
Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!
Luksusowy Ford Kuga Vignale jest oferowany w ekskluzywnej specyfikacji obejmującej unikatowy, perłowy lakier nadwozia Milano Grigio oraz skórzaną tapicerkę Windsor z pikowaniem tworzącym wzór sześciokąta oraz precyzyjnymi przeszyciami na siedzeniach i panelach drzwiowych. Ford Vignale prezentuje najwyższą jakość marki Ford w Europie, łącząc design i wykończenie segmentu premium z niespotykanymi wcześniej doświadczeniami wynikającymi z użytkowania samochodu, najwyższą jakością wykonania, zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi oraz ekskluzywną specyfikacją. Kuga Vignale dołącza do modeli Ford Mondeo Vignale, S-MAX Vignale i Edge Vignale dostępnych w Europie.
Źródło: materiały prasowe Ford
REKLAMA
REKLAMA