REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Ford Kuga po modernizacji!

Ford Kuga 2017
Ford Kuga 2017
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Ford przedstawił zmodernizowaną Kugę II generacji. Zmieniono wygląd pojazdu, jego wnętrze oraz paletę silnikową. Dodano także szereg nowych systemów elektronicznych ułatwiających korzystanie z samochodu.

Nowy Ford Kuga oferuje nowoczesne rozwiązania techniczne oraz wyrafinowany, sportowy design typowego SUV-a, dzięki czemu klienci z Europy otrzymają bezpieczny i prostszy w obsłudze samochód dający dużą przyjemność z jazdy.

REKLAMA

Zmiany w wyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym Forda Kugi

Nowy Ford Kuga został zaprojektowany zgodnie z najnowszymi zasadami designerskimi Forda, dzieląc eleganckie, sportowe linie nadwozia z innymi modelami z gamy Forda, jak kompaktowy SUV Ford EcoSport oraz pełnowymiarowy SUV Ford Edge. Duża, trapezoidalna osłona chłodnicy oraz mniejszy wlot powietrza umieszczony poniżej sąsiadują z nowymi, wąskimi i smukłymi reflektorami ze zintegrowanymi światłami dziennymi LED oraz z lampami przeciwmgłowymi.

Ford Kuga 2017

Ford Kuga przeszedł gruntowany facelifting. Zmiany objęły wygląd pojazdu oraz rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa.

Ford

Ford

Zobacz też: Najnowszy Ford Focus RS z napędem 4x4!

Sportowy charakter podkreślają przestylizowane tylne lampy zespolone. W ofercie dostępna jest szeroka paleta obręczy aluminiowych o średnicy 17, 18 i 19 cali, oferowanych w kilku wariantach wykończenia, w tym Luster Nickel. Do palety lakierów nadwozia dochodzą dwa nowe kolory - Guard Grey oraz Copper Pulse. Elektrycznie wysuwany hak holowniczy chowa się pod tylnym zderzakiem, gdy nie jest wykorzystywany, aby nie burzyć sportowego wyglądu Forda Kugi.

Wnętrze

Starannie wykończone wnętrze nowego modelu dopracowano w taki sposób, aby pasażerowie podróżowali w bardziej ergonomicznym, stylowym i komfortowym otoczeniu. Przyciski w kierownicy i przyciski sterowania układem klimatyzacji są bardziej intuicyjne. Jest ich teraz mniej i łatwiej je odróżnić, przez co identyfikacja poszczególnych funkcji jest łatwiejsza. Kierownica jest dostępna z podgrzewanym, obitym skórą wieńcem, co podnosi komfort użytkowania w zimne dni. Wszystkie wersje Forda Kugi z automatyczną skrzynią biegów będą wyposażone w manetki do manualnej zmiany biegów, co pozwoli kierowcy na zmianę przełożeń bez potrzeby odrywania rąk od kierownicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Ford Kuga 2017

Zmieniony kokpit oferuje teraz m.in. nowy system multimedialny Sync3.

Ford

Ford

Nowe udogodnienia sprawiają, że Ford Kuga jest bardziej przyjazny użytkownikom: elektroniczny hamulec postojowy jest łatwy w obsłudze i nie zabiera przestrzeni w kabinie, przez co w konsoli środkowej wygospodarowano więcej miejsca na schowki, w tym na butelki o różnej wielkości oraz na kubki z napojami. Nowe wejście USB pozwala przyłączyć i naładować urządzenia mobilne. Ponadto, dzięki specjalnemu wskaźnikowi kierowca od razu wie, czy drzwi w samochodzie są zablokowane.


Nowy system multimedialny Sync3

Dzięki nowemu systemowi SYNC 3 nowy Ford Kuga pozwoli kierowcom sterować systemami audio, nawigacji i klimatyzacji oraz połączonymi z autem smartfonami dzięki prostym, zbliżonym do normalnej rozmowy komendom głosowym. SYNC 3 opracowano w oparciu o przeszło 22 000 komentarzy i wniosków, jakich dostarczyły ośrodki badawcze i ankiety, aby nowa wersja systemu łączności stała się najnowocześniejszym i najbardziej przyjaznym użytkownikowi systemem na świecie.

Zobacz też: SYNC 3 - najnowszy system komunikacji pokładowej Forda

REKLAMA

SYNC 3 to szybsze działanie, uproszczone sterowanie i wsparcie pięciu dodatkowych języków**. Wystarczy wcisnąć przełącznik i powiedzieć „Chcę kawę”, „Muszę zatankować” albo „Szukam parkingu”, a system wspomoże kierowcę w znalezieniu kawiarni, stacji paliw czy parkingów, pobliskich stacji kolejowych, lotnisk lub hoteli. Kierowca Kugi może sterować systemem SYNC 3 przez dotykowy ekran o przekątnej 8 cali w taki sam sposób, w jaki używa swojego smartfonu. Nowy interfejs oferuje większe i łatwiejsze do zidentyfikowania przyciski na ekranie, a także po raz pierwszy funkcjonalność gestów (zsunięcie/rozsunięcie palców, przesunięcie palców po ekranie).

Użytkownicy iPhone'ów mogą aktywować system Apple CarPlay, która pozwala na bezpieczne i prostsze korzystanie z iPhone’a na pokładzie samochodu. Funkcja umożliwia wykonywanie połączeń telefonicznych, wysyłanie i odbieranie SMS-ów, odtwarzanie muzyki, uzyskiwanie wskazówek nawigacyjnych w oparciu o natężenie ruchu drogowego - wszystko to bez rozpraszania uwagi kierowcy. Z kolei użytkownicy telefonów Android™ mają do dyspozycji system Android Auto™, która w bezpieczny i przyjazny sposób przenosi do samochodu aplikacje i usługi znane kierowcom, jak Google Search, Google Maps i Google Play. Oprogramowanie można aktualizować bezprzewodowo za pośrednictwem sieci WiFi. SYNC 3 oferuje również łącze SYNC AppLink pozwalające aktywować głosem z miejsca kierowcy cała paletę aplikacji smartfonowych, jak Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather i Los 40 Principales.

Zaawansowany asystent parkowania

Nowy Ford Kuga ułatwia kierowcom parkowanie dzięki zaawansowanym układom wsparcia opracowanym przez Forda. Nowy system Perpendicular Parking wspomagający parkowanie prostopadłe stanowi rozwinięcie półautonomicznego systemu wspomagającego parkowanie równoległe Active Park Assist, który w zeszłym roku był zamawiany przez niemal co drugiego nabywcę modelu Kuga. Wykorzystując dodatkowe czujniki ultradźwiękowe, system Perpendicular Parking po naciśnięciu przycisku wyszukuje miejsce do parkowania, zarówno równoległe do drogi, jak i prostopadłe, i wprowadza w nie samochód, wyręczając w manewrowaniu kierowcę, który tylko kontroluje pedały gazu i hamulca.

Dodatkowe czujniki pozwalają również na wykorzystanie innych systemów, które wspomagają kierowcę modelu Kuga podczas wyjazdu z miejsca parkingowego:

  • System Cross Traffic Alert ostrzega kierowcę podczas wyjazdu tyłem z parkingu przed innymi pojazdami, które mogą nadjechać z poprzecznego kierunku. System wykorzystuje radar o zasięgu do 40 metrów i emituje trzy różne ostrzeżenia dźwiękowe, jeśli wykryje zbliżanie się innego pojazdu,
  • System Park-Out Assist pomaga kierowcom podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego. Po wybraniu przez kierowcę prawej lub lewej strony do wyjazdu, system odpowiednio obraca kołem kierownicy, natomiast kierowca kontroluje pedał gazu i hamulca.

Zobacz też: Ford Edge - cennik 2016

Nowy Ford Kuga oferuje także nową generację systemu zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop, który teraz funkcjonuje przy prędkości do 50 km/h, podczas gdy wcześniej granica prędkości wynosiła 30 km/h. Active City Stop wykorzystuje czujniki w przednim pasie auta do wykrywania stacjonarnych obiektów na drodze przed samochodem i jeśli samochód zbliża się do wykrytego obiektu zbyt szybko, system wstępnie zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym. Jeśli kierowca nie reaguje na zagrożenie, system redukuje moment obrotowy wytwarzany przez silnik i automatycznie uruchamia procedurę hamowania awaryjnego, aby zredukować siłę uderzenia lub całkowicie uniknąć kolizji.


Gama jednostek napędowych nowego Forda Kugi

Nowy Ford Kuga oferuje najnowsze silniki wysokoprężne TDCi oraz benzynowe EcoBoost, zapewniając doskonałe osiągi, niską emisję CO2 oraz obniżone koszty eksploatacyjne. Opracowany przez Forda silnik wysokoprężny 1,5 litra TDCi o mocy 120 KM, współpracujący z sześciobiegową przekładnią manualną oraz napędem na przednie koła, zapewnia o 5 procent niższe zużycia paliwa, niż stosowany wcześniej silnik 2,0 litra TDCi o mocy 120 KM. Nowa jednostka zużywa średnio 4,4 litra na 100 km (64,2 mpg) i emituje 115 g/km CO2. Inne zaawansowane jednostki wysokoprężne dostępne w gamie Forda Kugi:

  • 1,5 litra TDCi o mocy 120 KM z 6-biegową skrzynią PowerShift i napędem na przednie koła; średnie zużycie paliwa 4,8 l/100 km (58,8 mpg), emisja CO2 124 g/km,
  • 2,0 litra TDCi o mocy 150 KM z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednie koła; średnie zużycie paliwa 4,7 l/100 km (60,1 mpg), emisja CO2 122 g/km. Wersja z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na wszystkie koła AWD zużywa średnio 5,2 l/100 km (54,3 mpg) i emituje 135 g/km CO2, natomiast odmiana z 6-biegową skrzynią PowerShift i napędem na wszystkie koła AWD oferuje średnie zużycie paliwa wynoszące 5,2 l/100 km (54,3 mpg) oraz emisję CO2 na poziomie 134 g/km,
  • 2,0 litra TDCi 180 KM z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na wszystkie koła AWD; średnie zużycie paliwa 5,2 l/100 km (54,3 mpg) i emisja CO2 135 g/km lub w wersji z 6-biegową skrzynią PowerShift i napędem na wszystkie koła AWD; średnie zużycie paliwa 5,2 l/100 km (54,3 mpg) i emisja CO2 134 g/km.

Zobacz też: Ford i PSA Peugeot Citroen wspólnie w dziedzinie connected cars?

Opracowane przez Forda silniki 1,5 litra i 2,0 litra TDCi zostały wyposażone w pochłaniacz tlenków azotu z mieszanki ubogiej, który zmniejsza emisję szkodliwych spalin, komponenty z powłoką o strukturze diamentu DLC (Diamond Like Coating) redukujące tarcie oraz zaawansowaną turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Z kolei silniki benzynowe EcoBoost wykorzystują system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT) oraz układ bezpośredniego wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem. W ofercie dostępne są następujące jednostki EcoBoost:

  • 1,5 litra EcoBoost o mocy 120 KM i 150 KM z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednie koła; średnie zużycie paliwa 6,3 l/100 km (44,8 mpg), emisja CO2 145 g/km,
  • 1,5 litra EcoBoost o mocy 182 KM z 6-biegową skrzynią automatyczną i napędem na wszystkie koła AWD; średnie zużycie paliwa 7,5 l/100 km (37,7 mpg), emisja CO2 173 g/km.

Wśród rozwiązań obniżających zużycie paliwa znalazł się układ Auto-Start-Stop oraz system inteligentnego ładowania akumulatora z odzyskiwaniem energii, który umożliwia częściowe odzyskanie energii wytwarzanej podczas hamowania lub stopniowego wytracania.

Zobacz też: Test Ford Mustang GT 5.0 421 KM - sportowiec najwyższej próby!


Wersje specjalne Forda Kugi

Ford po raz pierwszy oferuje także model Kuga ST-Line inspirowany samochodami Ford Performance oraz luksusowy model Kuga Vignale. Dzięki temu klienci mają do wyboru więcej opcji stylizacyjnych i wyposażeniowych dostępnych w rozbudowanej gamie Forda Kugi. Nowa Kuga ST-Line zasili gamę samochodów ST-Line, zajmując miejsce obok modeli Fiesta ST-Line, Focus ST-Line i Mondeo ST-Line. Ford Kuga ST-Line cechuje się odważną stylizacją nadwozia i wnętrza, oferując unikatowe obręcze aluminiowe oraz fotele o sportowym projekcie. Nowa Kuga ST-Line to najbardziej dynamiczna odmiana tego modelu. Inżynierowie Forda wprowadzili zmiany w podwoziu i zawieszeniu, co zaowocowało mniejszymi przechyłami nadwozia i bardziej precyzyjnymi reakcjami.

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!

Luksusowy Ford Kuga Vignale jest oferowany w ekskluzywnej specyfikacji obejmującej unikatowy, perłowy lakier nadwozia Milano Grigio oraz skórzaną tapicerkę Windsor z pikowaniem tworzącym wzór sześciokąta oraz precyzyjnymi przeszyciami na siedzeniach i panelach drzwiowych. Ford Vignale prezentuje najwyższą jakość marki Ford w Europie, łącząc design i wykończenie segmentu premium z niespotykanymi wcześniej doświadczeniami wynikającymi z użytkowania samochodu, najwyższą jakością wykonania, zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi oraz ekskluzywną specyfikacją. Kuga Vignale dołącza do modeli Ford Mondeo Vignale, S-MAX Vignale i Edge Vignale dostępnych w Europie.

Źródło: materiały prasowe Ford

Ford Kuga 2017
Ford
Ford Kuga 2017
Ford
Ford Kuga 2017
Ford
Ford Kuga 2017
Ford
Ford Kuga 2017
Ford
Ford Kuga 2017
Ford
Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA