REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda - Ford Fiesta ST200

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ford Fiesta ST200 2016
Ford Fiesta ST200 2016
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Na torze niedaleko Łodzi mieliśmy okazję sprawdzić możliwości najnowszego Forda Fiesty w wersji ST200. Dzięki modyfikacjom w oprogramowaniu silnika teraz dysponuje on mocą 200 KM, a gdy trzeba potrafi wydusić z siebie dodatkowe 15 KM !

Polska premiera Forda Fiesty ST200

Polska premiera Forda Fiesty ST200 miała miejsce na nowopowstałym Torze Łódź. Debiut tego modelu w 2016 roku nie jest przypadkowy. Dokładnie 40 lat temu na rynek wprowadzono bowiem pierwszą generację Forda Fiesty. Wersja ST200 to swoisty hołd dla tego modelu i jednocześnie najlepsza Fiesta w historii. Choć bazuje na zaprezentowanej 3 lata temu Fieście ST, została ona gruntowanie zmodernizowana.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Fiesta skończył w tym roku 40 lat!

Ford

Ford

Ford Fiesta ST200 - zmiany wizualne

Aby nie mieć wątpliwości, że mamy do czynienia z Fiestą ST200 (a nie „tylko” z Fiestą ST) model ten  dostępny jest tylko w jednym, specjalnym kolorze lakieru Storm Grey. Inne wersje kolorystyczne nie są dla tego modelu przewidziane. Ford wraca zatem do swoich korzeni – możesz mieć każdy kolor lakieru, o ile jest to kolor szary. Z lakierem nadwozia świetnie komponują się czarne, 17-calowe alufelgi, które także zarezerwowane są wyłącznie dla Fiesty ST200.

Forda Fiestę ST200 poznacie po kolorze lakieru. Dostępny jest bowiem tylko jeden - szary Strom Grey

Ford

Ford

Zobacz też: Test Ford Fiesta ST - rajdowa ośka!

Gdyby ktoś miał jednak problemy z rozpoznaniem tego auta na drodze, na klapie jego bagażnika umieszczono wyraźne logo ST200. Wnętrze najmocniejszej seryjnej Fiesty jest praktycznie identyczne jak w Fieście ST. Jedyne co je wyróżnia na tle starszej wersji to logo ST200 umieszczone pod panelem klimatyzacji oraz fotele Recaro obszyte inną tapicerką.

REKLAMA

Ford Fiesta ST200 - modyfikacje techniczne

Zmiany w wyglądzie sportowej Fiesty można zatem uznać z symboliczne. Dużo więcej zostało w niej zmienione od strony technicznej. Zastosowano przede wszystkim amortyzatory o nieco miększej charakterystyce, wprowadzając jednocześnie sztywniejszą belkę skrętną. Zmodyfikowano zwrotnicę, skrócono drążki kierownicze, a układ kierowniczy otrzymał bardziej bezpośrednie przełożenie. Przeprojektowano także przedni stabilizator, który teraz jest teraz grubszy (średnica jego przekroju wzrosła z 19 do 21 mm). Sęk w tym, że powyższe modyfikacje wprowadzono także w … Fieście ST w na chwilę przed debiutem wersji ST200. W rezultacie różnice pomiędzy tymi modelami są dość nie wielkie, a najważniejsza dotyczy jednego – silnika.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ford Fiesta ST200 na tle Fiesty ST z 2013 roku wyróżnia się dużymi modyfikacjami technicznymi

Ford

Ford

Zobacz też: Test Ford Focus ST 2.0 TDCi

Standardowa Fiesta ST wyposażona jest w silnik 1.6 EcoBoost o mocy 182 KM. Odmiana ST200 dzięki nowemu oprogramowaniu osiąga moc 200 KM i znacznie wyższy moment obrotowy – 290 Nm zamiast 240 Nm. Co więcej, dzięki funkcji overboost na 20 sekund motor potrafi wygenerować dodatkowe 15 KM mocy i 30 Nm momentu obrotowego. W połączeniu ze skróconym przełożeniem głównym skrzyni biegów, Fiesta ST200 jest dynamiczniejsza od odmiany ST. Sprint 0-100 km/h zajmuje jej 6,7 s (zamiast 6,9 s), a jej prędkość maksymalna wzrosła z 220 do 230 km/h. Poprawiła się także elastyczność silnika na wysokich biegach. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h na 6. biegu zajmuje teraz 7,7 s zamiast 9,7 s.

Ford Fiesta ST200 - wzmocniony silnik 1.6 EcoBoost 200 KM

Zmiany poczynione w nowej Fieście ST200 są od razu wyczuwalne w trakcie jazdy po torze. Silnik imponuje elastycznością i dynamiką, a układ kierowniczy pozwala na szybkie lecz precyzyjne przechodzenie z jednego zakrętu w drugi. Co więcej, auto świetnie reaguje na odjęcie gazu w zakręcie czy lekkie dohamowywanie lewą nogą, przez co nietrudno o wywołanie nadsterownego poślizgu pomocnego w zacieśnieniu toru jazdy. W ciasnych, lecz szybko pokonywanych zakrętach Fiesta chętnie odrywa wewnętrze koło, imponując przy tym fantastyczną trakcją i przyczepnością do drogi.

Wzorowe prowadzenie w zakrętach i poczucie pełnej kontroli nad autem - to wyjątkowe cechy Forda Fiesty ST200!

Ford

Ford

Zobacz też: Test Ford Mustang GT 5.0 421 KM - sportowiec najwyższej próby!

Skrzynia biegów pracuje precyzyjnie i nie angażuje uwagi kierowcy przy szybkiej zmianie przełożeń. Hamulec ręczny umieszczony tuż pod ręką pozwala efektywnie atakować ciasne nawroty. Szkoda tylko, że Ford nie zaadaptował do Fiesty ST200 wydajniejszego układu hamulcowego. Nadal opiera się on relatywnie niewielkich tarczach hamulcowych (przednie mają średnice 278 mm, a tylne 253 mm).

Ford Fiesta ST200 - prowadzenie

Choć Fiesta ST200 nie posiada szpery nawet w opcji (jak chociażby Peugeot 208 GTi czy Opel Corsa), to została ona wyposażona w zmodernizowany system eTVC, który ograniczać ma podsterowność auta w zakrętach. W sytuacji gdy na wyjściu z łuku kierowca mocno wciśnie gaz w podłogę, system umiejętnie przyhamowuje wewnętrzne koło przedniej osi, aby zniwelować tendencję do wyjeżdżania auta przodem z zakrętu. Aby zabawa Fiestą ST200 była większa, Ford zmodyfikował jej system ESC (stabilizujący tor jazdy auta), dzięki czemu działanie układu można albo częściowo ograniczyć (pozwala on wtedy na lekkie, ale kontrolowane uślizgi auta w zakrętach), albo całkowicie dezaktywować.

Gdy kieorwca chce Ford Fiesta ST200 potrafi atakować zakręty kontrolowanymi poślizgami!

Ford

Ford

Ford Fiesta ST200 - cena i wyposażenie

Właścicielem Forda Fiesty ST200 można stać po zapłaceniu kwoty 94 150 zł.  Oznacza to, że od bazowej wersji Fiesta ST jest droższa o 18 500 zł, a od lepiej wyposażonej wersji ST2 o 14 200 zł. W czasie prezentacji dowiedzieliśmy się jednak, że rzeczywista cena transakcyjna za Fiestę ST oscyluje wokół 83 tys. zł. Biorąc pod uwagę bogate wyposażenie auta oraz jego osiągi jest to dobra cena.

Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

REKLAMA