REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Ford Fiesta ST200 2016
Ford Fiesta ST200 2016
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Na torze niedaleko Łodzi mieliśmy okazję sprawdzić możliwości najnowszego Forda Fiesty w wersji ST200. Dzięki modyfikacjom w oprogramowaniu silnika teraz dysponuje on mocą 200 KM, a gdy trzeba potrafi wydusić z siebie dodatkowe 15 KM !

Polska premiera Forda Fiesty ST200

Polska premiera Forda Fiesty ST200 miała miejsce na nowopowstałym Torze Łódź. Debiut tego modelu w 2016 roku nie jest przypadkowy. Dokładnie 40 lat temu na rynek wprowadzono bowiem pierwszą generację Forda Fiesty. Wersja ST200 to swoisty hołd dla tego modelu i jednocześnie najlepsza Fiesta w historii. Choć bazuje na zaprezentowanej 3 lata temu Fieście ST, została ona gruntowanie zmodernizowana.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Fiesta skończył w tym roku 40 lat!

Ford

Ford

Ford Fiesta ST200 - zmiany wizualne

Aby nie mieć wątpliwości, że mamy do czynienia z Fiestą ST200 (a nie „tylko” z Fiestą ST) model ten  dostępny jest tylko w jednym, specjalnym kolorze lakieru Storm Grey. Inne wersje kolorystyczne nie są dla tego modelu przewidziane. Ford wraca zatem do swoich korzeni – możesz mieć każdy kolor lakieru, o ile jest to kolor szary. Z lakierem nadwozia świetnie komponują się czarne, 17-calowe alufelgi, które także zarezerwowane są wyłącznie dla Fiesty ST200.

Forda Fiestę ST200 poznacie po kolorze lakieru. Dostępny jest bowiem tylko jeden - szary Strom Grey

Ford

Ford

Zobacz też: Test Ford Fiesta ST - rajdowa ośka!

Gdyby ktoś miał jednak problemy z rozpoznaniem tego auta na drodze, na klapie jego bagażnika umieszczono wyraźne logo ST200. Wnętrze najmocniejszej seryjnej Fiesty jest praktycznie identyczne jak w Fieście ST. Jedyne co je wyróżnia na tle starszej wersji to logo ST200 umieszczone pod panelem klimatyzacji oraz fotele Recaro obszyte inną tapicerką.

REKLAMA

Ford Fiesta ST200 - modyfikacje techniczne

Zmiany w wyglądzie sportowej Fiesty można zatem uznać z symboliczne. Dużo więcej zostało w niej zmienione od strony technicznej. Zastosowano przede wszystkim amortyzatory o nieco miększej charakterystyce, wprowadzając jednocześnie sztywniejszą belkę skrętną. Zmodyfikowano zwrotnicę, skrócono drążki kierownicze, a układ kierowniczy otrzymał bardziej bezpośrednie przełożenie. Przeprojektowano także przedni stabilizator, który teraz jest teraz grubszy (średnica jego przekroju wzrosła z 19 do 21 mm). Sęk w tym, że powyższe modyfikacje wprowadzono także w … Fieście ST w na chwilę przed debiutem wersji ST200. W rezultacie różnice pomiędzy tymi modelami są dość nie wielkie, a najważniejsza dotyczy jednego – silnika.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ford Fiesta ST200 na tle Fiesty ST z 2013 roku wyróżnia się dużymi modyfikacjami technicznymi

Ford

Ford

Zobacz też: Test Ford Focus ST 2.0 TDCi

Standardowa Fiesta ST wyposażona jest w silnik 1.6 EcoBoost o mocy 182 KM. Odmiana ST200 dzięki nowemu oprogramowaniu osiąga moc 200 KM i znacznie wyższy moment obrotowy – 290 Nm zamiast 240 Nm. Co więcej, dzięki funkcji overboost na 20 sekund motor potrafi wygenerować dodatkowe 15 KM mocy i 30 Nm momentu obrotowego. W połączeniu ze skróconym przełożeniem głównym skrzyni biegów, Fiesta ST200 jest dynamiczniejsza od odmiany ST. Sprint 0-100 km/h zajmuje jej 6,7 s (zamiast 6,9 s), a jej prędkość maksymalna wzrosła z 220 do 230 km/h. Poprawiła się także elastyczność silnika na wysokich biegach. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h na 6. biegu zajmuje teraz 7,7 s zamiast 9,7 s.

Ford Fiesta ST200 - wzmocniony silnik 1.6 EcoBoost 200 KM

Zmiany poczynione w nowej Fieście ST200 są od razu wyczuwalne w trakcie jazdy po torze. Silnik imponuje elastycznością i dynamiką, a układ kierowniczy pozwala na szybkie lecz precyzyjne przechodzenie z jednego zakrętu w drugi. Co więcej, auto świetnie reaguje na odjęcie gazu w zakręcie czy lekkie dohamowywanie lewą nogą, przez co nietrudno o wywołanie nadsterownego poślizgu pomocnego w zacieśnieniu toru jazdy. W ciasnych, lecz szybko pokonywanych zakrętach Fiesta chętnie odrywa wewnętrze koło, imponując przy tym fantastyczną trakcją i przyczepnością do drogi.

Wzorowe prowadzenie w zakrętach i poczucie pełnej kontroli nad autem - to wyjątkowe cechy Forda Fiesty ST200!

Ford

Ford

Zobacz też: Test Ford Mustang GT 5.0 421 KM - sportowiec najwyższej próby!

Skrzynia biegów pracuje precyzyjnie i nie angażuje uwagi kierowcy przy szybkiej zmianie przełożeń. Hamulec ręczny umieszczony tuż pod ręką pozwala efektywnie atakować ciasne nawroty. Szkoda tylko, że Ford nie zaadaptował do Fiesty ST200 wydajniejszego układu hamulcowego. Nadal opiera się on relatywnie niewielkich tarczach hamulcowych (przednie mają średnice 278 mm, a tylne 253 mm).

Ford Fiesta ST200 - prowadzenie

Choć Fiesta ST200 nie posiada szpery nawet w opcji (jak chociażby Peugeot 208 GTi czy Opel Corsa), to została ona wyposażona w zmodernizowany system eTVC, który ograniczać ma podsterowność auta w zakrętach. W sytuacji gdy na wyjściu z łuku kierowca mocno wciśnie gaz w podłogę, system umiejętnie przyhamowuje wewnętrzne koło przedniej osi, aby zniwelować tendencję do wyjeżdżania auta przodem z zakrętu. Aby zabawa Fiestą ST200 była większa, Ford zmodyfikował jej system ESC (stabilizujący tor jazdy auta), dzięki czemu działanie układu można albo częściowo ograniczyć (pozwala on wtedy na lekkie, ale kontrolowane uślizgi auta w zakrętach), albo całkowicie dezaktywować.

Gdy kieorwca chce Ford Fiesta ST200 potrafi atakować zakręty kontrolowanymi poślizgami!

Ford

Ford

Ford Fiesta ST200 - cena i wyposażenie

Właścicielem Forda Fiesty ST200 można stać po zapłaceniu kwoty 94 150 zł.  Oznacza to, że od bazowej wersji Fiesta ST jest droższa o 18 500 zł, a od lepiej wyposażonej wersji ST2 o 14 200 zł. W czasie prezentacji dowiedzieliśmy się jednak, że rzeczywista cena transakcyjna za Fiestę ST oscyluje wokół 83 tys. zł. Biorąc pod uwagę bogate wyposażenie auta oraz jego osiągi jest to dobra cena.

Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA