REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Ford KA+ 2016 - dane techniczne

Nowy Ford KA+ 2016
Nowy Ford KA+ 2016
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Ford zaprezentował nowy model KA+. Pięciodrzwiowy hatchback ma niespełna 4 metry długości i pięciodrzwiowe nadwozie. Do jego napędu posłuży nowa, benzynowa jednostka napędowa - 1.2 Duratec dostępna w dwóch wariantach mocy - 70 lub 85 KM.

Nowy Ford KA+ 2016 - wymiary zewnętrzne

Nowy Ford KA+ jest 5-drzwiowym hatchbackiem zbudowanym w oparciu o opracowaną przez Forda globalną platformę przeznaczoną dla niewielkich aut. Nadwozie mierzy niespełna 4 metry długości, a wnętrze pomieści pięcioro pasażerów. Zamówienia na ten model od europejskich klientów będą przyjmowane od lipca, a pierwsze dostawy rozpoczną się jeszcze w tym roku w późniejszym terminie.

REKLAMA

Nowy Ford KA+ 2016

Nowy Ford KA+ 2016

Ford

Ford

Zobacz też: Polska fabryka kończy produkcję Forda KA

Ford KA+ jest nieznacznie krótszy od Fiesty, a jednocześnie o 29 milimetrów od niej wyższy, co pozwoliło inżynierom stworzyć optymalnie rozplanowany przedział pasażerski z dużą ilością miejsca nad głową z przodu oraz - według informacji producenta - największą w klasie ilością miejsca na nogi dla pasażerów drugiego rzędu. Z kolei bagażnik nowego Forda ma 270 litrów objętości.

Nowy Ford KA+ 2016 - wnętrze

REKLAMA

Pasażerowie mogą też skorzystać ze stacji dokującej MyFord Dock umieszczonej w konsoli środkowej, która pozwala na zamocowanie i naładowanie przenośnych urządzeń, jak telefony komórkowe czy systemy nawigacji satelitarnej. Oprócz tego w przednich drzwiach znalazły się schowki zdolne pomieścić butelkę o pojemności 1 litra, butelkę o pojemności 0,6 litra oraz małą parasolkę. Na krańcu deski rozdzielczej umieszczono także ukryty schowek na cenne przedmioty, który można otworzyć jedynie po otwarciu drzwi kierowcy.

Wnętrze ozdabia wykończenie deski rozdzielczej, kontrastujące z nowoczesnymi, odpornymi na zużycie materiałami tapicerskimi oferowanymi w stylowym, grafitowym kolorze. Całość uzupełniają chromowane akcenty dekoracyjne umieszczone w strategicznych miejscach, jak klamki wewnętrzne drzwi, pokrętła w konsoli centralnej czy dysze nawiewów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Więcej informacji na temat Forda znajdziesz tutaj

Nowy Ford KA+ 2016 - dostępne silniki

W nowym Fordzie KA+ oferowana jest uproszczona gama silnikowa stworzona w oparciu o nową jednostkę benzynową 1,2 litra Duratec. Silnik 1,2 litra dostępny w wersjach o mocy 70 i 85 KM wywodzi się z tej samej rodziny, co konstrukcja 1,25 litra montowana w Fordzie Fiesta i wykorzystuje system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT), który gwarantuje dobre osiągi, niskie spalanie oraz wysoką wydajność ekologiczną.

REKLAMA

W konstrukcji zastosowano olej silnikowy o właściwościach zmniejszających tarcie wewnętrzne oraz systemu odzyskiwania energii, który oszczędza paliwo poprzez utrzymywanie odpowiedniego poziomu naładowania akumulatora, przechwytując „darmową” energię elektryczną w momencie, gdy auto hamuje lub swobodnie się toczy.

Do uzyskania wysokiej wydajności paliwowej przyczyniają się również opony o ograniczonych oporach toczenia, a także elementy aerodynamiczne, jak zoptymalizowana nakładka przedniego zderzaka czy otwory w osłonie chłodnicy. Obie wersje silnikowe emitują 114 g/km CO2 i zużywają średnio 4,9 l/100 km**.

Na niektórych rynkach oprócz 70 konnej odmiany dostępny będzie też wariant o mocy 85 KM, który dzięki wydłużeniu końcowego przełożenia i zmodyfikowanym nastawom emituje zaledwie 110 g/km CO2.

Zobacz też: Ford Edge - cennik 2016

Nowy Ford KA+ 2016 - wyposażenie standardowe

Klienci mogą wybrać jedną z dwóch wersji wyposażeniowych modelu KA+: standardowy model o mocy 70 KM oraz odmianę 85-konną, która oferuje:

  • Klimatyzację manualną,
  • Opracowany przez Forda system multimedialny SYNC z układem AppLink, który umożliwia głosowe sterowanie wieloma aplikacjami na smartfona,
  • System inteligentnego kluczyka MyKey, który pozwala na zaprogramowanie maksymalnej dozwolonej prędkości jazdy i maksymalnego poziomu głośności zestawu audio, a także uniemożliwia dezaktywację systemów bezpieczeństwa. MyKey to idealne rozwiązanie dla rodziców, którzy pozwalają swoim niedoświadczonym dzieciom jeździć swoim samochodem.

Zobacz też: Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost 317 KM - (R)ewolucja!

Wszystkie wersje KA+ oferują bogate wyposażenie standardowe, w tym elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka zewnętrzne, centralny zamek z pilotem, system bezpieczeństwa z sześcioma poduszkami powietrznymi, układ ESC z systemem Hill Start Assist, ogranicznik prędkości Speed Limiter oraz system Ford Easy Fuel.

Dla nabywców wersji z silnikiem o mocy 85 KM przewidziano szereg dodatkowych opcji, jak klimatyzacja automatyczna, skórzana kierownica, tempomat, podgrzewane przednie fotele, system audio DAB, tylne czujniki parkowania, elektrycznie sterowane tylne szyby, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, przyciemniane szyby oraz 15-calowe obręcze aluminiowe.

Nowy Ford KA+ 2016 - dane techniczne

Zużycie paliwa l/100 km OsiągiØ
Emisja CO2 (g/km)ØØ Cykl miejski Cykl pozamiejski Zużycie średnie Prędkość maksymalna km/h 0-100 km/h
sekund
hatchback 5-drzwiowy
1.2 Ti-VCT, benzynowy 70 KM 114 6,5 3.9 4.9 161 16
1.2 Ti-VCT benzynowy 85 KM 114 6,5 3.9 4.9 168 13,6
1.2 Ti-VCT benzynowy 85 KM ECO 110 6,3 3,9 4,8 166 13,9

Źródło: Ford

Nowy Ford KA+ 2016
Ford
Nowy Ford KA+ 2016
Ford
Nowy Ford KA+ 2016
Ford
Nowy Ford KA+ 2016
Ford
Nowy Ford KA+ 2016
Ford
Nowy Ford KA+ 2016
Ford
Nowy Ford KA+ 2016
Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA