REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Top 10: Premiery targów motoryzacyjnych w Genewie!
Top 10: Premiery targów motoryzacyjnych w Genewie!

REKLAMA

REKLAMA

W tym roku podczas Geneva Motor Show pokazanych zostało aż 50 premierowych konstrukcji. My wybraliśmy 10 najciekawszych. Zobaczcie co piszczy w motoryzacyjnej trawie.

Audi Q4 e-Tron

Audi Q4 e-Tron

REKLAMA

REKLAMA

Audi na poważnie zaczyna ekspansję na rynku samochodów elektrycznych i skupia się na... SUV-ach! Auto w chwili obecnej oficjalnie występuje jako model koncepcyjny. Nietrudno jednak spodziewać się, że w niedalekiej przyszłości mogłoby trafić do salonów sprzedaży. Choć Audi Q4 e-Tron rozmiarami nadwozia kwalifikuje się do segmentu kompaktowego, przestronność wnętrza stawia już go o oczko wyżej. To oznacza, że nowy model mógłby wypełnić lukę, która w chwili obecnej występuje między Q3 a Q5. Q4 e-Tron jest napędzany dwoma silnikami elektrycznymi. Przedni oferuje 100 koni mocy. Tylny rozwija 201 koni. Auto przyspiesza do pierwszej setki w 6,3 sekundy, osiąga 180 km/h i powinno pokonać na jednym ładowaniu jakieś 450 kilometrów.

Bugatti La Voiture Noire

REKLAMA

Bugatti La Voiture Noire

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bugatti doskonale wie jak skupić uwagę motoryzacyjnej publiczności i wiedzę tą wykorzystało podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. La Voiture Noire bazuje na Chironie, nawiązuje koncepcją do Type 57 SC Atlantic, a d tego wygląda nie jak milion, a miliard dolarów! Technicznie auto nie jest w stanie szokować. Jest napędzane 8-litrowym silnikiem W16 wyposażonym w cztery turbosprężarki o mocy 1500 koni mechanicznych. Stylistycznie można byłoby jednak opowiadać o nim godzinami. To kwintesencja stylu i sportowej awangardy.

Najciekawsze w tym projekcie jest to, że auto rzeczywiście pojawi się na drogach. Nie będzie to jednak produkcja nawet małoseryjna, bowiem sprzedany zostanie (a właściwie został) wyłącznie jeden egzemplarz! Zanim milionerzy zaczną się tłoczyć przed salonami Bugatti, powinni się jednak upewnić że mają nieco zbędnej gotówki. Może nawet więcej niż nieco, bo Bugatti wyceniło ten samochód na 16,5 miliona euro. To daje ponad 71 milionów złotych!

Honda e Prototype

Honda e Prototype

Pamiętacie niewielki, kwadratowy prototyp elektrycznej Hondy sprzed kilku lat? W Genewie projekt powrócił. Teraz jednak otrzymał nadwozie 5-drzwiowe i stanął bliżej wersji produkcyjnej niż kiedykolwiek. e Prototype nie tylko zapowiada elektryfikację gamy japońskiej marki, ale też stanowi cymes stylistyczny. Samochód bardzo mocno nawiązuje do klimatów retro. Zarówno nadwozie, jak i wnętrze kojarzą się z klimatem wyczuwalnym w Civicu z lat siedemdziesiątych. Według deklaracji producenta, mały hatchback na jednym ładowaniu jest w stanie pokonać 200 kilometrów.

Hispano Suiza Carmen

Hispano Suiza Carmen

Hispano Suiza powraca i ma dość nietuzinkowy pomysł na samochód. Pełna obłości karoseria Carmen jest inspirowana samochodami sportowymi sprzedawanymi przez firmę w latach trzydziestych XX wieku. Co z napędem? Ten stanowi kwintesencję XXI wieku. Inżynierowie zamontowali przy tylnej osi dwa silniki elektryczne. Te dają w sumie 1005 koni mechanicznych. Moc sprawia, że sprint do pierwszej setki zajmuje mniej niż 3 sekundy. Hispano Suiza zapewnia, że na jednym ładowaniu Carmen będzie w stanie pokonać jakieś 400 kilometrów.

Imagine by Kia

Imagine by Kia - elektryczny SUV pokazany

Materiały prasowe Kia

Ciężko powiedzieć, aby w stylizacji tego nadwozia były jakieś akcenty, które mogą zapoczątkować lawinę rewolucji na rynku motoryzacyjnym. Kii raczej jednak nie zależało na wyznaczaniu nowych trendów, a zrobieniu dyskretnej zapowiedzi elektrycznego, sportowego crossovera oraz pokazaniu roli zeroemisyjnego napędu w przyszłości swojej gamy. W koncepcie uwagę skupiają dwie rzeczy. Po pierwsze 21 dotykowych ekranów na konsoli centralnej. Po drugie opony Goodyear wyposażone w serię czujników i komunikujące się z autem.

Mercedes Concept EQV

Mercedes Concept EQV

Na pierwszy rzut oka bryła EQV nie wydaje się rewolucyjna czy wnosząca drastyczną zmianę na rynku motoryzacyjnym. Siłą tego modelu nie jest jednak design, a technologia napędowa. Minibus jest bowiem napędzany za pomocą silnika elektrycznego. Mercedes postawił na jednostkę oferującą 205 koni mechanicznych. Na pełnym ładowaniu van powinien pokonać jakieś 400 kilometrów, a opcja szybkiego ładowania pozwala na uzupełnienie zapasów energii w 60 proc. już w 15 minut. Mercedes Concept EQV zabiera na pokład od 4 do 8 osób.

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Genewa to nie tylko prezentacja drugiej generacji Peugeota 208, ale przede wszystkim debiut wariantu elektrycznego francuskiego hatchbacka. Zeroemisyjność w przypadku 208-ki oznacza 136 koni mechanicznych, baterię o pojemności 50 kW oraz naprawdę dobre osiągi. Peugeot przyspiesza do pierwszej setki w 8,1 sekundy, oferuje 260 Nm momentu obrotowego, pokonuje nawet 340 kilometrów na jednym ładowaniu, a do tego posiada gwarancję na akumulatory wynoszącą 8 lat lub 160 tysięcy kilometrów. To może być prawdziwy hit!

Piëch Mark Zero

Piëch Mark Zero

Choć nikt wcześniej nie słyszał o marce Piech Automotive, budziła ona w Genewie duże zainteresowanie. Czemu? Twórcą firmy jest Anton Piech. To syn Ferdinanda Piecha - człowieka, który przez lata dowodził Grupą Volkswagena oraz wnuk Ferdinanda Porsche - człowieka, którego raczej nikomu nie trzeba przedstawiać. Coupe wygląda trochę jak samochód retro zmodyfikowany przez współczesnych projektantów. Pod staromodnym nadwoziem ukrywa się jednak napęd elektryczny. Na jednym ładowaniu pojazd powinien pokonać jakieś 500 kilometrów. To jednak dopiero połowa informacji. Piech Mark Zero ma dawać możliwość ultraszybkiego ładowania - doładowanie 80 proc. baterii potrwa zaledwie 4 minuty i 40 sekund.

Polestar 2

Polestar 2

Stylizacja Polestar 2 jest dość prosta. Mimo wszystko projekt wygląda świeżo, masywnie i całkiem dynamicznie. Choć design w przypadku każdego auta jest ważny, tutaj schodzi na drugi plan. Szwedzki samochód ma przekonywać bowiem głównie technologią! Dwa silniki elektryczne produkują 408 koni mechanicznych, przy czym moment obrotowy sięga 660 Nm. Bateria o pojemności na poziomie 78 kWh pozwala na przejechanie nawet 500 kilometrów na jednym ładowaniu.

Pininfarina Battista

Pininfarina Battista

Zapowiedź tego samochodu brzmi naprawdę obiecująco. Pininfarina twierdzi bowiem, że coupe stanie się najmocniejszym autem w historii włoskiej motoryzacji. Cztery silniki elektryczne (każdy zamontowany przy oddzielny kole) sprawiają, że łączna moc układu napędowego sięga 1900 koni mechanicznych. A to jeszcze nie koniec optymistycznych danych. Moment obrotowy wynosi 2300 Nm i sprawia, że coupe może osiągnąć 100 km/h już po krócej niż 2 sekundach. Bateria o pojemności 120 kWh gwarantuje Pininfarinie zasięg 450 kilometrów. Battista wejdzie do seryjnej produkcji. Nie powstanie jednak więcej niż 150 sztuk modelu. Cena każdej z nich przekroczy prawdopodobnie 2 miliony euro.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA