REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Aurus Senat - co musisz wiedzieć o limuzynie Putina?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Aurus Senat
Aurus Senat
Materiały prasowe Aurus

REKLAMA

REKLAMA

Może ważyć nawet 6 ton, ma potężny, chromowany grill jak Rolls-Royce, a do tego naprawdę niską cenę. Oto samochód, którym na co dzień jeździ Putin!

Samochody produkowane w Rosji zazwyczaj nie budzą większego zainteresowania w Europie. Są przestarzałe technologicznie, wykonane z materiałów niskiej jakości i często też mało atrakcyjne. Czemu zatem Aurus Senat wzbudził zainteresowanie światowej publiczności podczas targów motoryzacyjnych w Genewie? Bo to nie jest byle jaka limuzyna. To luksusowy sedan, który powstał w instytucie badawczo-rozwojowym z myślą o samym Władimirze Putinie - Prezydencie Rosji.

REKLAMA

Aurus Senat - nie przypomina Wam czegoś?

Jesteśmy w stanie założyć się, że jeżeli gdzieś na ulicy przejechałby koło Was Aurus Senat i nie skupilibyście na nim przez dłuższą chwilę wzroku, bylibyście w stanie przysiąc, że widzieliście właśnie Rolls-Royce`a Phantoma. Brytyjska limuzyna i rosyjski odpowiednik wyglądają niemalże identycznie! Na listę stylistycznych analogii wpisać można zestawienie geometrycznych linii, kwadratowe światła z przodu, potężny, chromowany grill zbudowany w ramach przedniego pasa i charakterystycznie opadającą klapę bagażnika.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy tak uderzające podobieństwo może być przypadkowe? Raczej nie ma takiej możliwości. Szczególnie że rosyjska myśl techniczna nigdy nie słynęła z nadmiernej finezji stylistycznej. Dużo częściej designerzy z byłego ZSRR stosowali sztukę skrótu kopiuj-wklej. Aurus jest oczywiście zaskakująco dobrą kopią Rollsa. To jednak nadal tylko kopia. A fakt ten nie wygląda najlepiej w segmencie, w którym cena schodzi na drugi plan.

Rodowód Aurusa Senat zaczyna się od… Putina!

Jednym z ostatnich pomysłów, na który mogłaby wpaść rosyjska myśl techniki motoryzacyjnej była budowa luksusowej limuzyny. Jak zatem narodził się ten samochód? Jego ojcem chrzestnym jest Władimir Putin. Prezydent Rosji poprosił inżynierów o zbudowanie samochodu, który po pierwsze będzie typowo rosyjski, a po drugie sprawdzi się w roli prezydenckiej limuzyny. I tak narodził się ten sedan. Choć wersja cywilna po raz pierwszy ujrzała światło dzienne dopiero w roku 2018, limuzyna wozi na swoim pokładzie Putina już od roku 2013.

Aurus Senat Limousine

Materiały prasowe Aurus

Aurus Senat wygląda majestatycznie!

Bez względu na fakt czy stylizacja jest inspirowana brytyjskimi projektami, czy stanowi samodzielne dzieło Rosjan, jedno limuzynie trzeba przyznać. Prezentuje się absolutnie majestatycznie! Wersja bazowa ma przeszło 5,6 metra długości. To więcej niż w przypadku Mercedesa GL. Szerokość nadwozia sięga 2020 mm, a wysokość wynosi 1695 mm. Masa modelu podstawowego sięga 2700 kilogramów.

Do wyboru dwie wersje: krótsza i… dłuższa!

Oczywiście może się okazać, że kupujący Aurusa rosyjski milioner uzna, że wersja ze standardowym rozstawem osi jest za mało luksusowa. W takim przypadku może zdecydować się nie tylko na większy rozstaw osi, ale i np. opancerzenie nadwozia. Aurus Senat Limousine L700 ma ponad 6,6 metra długości. W przypadku tego modelu sam rozstaw osi ma 4,3 metra - to mniej więcej tyle, ile mierzy nadwozie Forda Focusa trzeciej generacji w wariancie hatchback. Co z masą? W sytuacji, w której kupujący zdecyduje się na opancerzenie, limuzyna może ważyć nawet 6200 kilogramów.

Aurus Senat - skąd właściwie wzięła się nazwa?

Rosyjska limuzyna została nazwana dość nietypowo. Specyficzna nomenklatura nie zależy jednak od mentalności mieszkańców wschodu, a zestawienia dwóch wyrazów. Aurus to zlepek łacińskiego aurum oznaczającego złoto i rus - międzynarodowego oznaczenia Rosji. Firma nie jest niezależnym tworem. To marka należąca do rosyjskiego instytutu badawczo-rozwojowego przemysłu samochodowego i silnikowego NAMI. Produkcja odbywa się w porozumieniu z rosyjskim producentem samochodów - Sollers.

Aurus Senat

Materiały prasowe Aurus

Aurus Senat: V8, bi-turbo i… hybryda!

Jednym z większych wyzwań dla inżynierów stało się zbudowanie odpowiedniej jednostki napędowej. Bazowa wersja limuzyny waży blisko 3 tony. Do tego nie mogła się stać zawalidrogą. Remedium na osiągi w ciężkim pojeździe stał się motor benzynowy o pojemności 4,4 litra. Głowica posiada 8-cylindrów ustawionych w układzie V, a układ dolotowy jest wspomagany przez dwie turbosprężarki. Moc? Ta sięga 600 koni mechanicznych. Dużo lepiej prezentuje się jednak moment obrotowy. Ten ma wartość 880 Nm. Krótka wersja Aurusa przyspiesza do pierwszej setki w 6 sekund. Dłuższa ten czas do 9 sekund.

Co ciekawe, potężny benzyniak spod maski Senata współpracuje z agregatem elektrycznym. Rosyjska limuzyna jest zatem nie tyko mocna, ale i hybrydowa oraz ekologiczna! W chwili obecnej na tym układzie napędowym kończy się paleta Aurusa. Mówi się jednak o wprowadzeniu do sprzedaży jeszcze jednej jednostki - 6,6-litrowego benzyniaka V12.

Aurus Senat - zamówienia można już składać!

Aurus zbiera już zamówienia na swoją limuzynę. W oficjalnych komunikatach na próżno jednak szukać informacji dotyczącej ceny pojazdu. Czyżby Rosjanie przejęli z Rolls-Royce`a nie tylko stylizację, ale i dewizę? To w salonach brytyjskiej marki zwykło się bowiem mówić, że skoro pytasz o cenę auta, to znaczy że cię nie stać na jego zakup. Według informacji zakulisowych bazowa wersja Aurusa Senat została wyceniona przez producenta na 10 milionów rubli. Kwota wygląda abstrakcyjnie. Tak naprawdę oznacza jednak sumę odpowiadającą 600 tysiącom złotych. Taka ilość pieniędzy w warunkach europejskich nie starczy kupującemu nawet na podstawową wersję Mercedesa Maybacha klasy S.

Aurus Senat wspiera kierowcę w czasie jazdy!

Rosyjska limuzyna wygląda jak niskobudżetowa wersja Rolls-Royce`a. Model wcale jednak niskobudżetowy nie jest. Świadczy o tym nie tylko cena wynoszącą 600 tysięcy złotych, ale i lista wyposażenia. Bez dopłaty producent wyposaża sedana w bogaty pakiet systemów wspomagających kierowcę w czasie jazdy. Standardem jest nie tylko układ wykrywający zagrożenie kolizją z pieszym i innymi pojazdami, ale też asystenta martwego pola, kamera odczytującą znaki drogowe czy aktywny tempomat.

Aurus Senat

Materiały prasowe Aurus

Nie tak łatwo zamówić Aurusa Senat

Rosjanie już zbierają zamówienia na limuzynę. Jeżeli jednak dziś zajrzycie do salony marki, dowiecie się że Wasz egzemplarz nie powstanie wcześniej niż za dwa lata. Na taki czas zarezerwowane są już bowiem moce przerobowe zakładu produkcyjnego. Aurus widząc potężne zainteresowanie Senatem, postanowił zbudować nową montownię pojazdu. Ta prawdopodobnie zostanie oddana do użytku w ciągu najbliższych 12 miesięcy i zwiększy roczny wolumen produkcji limuzyny o kolejne 5 tysięcy sztuk.

No i najważniejsze. Kiedy Aurus Senat trafi do Europy?

Choć wizja ogólnoświatowej ekspansji jest już pewnie dopracowana w głowach szefów firmy Aurus, na razie nie chcą oni głośno opowiadać o swoich planach. Czy to oznacza, że model nie trafi na Stary Kontynent? To byłby strzał w kolano. Poza tym w sytuacji, w której producent nie miałby planów wejścia na europejski rynek, nie byłoby sensu aby tworzył stoisko wystawowe i prezentował swoje auto podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.

Aurus Senat
Materiały prasowe Aurus
Aurus Senat
Materiały prasowe Aurus
Aurus Senat
Materiały prasowe Aurus
Aurus Senat
Materiały prasowe Aurus
Aurus Senat Limousine
Materiały prasowe Aurus
Aurus Senat Limousine
Materiały prasowe Aurus
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA