REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota zwiększyła sprzedaż hybryd w Polsce o 100 procent!

Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Po początkowych niepowiedzeniach, Toyota zaczyna coraz bardziej przekonywać Polaków do aut z napędem hybrydowym. W ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku kupili już o 106% więcej tego typu aut niż rok wcześniej.

Najpopularniejszym samochodem hybrydowym Toyoty w Polsce jest kompaktowy Auris Hybrid, który utrzymuje się na wiodącej pozycji niemal od początku swojej obecności na polskim rynku. W ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku Polacy kupili 2 789 egzemplarzy, o 47% więcej niż rok wcześniej. Auto dostępne jest w wersji hatchback oraz kombi (Touring Sports). Udział napędu hybrydowego w ogólnej sprzedaży tego modelu wzrósł z 27,5% w okresie od stycznia do września 2015 roku do niemal 35% w tym roku.

REKLAMA

Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Toyota Auris Touring Sports (kombi) Hybrid: najlepsza w mieście

Drugie miejsce wśród najchętniej wybieranych modeli hybrydowych zajął RAV4 Hybrid, który zadebiutował w kwietniu tego roku. Do końca września z salonów wyjechało 1 536 egzemplarzy. Yarisa Hybrid kupiło do tej pory 1057 klientów, o 34 % (270 egz.) więcej niż w pierwszych trzech kwartałach 2015 roku. Już 12,5% nowych Yarisów opuszczających salony w tym roku to hybrydy. Debiut Toyoty Prius 4. generacji okazał się spektakularnym sukcesem. Prius to pierwszy i najpopularniejszy model hybrydowy na świecie, którego globalna sprzedaż zbliża się do 4 milionów egzemplarzy. W Europie model jest flagową hybrydą Toyoty, wprowadzającą na rynek najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne oraz nową jakość. Sprzedaż rodziny Priusa w Polsce do końca września 2016 wyniosła 180 egzemplarzy.­­­­­­­

Sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce

Model

styczeń – wrzesień 2016

Auris Hybrid

2 789

RAV4 Hybrid

1 536

Yaris Hybrid

1 057

Rodzina Priusa

180

Łącznie

5 562

Zobacz też: Test Volkswagen Jetta Hybrid

Zainteresowanie hybrydami Toyoty rośnie niemal z miesiąca na miesiąc. We wrześniu klienci marki złożyli ponad 1100 zamówień na auta z napędem hybrydowym. Ogromnym sukcesem okazał się nowy hybrydowy crossover C-HR – w ciągu 30 dni trwania przedsprzedaży zamówiono 480 aut hybrydowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Kamil Fraszkiewicz

Zamówienia hybryd Toyoty w Polsce we wrześniu 2016 roku

Model

 Liczba zamówień

C-HR Hybrid

480

RAV4 Hybrid

264

Auris Hybrid

263

Yaris Hybrid

107

Prius

22

Łącznie

1 136

Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Hybrydowa Toyota Auris tańsza od benzynowej

Toyota, lider technologii hybrydowej i największy producent hybryd na świecie, oferuje obecnie w Polsce 5 modeli z tym napędem z 5 najważniejszych segmentów. W tym roku do salonów trafiły dwie nowości – RAV4 Hybrid i Prius 4. generacji. We wrześniu tego roku ruszyła przedsprzedaż przełomowego, zupełnie nowego crossovera C-HR, którego premiera zapowiadana jest na początek przyszłego roku. W 2017 roku będzie miał swój debiut także Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji, jedyny samochód hybrydowy w ofercie Toyoty zasilany dodatkowo z sieci energetycznej, którego zasięg w trybie elektrycznym wynosi 50 km, zaś średnie zużycie paliwa to tylko 1 l/100 km.

Źródło: materiały prasowe Toyota

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA