Infiniti Q70 - nowy styl limuzyny
REKLAMA
REKLAMA
Infiniti Q70 rok modelowy 2014
Infiniti coraz śmielej poczyna sobie w klasie aut Premium. Klientów przyciąga niesztampowym wyglądem swoich aut i nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Do roku 2018 Infiniti zamierza być obecne w 80% segmentów klasy premium. Aby to osiągnąć, w ciągu najbliższych pięciu lat planuje rozszerzyć obecne portfolio produktów o 60% i podwoić liczbę dostępnych silników.
REKLAMA
Nowe Infiniti Q70: nadwozie
Odświeżony model Q70 to japońska wizja limuzyny najwyższej klasy. Wersja po liftingu nareszcie będzie dostępna dla europejskich klientów z przedłużonym o 150 mm rozstawem osi. W rezultacie w drugim rzędzie siedzeń auto oferuje największą przestrzeń na kolana w tej klasie, która wynosi 82,3 cm.
Oprócz tego, że model Q70 oferuje automatyczne zamykanie drzwi tylnych, jego wydłużona wersja zapewnia również dodatkowe elementy i funkcje, takie jak podgrzewane fotele pasażerów na tylnych siedzeniach, lampki punktowe do czytania oraz 12-woltowe gniazdka zasilania.
Auto wyższej klasy powinno również być dobrze wyciszone. Japońscy inżynierowie pamiętali tym, czego efektem jest bardzo niski opór powietrza jaki generuje Infiniti Q70 - 0.26 dla modelu hybrydowego, 0.27 dla wersji standardowej i 0.28 dla wersji Sport.
Nowe Infiniti Q70: wnętrze
We wnętrzu nowego Infiniti nie zabrakło adekwatnych do klasy auta rozwiązań technicznych i wysokiej jakości materiałów. Ręcznie obrabiane drewno, specjalnie wyselekcjonowana skóra, wskaźniki elektroluminescencyjne, podgrzewane i regulowane elektrycznie w 10 kierunkach przednie fotele z dwustopniową regulację podparcia odcinka lędźwiowego, system aktywnej redukcji hałasu czy system audio Premium Surround firmy Bose® z cyfrowym dekoderem dźwięku wielokanałowego Dolby Digitial oraz 16 głośników, z których dwa są zamontowane w oparciach przednich foteli. Niezwykle istotnym elementem auta jest tzw. Tarcza Ochronna (Safety Shield), którą kierowca może aktywować uruchamiając w ten sposób układ zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. W codziennej jeździe bardzo pomocna jest panoramiczna kamera obrazująca kierowcy sytuację na około pojazdu.
Nowe Infiniti Q70: silniki
Gama jednostek napędowych tworzą następuję silniki:
- 3.7 V6 o mocy 320 KM wyposażony w w system zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów VVEL, łączący system hydraulicznego sterowania czasem otwarcia zaworów wlotowych z systemem elektronicznym, regulującym stopień ich otwarcia
- 3.5 V6 Hybrid o mocy 364 KM (silnik spalinowy generuje 302 KM mocy a elektryczny 67 KM).
Oba silniki współpracują z automatyczną, 7-stopniową skrzynią biegów, którą obsługiwać można za pomocą manetek wykonanych z magnezu.
Nowe Infiniti Q70: zawieszenie i układ kierowniczy
REKLAMA
Infiniti Q70 wyposażono w wielowahaczowe zawieszenie zarówno na przedniej jak i tylnej osi (na przedniej osi pracuje układ podwójnych wahaczy). W nowym Q70 zastosowano układ kierowniczy ze sterowanym elektronicznie wspomaganiem kierownicy, uzależnionym od prędkości pojazdu.
Nowe Infiniti Q70, zwłaszcza w przedłużonej wersji, może sporo namieszać w klasie Premium zdominowanej przez nieco już opatrzone niemieckie limuzyny. Czy japońska technologia przekona do siebie Europejczyków? Zobaczymy.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.