REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz ulepsza napęd hyrydowy - Intelligent Hybrid

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Krzysztof Jurczyk
Pasjonat motoryzacji
Mercedes-Benz S500 Plug-In Hybrid
Mercedes-Benz S500 Plug-In Hybrid
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Benz wprowadza nowe rozwiązanie do swoich hybryd o nazwie Intelligent Hybrid. Co kryje się pod tą nazwą i jakie niesie korzyści?

Usprawniona hybryda - Intelligent Hybrid

Mercedes-Benz opracował nowy system dla swoich hybryd, który nosi nazwę Intelligent Hybrid. Jest to system, który zarządza energią zgromadzoną w akumulatorach znajdujących się w samochodzie. Potrafi on m. in. ocenić a także uwzględnić przebieg drogi znajdującej się przed pojazdem, co pozwala na jak najwydajniejsze zarządzanie zgromadzoną energią. System ten stale monitoruje trasę, nawet kiedy wyłączona jest nawigacja satelitarna. Dzięki temu, podczas jazdy możemy w maksymalny sposób wykorzystywać odzyskaną energię.

REKLAMA

Zjazd ze wzniesienia

Niewiele z aktualnie produkowanych hybryd potrafi w sposób efektywny odzyskiwać energię podczas zjazdu ze wzniesienia. Ich podstawowym problemem jest niewłaściwe ładowanie, przez co nie potrafią odzyskać energii podczas zjazdu w dół. Jednak technologia wprowadzona przez Mercedes-Benz, która została zastosowana po raz pierwszy w Mercedesie klasy S latem 2013 roku, pozwala na wykorzystanie wszelkich możliwości rekuperacji, które zapewnia droga znajdująca się przed samochodem.

Zobacz też: 9-stopniowa skrzynia biegów Mercedes-Benz

W życiu codziennym oznacza to, że jeśli akumulator jest całkowicie naładowany, silnik elektryczny będzie automatycznie wspomagał jednostkę spalinową. Kiedy akumulatory zostaną rozładowane, jednostka zacznie automatycznie, korzystając ze znajomości topologii trasy, w jak najefektywniejszy sposób ładować akumulatory. W rezultacie pozwala to na obniżenie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nawigacja pomaga obniżyć zużycie paliwa

REKLAMA

Aby jak najlepiej obliczyć potencjał rekuperacyjny drogi znajdującej się przed autem, system Intelligent Hybrid wykorzystuje dane z nawigacji COMAND Online. Należą do nich m. in. informacje o trasie oraz o ograniczeniach prędkości, które mogą znajdować się na dystansie nawet 7 kilometrów (dane wyliczane są z dokładnością do 1 metra).

Jednostka zarządzającą układem napędowym (Central Powertrain Controller – CPC) przetwarza te informacje, a następnie podejmuje odpowiednie działania – obniża poziom naładowania baterii przed zbliżającym się wzniesieniem poprzez uruchomienie jednostki elektrycznej lub jedynie zwiększenie roli silnika elektrycznego. Kontroluje przy tym każdą potencjalną konieczność doładowania akumulatorów, aby zapewnić optymalny poziom energii. Aby jak najlepiej wyliczyć potencjał odzyskanej energii, algorytmy sterujące uwzględniają takie parametry jak aktualna masa pojazdu, styl jazdy kierowcy (prędkość oraz częstość hamowań), a także wykorzystanie urządzeń dodatkowych.

Zobacz też: AMG buduje własne auto

Niewątpliwą zaletą tego systemu jest fakt, że możemy liczyć na efektywne odzyskiwanie energii nawet gdy nie korzystamy z nawigacji satelitarnej. Wynika to z faktu, że Intelligent Hybrid wylicza prawdopodobieństwo zmiany kierunku jazdy w zależności od drogi którą się poruszamy. Na przykład gdy poruszamy się autostradą, system zakłada, że prawdopodobnie będziemy nią jechać jeszcze przez co najmniej 7 kilometrów.

REKLAMA

System opracowany przez Mercedes-Benz informuje na bieżąco kierowcę o zbliżającej się możliwości zwiększonego odzysku energii za pomocą wyświetlacza, na którym wyświetlany jest przepływ energii, podświetlając drogę przed samochodem na zielono.

Jaką oszczędność paliwa niesie za sobą zastosowanie systemu Intelligent Hybrid? Wszystko zależy od topografii drogi, którą się poruszamy. Wskazuje na to doświadczenie płynące z wielu tysięcy kilometrów pokonanych podczas jazd testowych nowego systemu. Im więcej podjazdów, tym więcej uda nam się zaoszczędzić. Dlatego system ten najlepiej sprawdzi się w terenie górzystym, natomiast gorsze rezultaty osiągniemy podczas jazdy po nawierzchni gładkiej, nizinnej.

Mercedes-Benz S500 Plug-In Hybrid
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S500 Plug-In Hybrid
Mercedes-Benz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA