REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opancerzona limuzyna - Audi A8 L Security

Subskrybuj nas na Youtube
Audi A8 L Security
Audi A8 L Security
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi zaoferowało swoim klientom opancerzoną wersję modelu A8 L określaną mianem Security. Oto czym charakteryzuje się ta niecodzienna konstrukcja.

Audi A8 L Security - nadwozie

Długość 5,27 m i rozstaw osi 3,12 m sprawia, że nowe Audi A8 L Security jest reprezentacyjną limuzyną, na pierwszy rzut oka prawie nieróżniącą się od wersji seryjnej. Podobnie jak w jej przypadku, sportowa, a zarazem elegancka stylistyka zyskała na wyrazistości. Kontury maski silnika, pojedynczej osłony chłodnicy Singleframe i zderzaka są teraz jeszcze mocniej zarysowane. Stylistykę reflektorów wyraźnie spłaszczono, a diodowe światła tylne zostały również przeprojektowane. Układ wydechowy zakończono dwiema dużymi, trapezowatymi końcówkami rur wydechowych, umiejscowionymi po obu stronach tyłu auta. W wersji z silnikiem V8 elementem wyposażenia seryjnego są reflektory diodowe. Wersję z silnikiem W12 Audi oferuje z reflektorami, w których zastosowano innowacyjną technikę oświetlenia Matrix LED

REKLAMA

Zobacz też: Mercedes-Benz Klasa S Coupé - koncepcyjna wizja

Najlżejsza opancerzona limuzyna

Wszystkie ważne elementy konstrukcyjne zbadano pod kątem odporności na odkształcanie, dzięki temu nowe Audi A8 L Security charakteryzuje się doskonałym zachowaniem podczas kolizji i minimalizuje jej skutki również wobec drugiego jej uczestnika. Wyposażone w stały napęd na cztery koła quattro, jest najlżejszą luksusową limuzyną w segmencie samochodów opancerzonych.

Audi A8 L Security - ręczna robota

Bazę tego pojazdu stanowi zmodyfikowana karoseria produkcji seryjnej. Wytwarza się ją, podobnie jak wszystkie inne wersje A8, w zakładach w Neckarsulm,  wykorzystując przy tym założenia konstrukcji Audi Space Frame (ASF). Dzięki temu, karoseria składa się w znacznym stopniu z aluminium i waży ok. 40 procent mniej niż porównywalna konstrukcja z blachy stalowej. Specjalne elementy konstrukcyjne zwiększające bezpieczeństwo przygotowywane są ręcznie, w warunkach chronionego środowiska produkcyjnego. Wyszkoleni pracownicy poświęcają im ok. 450 godzin, zanim jeszcze karoseria trafi z powrotem do fabryki w celu przeprowadzenia montażu finalnego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Nowe Audi A8: zmiany i nowości

Audi A8 L Security - wytrzyma ostrzał pociskami przeciwpanernymi

Spełnia wymogi klasy odporności balistycznej VR 7, zgodnie z dyrektywą BRV 2009. Skrót BRV oznacza Bullet Resistant Vehicles (pojazdy odporne na ostrzał z broni palnej). W klasie VR 7 obowiązują najwyższe wymagania dotyczące cywilnych limuzyn opancerzonych. Blacha i przeszklenie kabiny pojazdu muszą wytrzymać ostrzał amunicji przeciwpancernej stosowanej przez wojska NATO. W niektórych strefach opancerzenie limuzyny spełnia kryteria klasy VR 9 i VR 10. Jego odporność na wybuch zbadano zgodnie z dyrektywą ERV 2010 (Explosion Resistant Vehicles).

Zobacz też: Nowoczesne reflektrory Audi Matrix LED w najnowszych Audi A8!

Aluminiowe progi pojazdu zawierają masywne profile balistyczne, które zwiększają ochronę przed podłożonymi ładunkami wybuchowymi. Pancerna podłoga pojazdu, zrobiona ze specjalnego stopu aluminium, służy temu samemu celowi.Okna w drzwiach, szybę przednią i tylną wykonano ze specjalnego szkła, które po wewnętrznej stronie pokryte jest warstwą poliwęglanu, łagodzącą skutki wybuchu (okna można sterować systemem elektromechanicznym). Centralną częścią opancerzonego Audi A8 L Security jest tzw. skrzynia komunikacyjna w bagażniku. Poza sterownikami elektroniki pokładowej zawiera ona dodatkowy akumulator i części elementów opcjonalnych, które jeszcze bardziej zwiększają bezpieczeństwo pasażerów.

Audi A8 L Security - wnętrze

Nowa paleta materiałów wykończeniowych skomponowana wyłącznie dla tego modelu A8 to nie wszystko co oferuje opancerzona limuzyna z Ingolstadt. W części tylnej przedziału pasażerskiego znajdują się dwa oddzielne siedzenia z regulacją elektryczną. Przednie komfortowe fotele regulowane są w wielu kierunkach. Opcjonalnie oferują również funkcję masażu i funkcję wietrzenia.

Na życzenie, Audi montuje siedzenie dające możliwość pełnego relaksu. Taki tylny fotel posiada duży zakres regulacji, elektrycznie wysuwany podnóżek oraz funkcję wietrzenia i funkcję masażu. Dostępna jest też tylna konsola środkowa z dużymi schowkami, którą można wzbogacić o system Rear Seat Entertainment z dwoma wyświetlaczami o przekątnej 10,2 cala. Opcjonalne elementy, takie jak składany stolik, lodówka i ogrzewanie postojowe, jeszcze bardziej podwyższają komfort wnętrza. Pakiet zmian i rozwiązań jest bardzo bogaty, dlatego o szczegóły lepiej pytań dilerów Audi.

Audi A8 L Security - silniki

REKLAMA

Nowe Audi A8 L Security dostępne jest z jednym z dwóch zaawansowanych silników: 4.0 TFSI lub W12. Obie jednostki spełniają europejski standard emisji spalin Euro 6. Ośmiocylindrowy motor o pojemności skokowej 3 993 cm3 generuje moc 320 kW (435 KM), czyli o 11 kW (15 KM) większą niż dotychczas. W zakresie od 1500 do 5000 obr./min osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 600 Nm
i sprawia, że nowe Audi A8 L Security przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy. Jego średnie zużycie paliwa ogranicza się do 10,9 litra na 100 km.

Dwunastocylindrowa jednostka napędowa nowego Audi A8 L Security to silnik wolnossący. Dzięki mocy 368 kW (500 KM) i momentowi obrotowemu 625 Nm, rozpędza tę dużą opancerzoną limuzynę od 0 do 100 km/h w 7,1 sekundy. Jego prędkość maksymalną ograniczono do 210 km/h. Średnio, silnik W12 zużywa 13,5 l. paliwa na 100 km. Podobnie jak w przypadku silnika ośmiocylindrowego, to najlepszy wynik wśród największych jego konkurentów.

Audi A8 L Security - ogumienie

Standardowo, ta opancerzona limuzyna porusza się na kutych felgach o średnicy 19 cali. Opony mają rzadko spotykany rozmiar 255/720 i indeks obciążenia R 117. Pierścienie z tworzywa sztucznego, zamontowane na felgach, umożliwiają pokonanie odcinka 80 km na przebitych lub przestrzelonych oponach. Bezpośrednio działający system kontroli ciśnienia w oponach, to także element wyposażenia seryjnego. Na życzenie, Audi wyposaża taką limuzynę w pełnowartościowe koło zapasowe

Audi A8 L Security - w sprzedaży stycznia 2014

Nowe Audi A8 L Security można zamawiać już teraz. Dostawy rozpoczną się w trzecim kwartale 2014 roku. Audi oddaje do dyspozycji klientów rozbudowaną paletę usług, a także zapewnia specjalny trening dla kierowców i użytkowników pojazdu.

Audi A8 L Security
Audi
Audi A8 L Security
Audi
Audi A8 L Security
Audi
Audi A8 L Security wnętrze
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA