Opancerzona limuzyna - Audi A8 L Security

REKLAMA
REKLAMA
Audi A8 L Security - nadwozie
Długość 5,27 m i rozstaw osi 3,12 m sprawia, że nowe Audi A8 L Security jest reprezentacyjną limuzyną, na pierwszy rzut oka prawie nieróżniącą się od wersji seryjnej. Podobnie jak w jej przypadku, sportowa, a zarazem elegancka stylistyka zyskała na wyrazistości. Kontury maski silnika, pojedynczej osłony chłodnicy Singleframe i zderzaka są teraz jeszcze mocniej zarysowane. Stylistykę reflektorów wyraźnie spłaszczono, a diodowe światła tylne zostały również przeprojektowane. Układ wydechowy zakończono dwiema dużymi, trapezowatymi końcówkami rur wydechowych, umiejscowionymi po obu stronach tyłu auta. W wersji z silnikiem V8 elementem wyposażenia seryjnego są reflektory diodowe. Wersję z silnikiem W12 Audi oferuje z reflektorami, w których zastosowano innowacyjną technikę oświetlenia Matrix LED
REKLAMA
Zobacz też: Mercedes-Benz Klasa S Coupé - koncepcyjna wizja
Najlżejsza opancerzona limuzyna
Wszystkie ważne elementy konstrukcyjne zbadano pod kątem odporności na odkształcanie, dzięki temu nowe Audi A8 L Security charakteryzuje się doskonałym zachowaniem podczas kolizji i minimalizuje jej skutki również wobec drugiego jej uczestnika. Wyposażone w stały napęd na cztery koła quattro, jest najlżejszą luksusową limuzyną w segmencie samochodów opancerzonych.
Audi A8 L Security - ręczna robota
Bazę tego pojazdu stanowi zmodyfikowana karoseria produkcji seryjnej. Wytwarza się ją, podobnie jak wszystkie inne wersje A8, w zakładach w Neckarsulm, wykorzystując przy tym założenia konstrukcji Audi Space Frame (ASF). Dzięki temu, karoseria składa się w znacznym stopniu z aluminium i waży ok. 40 procent mniej niż porównywalna konstrukcja z blachy stalowej. Specjalne elementy konstrukcyjne zwiększające bezpieczeństwo przygotowywane są ręcznie, w warunkach chronionego środowiska produkcyjnego. Wyszkoleni pracownicy poświęcają im ok. 450 godzin, zanim jeszcze karoseria trafi z powrotem do fabryki w celu przeprowadzenia montażu finalnego.
Zobacz też: Nowe Audi A8: zmiany i nowości
Audi A8 L Security - wytrzyma ostrzał pociskami przeciwpanernymi
Spełnia wymogi klasy odporności balistycznej VR 7, zgodnie z dyrektywą BRV 2009. Skrót BRV oznacza Bullet Resistant Vehicles (pojazdy odporne na ostrzał z broni palnej). W klasie VR 7 obowiązują najwyższe wymagania dotyczące cywilnych limuzyn opancerzonych. Blacha i przeszklenie kabiny pojazdu muszą wytrzymać ostrzał amunicji przeciwpancernej stosowanej przez wojska NATO. W niektórych strefach opancerzenie limuzyny spełnia kryteria klasy VR 9 i VR 10. Jego odporność na wybuch zbadano zgodnie z dyrektywą ERV 2010 (Explosion Resistant Vehicles).
Zobacz też: Nowoczesne reflektrory Audi Matrix LED w najnowszych Audi A8!
Aluminiowe progi pojazdu zawierają masywne profile balistyczne, które zwiększają ochronę przed podłożonymi ładunkami wybuchowymi. Pancerna podłoga pojazdu, zrobiona ze specjalnego stopu aluminium, służy temu samemu celowi.Okna w drzwiach, szybę przednią i tylną wykonano ze specjalnego szkła, które po wewnętrznej stronie pokryte jest warstwą poliwęglanu, łagodzącą skutki wybuchu (okna można sterować systemem elektromechanicznym). Centralną częścią opancerzonego Audi A8 L Security jest tzw. skrzynia komunikacyjna w bagażniku. Poza sterownikami elektroniki pokładowej zawiera ona dodatkowy akumulator i części elementów opcjonalnych, które jeszcze bardziej zwiększają bezpieczeństwo pasażerów.
Audi A8 L Security - wnętrze
Nowa paleta materiałów wykończeniowych skomponowana wyłącznie dla tego modelu A8 to nie wszystko co oferuje opancerzona limuzyna z Ingolstadt. W części tylnej przedziału pasażerskiego znajdują się dwa oddzielne siedzenia z regulacją elektryczną. Przednie komfortowe fotele regulowane są w wielu kierunkach. Opcjonalnie oferują również funkcję masażu i funkcję wietrzenia.
Na życzenie, Audi montuje siedzenie dające możliwość pełnego relaksu. Taki tylny fotel posiada duży zakres regulacji, elektrycznie wysuwany podnóżek oraz funkcję wietrzenia i funkcję masażu. Dostępna jest też tylna konsola środkowa z dużymi schowkami, którą można wzbogacić o system Rear Seat Entertainment z dwoma wyświetlaczami o przekątnej 10,2 cala. Opcjonalne elementy, takie jak składany stolik, lodówka i ogrzewanie postojowe, jeszcze bardziej podwyższają komfort wnętrza. Pakiet zmian i rozwiązań jest bardzo bogaty, dlatego o szczegóły lepiej pytań dilerów Audi.
Audi A8 L Security - silniki
REKLAMA
Nowe Audi A8 L Security dostępne jest z jednym z dwóch zaawansowanych silników: 4.0 TFSI lub W12. Obie jednostki spełniają europejski standard emisji spalin Euro 6. Ośmiocylindrowy motor o pojemności skokowej 3 993 cm3 generuje moc 320 kW (435 KM), czyli o 11 kW (15 KM) większą niż dotychczas. W zakresie od 1500 do 5000 obr./min osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 600 Nm
i sprawia, że nowe Audi A8 L Security przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy. Jego średnie zużycie paliwa ogranicza się do 10,9 litra na 100 km.
Dwunastocylindrowa jednostka napędowa nowego Audi A8 L Security to silnik wolnossący. Dzięki mocy 368 kW (500 KM) i momentowi obrotowemu 625 Nm, rozpędza tę dużą opancerzoną limuzynę od 0 do 100 km/h w 7,1 sekundy. Jego prędkość maksymalną ograniczono do 210 km/h. Średnio, silnik W12 zużywa 13,5 l. paliwa na 100 km. Podobnie jak w przypadku silnika ośmiocylindrowego, to najlepszy wynik wśród największych jego konkurentów.
Audi A8 L Security - ogumienie
Standardowo, ta opancerzona limuzyna porusza się na kutych felgach o średnicy 19 cali. Opony mają rzadko spotykany rozmiar 255/720 i indeks obciążenia R 117. Pierścienie z tworzywa sztucznego, zamontowane na felgach, umożliwiają pokonanie odcinka 80 km na przebitych lub przestrzelonych oponach. Bezpośrednio działający system kontroli ciśnienia w oponach, to także element wyposażenia seryjnego. Na życzenie, Audi wyposaża taką limuzynę w pełnowartościowe koło zapasowe
Audi A8 L Security - w sprzedaży stycznia 2014
Nowe Audi A8 L Security można zamawiać już teraz. Dostawy rozpoczną się w trzecim kwartale 2014 roku. Audi oddaje do dyspozycji klientów rozbudowaną paletę usług, a także zapewnia specjalny trening dla kierowców i użytkowników pojazdu.




REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA