REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Mercedes-Benz S65 AMG W222
Mercedes-Benz S65 AMG W222
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes-Benz S65 AMG W222 to najmocniejsza wersja klasy S jaka pojawiła się w seryjnej produkcji. Oto najciekawsze dane techniczne S65 AMG 2014.

Mercedes-Benz S65 AMG W222

Najmocniejsza wersja klasy S to jeden z nielicznych przedstawicieli aut osobowych wyposażonych w silnik V12. Wchodząca na rynek najnowsza odsłona tego modelu to trzecia generacja z serii S65 AMG. Pierwsza dysponowała mocą 612 KM. Zarówno druga jak i trzecia jej wersja mają dokładnie 630 KM, ale w przypadku modelu W221 tak mocny silnik pojawił się na koniec produkcji tego modelu. W przypadku W222 jest to prawdopodobnie preludium tego czego można oczekiwać w przyszłości.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: SLS AMG GT Final Edition - koniec serii SLS

Mercedes-Benz S65 AMG W222: silnik V12

6-litrowa jednostka V12 najnowszej wersji Mercedesa S65 AMG W222 posiada szereg zaawansowanych rozwiązań niespotykanych w przeciętnym aucie. Wśród nich warto wymienić:

REKLAMA

• podwójne turbodoładowanie;

Dalszy ciąg materiału pod wideo

• aluminiowa skrzynia korbowa;

• kuty wał korbowy z wysokiej jakości stali stopowej;

• wieloiskrowy zapłon, dwie świece na cylinder;

• intercooler powietrze-woda z obiegiem niskotemperaturowym;

• system zarządzania alternatorem.

Zobacz też: Mercedes-Benz GLA - znamy już ceny

Mercedes-Benz S65 AMG W222: osiągi

Osiągi S65 AMG są imponujące. 0-100 km/h auto rozpędza się w czasie 4,3 s a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona 250 km/h. Średnie spalanie wg producenta wynosi 11,9 l. Wyjątkowo wysoki moment obrotowy sięgający 1000 Nm dostępny jest od 2000-4000 obr./min. Za skuteczne wyhamowywanie auta odpowiedzialny jest opcjonalny, ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy, wyposażony w 420 mm tarcze na przedniej osi.

Mercedes-Benz S65 AMG W222: wygląd

Wygląda Mercedesa S65 AMG W222 został podporządkowany zarówno elegancji jak i właściwościom aerodynamicznym. Masywna osłona chłodnicy z sześcioma podwójnymi, chromowanymi poprzeczkami i przedni zderzak z trzema szerokimi wlotami powietrza nadają opływowej sylwetce Klasy S agresywną twarz. Spojler przedniego zderzaka redukuje unoszenie w obrębie przedniej osi, podczas gdy szczelina nad nim odpowiada za zapewnienie optymalnego dopływu powietrza do dodatkowej chłodnicy oleju. Pojazd wyróżnia się także za sprawą sportowego układu wydechowego AMG z dwiema podwójnymi, chromowanymi końcówkami oraz emblematami "V12 BITURBO" na błotnikach.

Mercedes-Benz S65 AMG W222: wnętrze

Wnętrze także różni się od klasycznej wersji modelu S-class. Z przodu zagościły sportowe fotele standardowo wyposażone w podgrzewanie, wentylację i elektryczne sterowanie. Kierowca ma do dyspozycji dwuramienna, skórzaną kierownicę i łopatki do sterowania skrzynią biegów. Pomiędzy centralnymi kanałami wentylacyjnymi umieszczono analogowy czasomierz IWC - z trójwymiarowymi, frezowanymi wskazówkami oraz metalowymi aplikacjami. Prędkościomierz wyskalowany jest do 360 km/h (ekran TFT). W nowe klasie S debiutują także dwa nowe rozwiązania - wyświetlacz head-up oraz gładzik (touchpad). Wyświetlacz head-up podaje na przedniej szybie istotne informacje, takie jak prędkość pojazdu, obowiązujące ograniczenia prędkości, wskazówki z systemu nawigacji i układu DISTRONIC PLUS oraz znaki drogowe. Wirtualny ekran o wymiarach 21 na 7 centymetrów zdaje się unosić nad pokrywą silnika, w odległości około 2 metrów od oczu kierowcy.

Mercedes-Benz S65 AMG W222: cena i wyposażenie

Wśród standardowego wyposażenia Mercedesa S65 AMG znalazły się m.in. takie rozwiązania jak: pakiet AIR-BALANCE, dywaniki AMG obszyte skórą nappa i ozdobione metalowym emblematem, sportowe pedały AMG ze szczotkowanej stali z gumowymi wypustkami, nastrojowe oświetlenie kabiny, ATTENTION ASSIST, wysokiej klasy nagłośnienie przestrzenne Burmester® 3D, pakiet Chauffeur, pakiet Exclusive, COMAND Online, pakiet KEYLESS-GO, 10 głośników i Frontbass, LED-owe oświetenie Intelligent Light System, MAGIC VISION CONTROL, odsuwany dach panoramiczny, pakiet Parking, PRE-SAFE® PLUS, czujnik ciśnienia w ogumieniu, elektrycznie sterowane tylne fotele, pakiet Seat Comfort z funkcją masażu ENERGIZING, SPLITVIEW, pakiet Sun Protection.

Cena najnowszej, sportowej wersji klasy S to 232 050 euro. Auto, podobnie jak Mercedes SLS AMG GT Final Edition, pojawi się na rynku w marcu 2014 roku.

Mercedes-Benz S65 AMG W222
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S65 AMG W222 kokpit
Mercedes-Benz S65 AMG W222 prędkościomierz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S65 AMG W222
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S65 AMG W222
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S65 AMG W222
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S65 AMG W222
Mercedes-Benz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA