Mercedes-Benz S65 AMG W222 - 630 KM mocy i 1000 Nm!
REKLAMA
REKLAMA
Mercedes-Benz S65 AMG W222
Najmocniejsza wersja klasy S to jeden z nielicznych przedstawicieli aut osobowych wyposażonych w silnik V12. Wchodząca na rynek najnowsza odsłona tego modelu to trzecia generacja z serii S65 AMG. Pierwsza dysponowała mocą 612 KM. Zarówno druga jak i trzecia jej wersja mają dokładnie 630 KM, ale w przypadku modelu W221 tak mocny silnik pojawił się na koniec produkcji tego modelu. W przypadku W222 jest to prawdopodobnie preludium tego czego można oczekiwać w przyszłości.
REKLAMA
Zobacz też: SLS AMG GT Final Edition - koniec serii SLS
Mercedes-Benz S65 AMG W222: silnik V12
6-litrowa jednostka V12 najnowszej wersji Mercedesa S65 AMG W222 posiada szereg zaawansowanych rozwiązań niespotykanych w przeciętnym aucie. Wśród nich warto wymienić:
• podwójne turbodoładowanie;
• aluminiowa skrzynia korbowa;
• kuty wał korbowy z wysokiej jakości stali stopowej;
• wieloiskrowy zapłon, dwie świece na cylinder;
• intercooler powietrze-woda z obiegiem niskotemperaturowym;
• system zarządzania alternatorem.
Zobacz też: Mercedes-Benz GLA - znamy już ceny
Mercedes-Benz S65 AMG W222: osiągi
Osiągi S65 AMG są imponujące. 0-100 km/h auto rozpędza się w czasie 4,3 s a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona 250 km/h. Średnie spalanie wg producenta wynosi 11,9 l. Wyjątkowo wysoki moment obrotowy sięgający 1000 Nm dostępny jest od 2000-4000 obr./min. Za skuteczne wyhamowywanie auta odpowiedzialny jest opcjonalny, ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy, wyposażony w 420 mm tarcze na przedniej osi.
Mercedes-Benz S65 AMG W222: wygląd
Wygląda Mercedesa S65 AMG W222 został podporządkowany zarówno elegancji jak i właściwościom aerodynamicznym. Masywna osłona chłodnicy z sześcioma podwójnymi, chromowanymi poprzeczkami i przedni zderzak z trzema szerokimi wlotami powietrza nadają opływowej sylwetce Klasy S agresywną twarz. Spojler przedniego zderzaka redukuje unoszenie w obrębie przedniej osi, podczas gdy szczelina nad nim odpowiada za zapewnienie optymalnego dopływu powietrza do dodatkowej chłodnicy oleju. Pojazd wyróżnia się także za sprawą sportowego układu wydechowego AMG z dwiema podwójnymi, chromowanymi końcówkami oraz emblematami "V12 BITURBO" na błotnikach.
Mercedes-Benz S65 AMG W222: wnętrze
Wnętrze także różni się od klasycznej wersji modelu S-class. Z przodu zagościły sportowe fotele standardowo wyposażone w podgrzewanie, wentylację i elektryczne sterowanie. Kierowca ma do dyspozycji dwuramienna, skórzaną kierownicę i łopatki do sterowania skrzynią biegów. Pomiędzy centralnymi kanałami wentylacyjnymi umieszczono analogowy czasomierz IWC - z trójwymiarowymi, frezowanymi wskazówkami oraz metalowymi aplikacjami. Prędkościomierz wyskalowany jest do 360 km/h (ekran TFT). W nowe klasie S debiutują także dwa nowe rozwiązania - wyświetlacz head-up oraz gładzik (touchpad). Wyświetlacz head-up podaje na przedniej szybie istotne informacje, takie jak prędkość pojazdu, obowiązujące ograniczenia prędkości, wskazówki z systemu nawigacji i układu DISTRONIC PLUS oraz znaki drogowe. Wirtualny ekran o wymiarach 21 na 7 centymetrów zdaje się unosić nad pokrywą silnika, w odległości około 2 metrów od oczu kierowcy.
Mercedes-Benz S65 AMG W222: cena i wyposażenie
Wśród standardowego wyposażenia Mercedesa S65 AMG znalazły się m.in. takie rozwiązania jak: pakiet AIR-BALANCE, dywaniki AMG obszyte skórą nappa i ozdobione metalowym emblematem, sportowe pedały AMG ze szczotkowanej stali z gumowymi wypustkami, nastrojowe oświetlenie kabiny, ATTENTION ASSIST, wysokiej klasy nagłośnienie przestrzenne Burmester® 3D, pakiet Chauffeur, pakiet Exclusive, COMAND Online, pakiet KEYLESS-GO, 10 głośników i Frontbass, LED-owe oświetenie Intelligent Light System, MAGIC VISION CONTROL, odsuwany dach panoramiczny, pakiet Parking, PRE-SAFE® PLUS, czujnik ciśnienia w ogumieniu, elektrycznie sterowane tylne fotele, pakiet Seat Comfort z funkcją masażu ENERGIZING, SPLITVIEW, pakiet Sun Protection.
Cena najnowszej, sportowej wersji klasy S to 232 050 euro. Auto, podobnie jak Mercedes SLS AMG GT Final Edition, pojawi się na rynku w marcu 2014 roku.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.