REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi allroad shooting brake: 3-drzwiowy crossover

Subskrybuj nas na Youtube
Audi allroad shooting brake przód
Audi allroad shooting brake przód
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi przedstawiło koncepcyjną wizję małego, trzydrzwiowego crossovera o niekonwencjonalnym napędzie. Mimo sportowych osiągów ma zużywać średnio tylko 1,9 l paliwa na 100 km.

Audi allroad shooting brake: nadwozie

REKLAMA

Trzydrzwiowy karoseria sprawia wrażenie jakby wymodelowano ją z jednej bryły, począwszy od pojedynczo obramowanej osłony chłodnicy Singleframe, przez wyrazistą linię tornado, aż po ostro zarysowany tył, w którym skupiają się charakterystyczne cechy karoserii allroad i shooting brake. Przy rozstawie osi 2,51 m, długość polakierowanego w kolorze niebieskim Eis pojazdu to 4,20 m, szerokość 1,85 m, a wysokość 1,41 m. Warstwę zewnętrzną karoserii Audi allroad shooting brake wykonano z kombinacji aluminium i tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP).

Zobacz też: Mercedes-Benz Klasa S Coupé - koncepcyjna wizja

Audi allroad shooting brake: wnętrze

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze oferuje miejsce dla czterech osób. Z przodu, smukłe sportowe fotele z mocno zarysowanymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami zapewniają kierowcy i pasażerowi najwygodniejszą z możliwych pozycję ciała.Po złożeniu oparcia tylnych siedzeń uzyskuje się płaską powierzchnię bagażnika, w którym można przewozić nawet duże sprzęty sportowe.

Kokpit koncentruje się głównie na kierowcy. Kierownicę i cyfrową tablicę rozdzielczą umieszczono na jednej osi, bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Monitor TFT z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala prezentuje wszystkie ważne informacje w postaci wysokiej rozdzielczości grafik 3D i może pracować w różnych trybach. W trybie widoku klasycznego, na pierwszym planie znajduje się miernik mocy napędu hybrydowego plug-in i prędkościomierz, w trybie „infotainment“ dominują elementy tego typu systemów, np. duża mapa nawigacji, a w trybie sportowym szczególnie uwypuklona zostaje tarcza obrotomierza.

Zobacz też: Chevrolet Corvette Stingray - najmocniejszy w historii!

Kolejną pionierską cechą tego koncepcyjnego pojazdu jest Audi phone box, który pozwala na połączenie aparatu komórkowego kierowcy z elektroniką pokładową, a także na doładowanie aparatu z wykorzystaniem indukcji.

Audi allroad shooting brake: silniki

300 kW (408 KM) mocy systemowej i systemowy moment obrotowy 650 Nm – napęd hybrydowy plug-in charakteryzują imponujące osiągi. Pojazd studyjny, który bez kierowcy waży ok. 1 600 kg, prędkość dozwoloną poza terenem zabudowanym ze startu zatrzymanego osiąga w 4,6 sekundy. Jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Ten kompaktowy crossover, zgodnie z odpowiednią normą ECE, zużywa średnio jedynie 1,9 l paliwa na 100 km (45 g CO2 na km). Może łącznie przejechać do 820 km na jednym baku i jednym ładowaniu.

REKLAMA

Silnik 2.0 TFSI, jaki zamontowano w Audi allroad shooting brake, generuje moc 215 kW (292 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Ta dwulitrowa jednostka o czterech cylindrach ma poprzeczną pozycję montażową. Zarówno w niej, jak i w dużej turbosprężarce zastosowano najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne.Gdy obciążenie silnika nie jest pełne, dodatkowy wtrysk pośredni, uzupełniający bezpośredni wtrysk benzyny, obniża zużycie paliwa. Bazą wydajnego zarządzania temperaturą jest zintegrowany z głowicą kolektor wylotowy silnika.

Za pośrednictwem odłączanego sprzęgła, benzynowa jednostka 2.0 TFSI współpracuje z silnikiem elektrycznym w kształcie tarczy, który generuje moc 40 kW i moment obrotowy 270 Nm. Jest on zintegrowany z sześciostopniową przekładnią automatyczną e-S tronic. Ta błyskawicznie przełączająca się, automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem, przekazuje moment obrotowy na koła przedniej osi

Zobacz też: Mercedes GLA 45 AMG: SUV o osiągach sportowego coupe

REKLAMA

Niezależnie od tej jednostki napędowej, przed tylną osią zamontowano drugi silnik elektryczny o maksymalnej mocy 85 kW i momencie obrotowym 270 Nm, dostarczający siły napędowej przy niskich i średnich prędkościach. Ponadto silnik elektryczny współpracuje z obydwoma silnikami umiejscowionymi z przodu pojazdu, jeśli zarządzanie napędem hybrydowym uzna, że konieczny jest napęd na wszystkie koła. W takich sytuacjach, na przykład na śliskiej czy miękkiej nawierzchni, Audi allroad shooting brake zachowuje się jak model e-tron quattro.

Przed osią tylną zamontowano także składający się z ośmiu modułów akumulator litowo-jonowy. Taka pozycja montażowa zapewnia wyrównany rozkład ciężaru i prawie nie pomniejsza objętości bagażnika. Chłodzony cieczą akumulator magazynuje 8,8 kWh energii, co wystarcza na 50 km jazdy w trybie elektrycznym. Do ładowania stacjonarnego służy specjalne urządzenie - Audi-Wallbox, dzięki któremu można podłączyć samochód do najróżniejszych kontaktów i skorzystać z prądu o różnym napięciu. Urządzenie to reguluje ładowanie w komfortowy i inteligentny sposób.

System wyboru dynamiki Drive Select Management pracuje w trzech trybach. W trybie EV, inicjowanym za pomocą przycisku w wielofunkcyjnej kierownicy, priorytet ma jazda na napędzie elektrycznym. W trybie tym, przednia jednostka napędowa nie jest aktywna, a silnik elektryczny umiejscowiony z tyłu, dzięki swemu dużemu momentowi obrotowemu, szybko przyspiesza do prędkości wynoszącej maksymalnie 130 km/h.

Zobacz też: Nowy Peugeot 308 SW - elegancki i niezwykle pojemny

Audi allroad shooting brake:

W podwoziu Audi allroad shooting brake, elektromechaniczny układ kierowniczy ściśle współpracuje z przednim zawieszeniem opartym o konstrukcję McPhersona i z czterowahaczową osią tylną. Dzięki dużemu prześwitowi, kompaktowemu rozstawowi kół, krótkim zwisom i elektrycznemu napędowi quattro, nasz sportowy crossover z dużą sprawnością porusza się w terenie. Natomiast na drodze zachowuje się sportowo i sprężyście. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select oferuje kierowcy różne tryby jazdy. Na 19-calowe obręcze nałożone są opony o rozmiarze 255/40.

Audi allroad shooting brake tył
Audi
Audi allroad shooting brake wnętrze
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA