Nowe Audi A8: zmiany i nowości
REKLAMA
REKLAMA
Nowe Audi A8: nadwozie
Nowe Audi A8 pomimo napędu na cztery koła, co najmniej 6-cylindorwyh silników i potężnych gabarytów (długość 5,14 m, szerokość 1,95 m, wysokość 1,46 m, rozstaw osi 2,99 m) jest jednym z najlżejszych aut w swojej klasie - Audi A8 3.0 TFSI Quatro waży 1830 kg. Wynik ten osiągnięto m.in. dzięki zastosowaniu lekkiej karoserii wykonanej prawie w całości z aluminium. Jej waga to zaledwie 231 kg!
REKLAMA
Zmodernizowane Audi A8 rozpoznać można z sprawą mocniej zarysowanych konturów maski silnika, pojedynczo obramowanej osłony chłodnicy Singleframe i przedniego zderzaka. Reflektory wydają się bardziej płaskie a opcjonalnie można zastąpić je innowacyjnymi diodowymi reflektorami Matrix LED. Z tyłu wszystkie wersje A8 (poza S8) posiadają dwie duże, trapezowate końcówki rur wydechowych. Paleta barw nowego A8 obejmuje 12 kolorów lakieru z czego 5 jest nowych.
Zobacz też: Nowoczesne reflektrory Audi Matrix LED w najnowszych Audi A8!
Nowe Audi A8: wnętrze
Zmiany we wnętrzu dotyczą m.in. materiałów jakie zastosowano do jego wykończenia. Pojawiła się np. nowa tapicerka „unikat” czyli wytwarzana w ekologiczny sposób skóra, która doskonale oddycha i wygląda bardzo naturalnie. Poza tym pojawiły się nowe forniry dekorujące kabinę pasażerską - drewno topolowe w kolorze brązowo-srebrnym i drewno jesionowe w kolorze brązowo-złotym, które uszlachetniono srebrem lub złotem. Wnętrze Audi A8 wyróżnia się także za sprawą licznych wariantów doboru foteli, w tym z funkcją wentylacji i masażu. Przedłużoną wersję A8 L można doposażyć w tylne siedzenie z elektrycznie wysuwanym podnóżkiem, poprawiającym komfort podróżowania.
Nowe Audi A8: nowoczesne rozwiązania
Jako flagowy model Audi, model A8 może być wyposażony w niezwykle zaawansowane systemy poprawiające zarówno komfort podróżowania jak i bezpieczeństwo. Audi Connect umożliwia korzystanie z Internetu w pojeździe, Bang & Olufsen Advanced Sound System czy Rear Seat Entertainment podnoszą komfort jazdy na jeszcze wyższy poziom. O bezpieczeństwo dba szereg układów wspomagających kierowcę podczas jazdy - tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop&Go, aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist (nowość), asystent jazdy nocą (rozpoznaje na drodze ludzi i większe zwierzęta) czy Active Noise Cancellation (ANC) w wariantach z silnikiem benzynowym V8, w modelu W12 i A8 hybrid (redukcja hałasu).
Nowe Audi A8: silniki
Nowe Audi A8 2014 na początku sprzedaży dostępne będzie z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Podstawowy silnik 3.0 TFSI ma moc 310 KM, większy 4.0 TFSI generuje 435 KM. Mniejsza jednostka Diesla 3.0 TDI ma 258 KM mocy. Najmocniejszy w gamie A8 diesel to motor 4.2 TDI dysponujący mocą 385 KM. Wszystkie wersje silnikowe zużywają o 10 % mniej paliwa niż ich starsze i słabsze odpowiedniki.
Zobacz też: System Cylinder On Demand w silniku W12 Audi
Gamę modelu A8 uzupełniają także specjalne odmiany – hybryda napędzana 2-litrowym silnikiem TFSI i jednostką elektryczną, których łączna moc sięga 245 KM, sportowa wersja S8 wyposażona w silnik 4.0 TFSI o mocy 520 KM i odmiana W12 z motorem 6,3 litra generująca 500 KM (dostępny tylko w wersji przedłużanej A8 L).
Nowe Audi A8: zawieszenie
Zawieszenie Audi A8 opiera się na konstrukcji pneumatycznej adaptive air suspension, którym steruje się za pomocą układu Audi drive selekt. Opcjonalnie można zamówić do A8 system zawieszenie pneumatyczne o sportowych właściwościach. Układ kierowniczy posiada wspomaganie elektromagnetyczne, . Rozwiązaniem alternatywnym jest dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie zmienia się zależnie od prędkości.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.