REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa hybryda Toyoty. 5. generacja jest odporna na ceny paliw

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nowa hybryda Toyoty. 5. generacja jest odporna na ceny paliw
Nowa hybryda Toyoty. 5. generacja jest odporna na ceny paliw
MICHAL KONDROWSKI
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Nowa hybryda Toyoty w poliftingowej Corolli potrafi przez 80 proc. czasu jeździć na silniku elektrycznym. Tak wynika z naszego testu.
rozwiń >

5. generacji hybrydy i 20 mln sprzedanych aut

Nowa hybryda Toyoty? To hasło raczej nikogo nie zaskoczy. Toyota produkuje silniki spalinowo-elektryczne od 25 lat. W tym czasie stworzyła pięć generacji napędu i sprzedała w sumie 20 milionów sztuk tego typu jednostek. Dziś aż 68 proc. nowych Toyot korzysta z elektrycznego wspomagacza napędu. W nowości z Japonii zaskoczyć może jednak coś innego. Bo 5. generacja hybrydy Toyoty to mistrz oszczędności. I słowo mistrz nie jest użyte na wyrost.

REKLAMA

REKLAMA

Nowa hybryda Toyoty: wyższa moc i niższe... spalanie

Najnowsza hybryda w chwili obecnej szczególnie dotyczy Corolli. To m.in. w niej zadebiutuje. Zmodyfikowany będzie nie tylko układ oparty o silnik 2.0. Modernizację otrzyma również słabsza wersja 1.8 HSD. Jej moc? Ta wzrośnie prawdopodobnie do 140 koni mechanicznych (były 122 konie). Prawdopodobnie, bo wersja cały czas przechodzi testy homologacyjne. Tak czy tak wzrost mocy skróci czas sprintu do pierwszej setki do 9,2 sek. A jednocześnie... spadnie spalanie.

Przedstawiciele Toyoty przewidują, że zapotrzebowanie na paliwo może być niższe nawet o 0,5 litra na 100 km w stosunku do modelu sprzed liftingu. To oznaczałoby średnie spalanie według normy WLTP utrzymujące się na poziomie 3,9 litra. Na razie to jednak wyłącznie spekulacje. Oficjalne dane zostaną opublikowane po zakończeniu europejskich testów homologacyjnych.

Nowa hybryda Toyoty, 5 generacja hybrydy toyoty, hybrydowa corolla, hybryda w corolli

Nowa hybryda Toyoty. 5. generacja jest odporna na ceny paliw

Materiały prasowe Toyota

Co się zmieniło w nowej hybrydzie Toyoty?

No dobrze, ale co tak właściwie zmieniło się w poliftingowej Corolli w ramach układu napędowego? 5. generacja hybrydy Toyoty oznacza m.in.:

REKLAMA

  • redukcję masy poprzez zastosowanie innych metali do wykonania przekładni oraz bardziej kompaktowego silnika elektrycznego.
  • pojazdy otrzymują mocniejszą baterię litowo-jonową. Teraz ma ona 0,85 kWh pojemności, a nie 0,75. Nadwyżka przydała się podczas kolejnej modyfikacji dotyczącej sposobu rozwijania mocy.
  • przyspieszenie po głębokim naciśnięciu pedału gazu staje się mniej liniowe. Na początku pojawia się większe uderzenie mocy, które utrzymuje się przez większą część cyklu przyspieszania. Wypłaszczenie krzywej osiągów pojawia się później.
  • większa bateria pozwala na zwiększenie udziału silnika elektrycznego w napędzaniu pojazdu. W czasie dynamicznego przyspieszania silnik utrzymuje obroty niższe o 300 do 500 rpm. Skutkiem jest obniżenie hałasu wewnątrz auta o 2,5 dB.

Ciekawostki? Bateria litowo-jonowa w Corolli po liftingu jest aż o 18 kg lżejsza od niklowo-wodorkowej zastosowanej w Aurisie. Poza tym w przypadku układu 1.8 HSD moc silnika elektrycznego wzrosła aż o 23 konie, a do tego za sprawą nowej jednostki sterującej, Japończykom udało się ograniczyć straty energii w układzie napędowym aż o 6 proc. Interesująco wypada też sprawność cieplna benzyniaka. Wynosi 41 proc. i jest raczej zbliżona do jednostek diesla.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowa hybryda Toyoty, 5 generacja hybrydy toyoty, hybrydowa corolla, hybryda w corolli

Nowa hybryda Toyoty. 5. generacja jest odporna na ceny paliw

Materiały prasowe Toyota

5. generacja hybrydy. Seria drobnych zmian i całkiem imponujący wynik

O detalach i detalikach, które zostały zmienione przez inżynierów, można opowiadać pewnie godzinami. Tyle że to wiedza, która pewnie nigdy nie przyda się żadnemu użytkownikowi nowej Corolli. Ci chcą mieć konkrety. A konkretami z ich punktu widzenia są wyniki testów drogowych. I my właśnie je mamy! Toyota udostępniła nam jednak nie tylko najnowszą wersję napędu 1.8 HSD zamontowaną pod maską poliftingowej Corolli. Mogliśmy ten układ napędowy porównać z motorami wcześniejszych generacji. W teście pojawiła się Corolla 1.8 HSD sprzed liftingu i Auris 1.8 HSD.

Pewnie nie będzie w tym zaskoczenia, ale najlepiej wypadła nowa hybryda Toyoty. Piąta generacja napędu spalinowo-elektrycznego podczas jazd testowych średnio nawet przez 80 proc. czasu poruszała się na silniku elektrycznym. Przy czym najlepszy wynik to 83 proc., a najsłabszy 77 proc. Co ciekawe, nawet inżynierowie Toyoty nie docenili pełnych możliwości nowej hybrydy. W oficjalnych materiałach marka twierdzi bowiem, że 5. generacja układu może przez "jedynie" 75 proc. czasu jazdy pracować w trybie EV.

Dla porównania 4. generacja napędu zamontowana w Toyocie Corolli sprzed liftingu jeździła na prądzie przez 72 proc. czasu, a Auris (napędzany hybrydą 3. generacji) przez zaledwie 68 proc. 80 proc. osiągnięte przez poliftingową Corollę to zatem świetny wynik. Aż o 12 punktów wyższy od Aurisa.

Nowa hybryda Toyoty, 5 generacja hybrydy toyoty, hybrydowa corolla, hybryda w corolli

Nowa hybryda Toyoty. 5. generacja jest odporna na ceny paliw

Materiały prasowe Toyota

Corolla 1.8 HSD po liftingu powinna mniej palić i jest szybsza

Ciekawie wypadły też testy przyspieszenia. Sprint od 0 do 80 km/h zajął Aurisowi 7,7 sekundy. Corolla 1.8 HSD sprzed liftingu jest sporo wolniejsza. Potrzebowała już 8 sekund. Honor uratowała jednak nowa hybryda Toyoty. Zmodernizowana, piąta generacja napędu pozwoliła Corolli hatchback na przyspieszenie do 80 km/h w 7,4 sekundy. I samochód w realnych warunkach drogowych rzeczywiście jest wyczuwalnie bardziej żwawy.

Nowa hybryda Toyoty. Podsumowanie jazd 5. Generacją

80 proc. czasu jazdy na elektryku? Informacja ta jest ważna z dwóch punktów widzenia. Po pierwsze dlatego, że sprawdziliśmy ją podczas jazdy testowych. To nie piękny slogan przedstawiany przez producenta w kolorowym folderze. Po drugie dlatego, że wynik może się stać prawdziwym afrodyzjakiem w czasach, w których ceny benzyny są astronomiczne.

Wartość jednego litra bezołowiowej zaczynająca się od szóstki, od dobrego pół roku nie jest formą żartu, a raczej wyrazem spadku cen... Skoro na razie sytuacja na stacjach paliw nie ma zamiaru się poprawić, coraz mocniej elektryczna i oszczędna, ale nadal hybrydowa Corolla może być spokojna o słupki sprzedaży.

Nowa hybryda Toyoty. 5. generacja jest odporna na ceny paliw
Materiały prasowe Toyota
Nowa hybryda Toyoty. 5. generacja jest odporna na ceny paliw
MICHAL KONDROWSKI
Materiały prasowe Toyota
Nowa hybryda Toyoty. 5. generacja jest odporna na ceny paliw
MICHAL KONDROWSKI
Materiały prasowe Toyota
Nowa hybryda Toyoty. 5. generacja jest odporna na ceny paliw
Materiały prasowe Toyota
Nowa hybryda Toyoty. 5. generacja jest odporna na ceny paliw
Materiały prasowe Toyota
Nowa hybryda Toyoty. 5. generacja jest odporna na ceny paliw
Materiały prasowe Toyota
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA