REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rejestracja samochodu sprowadzonego z USA: niespodzianki i ewentualne przeszkody

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Autotesto
Autotesto to pierwsza w Polsce Sieć Niezależnych Ekspertów Samochodowych
Lincoln MKZ
Lincoln MKZ
Lincoln

REKLAMA

REKLAMA

Rejestracja samochodu sprowadzonego z USA wymaga większych formalności niż w przypadku rejestracji samochodów sprowadzonych z terenu UE. Na co się przygotować?

Rejestracja samochodu sprowadzonego z USA: niespodzianki i ewentualne przeszkody

Na rynku amerykańskim często można spotkać samochody, które nie są sprzedawane w europejskich salonach lub mają odmienne konfiguracje. Różnice dotyczą nie tylko jednostek napędowych, ale i poszczególnych elementów wyposażenia. Inny jest m.in. rodzaj oświetlenia zewnętrznego, które nie jest akceptowane w Europie. Dlatego też, aby sprawnie i bezproblemowo zarejestrować samochód sprowadzony z USA, trzeba przygotować się na dodatkowe prace i formalności.

REKLAMA

REKLAMA

Rynek samochodów zza oceanu, jest bardzo często postrzegany jako łakomy kąsek dla sprowadzających auta. Ale rejestrując takie samochody, można napotkać na wiele problemów i nieścisłości – nie tylko prawnych. Podpowiadamy jak sprawnie i bezproblemowo przygotować i zarejestrować samochód sprowadzony z USA.

Zobacz też: Fakty i mity o autach poleasingowych

Kwestie wymogów homologacyjnych

Jako, że samochody sprzedawane na amerykańskich rynkach, są często konfigurowane inaczej niż te w europejskich salonach, należy też zwrócić uwagę m.in., czy jednostki napędowe spełniają normy emisji spalin. Wszystko dlatego, że od 1993 roku, europejskie przepisy mocno różnią się od tych, które obowiązują w USA. Zwłaszcza, że auto sprzedawane na amerykańskim rynku jako „niskoemisyjne”, wcale takim nie musi być w świetle unijnych norm. Wszystko można sprawdzić dokładnie podczas badania w okręgowej stacji kontroli pojazdów.

REKLAMA

- Głównymi problemami, które dotykają samochody sprowadzone z USA, są kwestie związane z wyposażeniem samochodu. Generalnie, chodzi tutaj przede wszystkim o lampy przednie i tylne, czy brak świateł przeciwmgielnych. Lampy stosowane w USA, nie spełniają norm europejskich, przez co trzeba je przygotować. Chociażby należy pamiętać, że kierunkowskazy tylne muszą mieć barwę żółtą i nie mogą być mrugającym światłem stop – zaznacza ekspert autotesto.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Zakup auta od handlarza – poradnik

Obok kwestii oświetlenia tylnego, ważne jest też oświetlenie przednie. Mowa tutaj o niemożliwości posiadania żółtych świateł pozycyjnych, które w większości przypadków pełnią również funkcję kierunkowskazów. W takim wypadku również przednie reflektory muszą zostać wymienione, na takie, które spełnią europejskie wymagania.

Problem może pojawić się również w przypadku formalności. Kiedy już uda się przystosować nasz samochód do przepisów europejskich, należy udać się do wydziału komunikacji, aby dokonać rejestracji samochodu. Tutaj mogą się pojawić pierwsze schody, bowiem zagubienie, któregokolwiek dokumentu amerykańskiego, może skutecznie uniemożliwić rejestrację.

- Mówimy tutaj przede wszystkim o amerykańskich odpowiednikach naszych Dowodów rejestracyjnych. Znane są przypadki kiedy urzędnicy odmawiali zarejestrowania samochodu, kiedy właściciel nie mógł przedstawić takiego dokumentu. Nie pomagało nawet poświadczenie od poprzedniego właściciela. Załatwianie formalności z urzędami amerykańskimi, aby odzyskać dokumenty, może być bardzo czasochłonne – przestrzega ekspert autotesto.pl

Zobacz też: Dlaczego warto kupić auto za granicą?

Detale w dokumentacji

Niepoprawna data pierwszej rejestracji w dokumentach samochodu sprowadzanego z USA, może przynieść też problemy w przypadku ubezpieczenia samochodu. W związku z mniejszą dostępnością części zamiennych koszty wykupienia obowiązkowego ubezpieczenia czy nawet Autocasco, będą wyższe niż w przypadku aut kupowanych w Europie. Dostosowanie amerykańskiej wersji do wymogów europejskich, nie pozostanie też bez wpływu na wartość pojazdu. Zdarzały się sytuacje, w których data pierwszej rejestracji powodowała, że samochód był wyceniany jako starsze auto niż w rzeczywistości. Dlatego też przy zakupie samochodu sprowadzanego ze Stanów Zjednoczonych, bardzo pomocną może okazać się wycena rzeczywistej wartości pojazdu, którą błyskawicznie i rzetelnie wykonają eksperci autotesto.pl.

Ważną sprawą jest  data produkcji samochodu. Brak jej skonkretyzowania (amerykańskie dokumenty nie przewidują miejsca na tę informację), przekłada się na niezwykłą datę pierwszej rejestracji. Bardzo często w dokumentach auta sprowadzonego z USA, widnieje data 1 stycznia. Wynika ona stąd, że urzędnik rejestrujący nie jest w stanie ustalić daty produkcji samochodu, wpisuje w dokumenty datę produkcji na 1 dzień roku, w którym auto zostało zarejestrowane. Niestety może to przełożyć się na późniejsze problemy w innych systemach komputerowych, które formalnie odrzucają takie zapisy. Dlatego już w wydziale komunikacji warto sprawdzić, jakie daty figurują w dokumentach, żeby nie było później niemiłego zaskoczenia, kiedy poprzez drobny błąd, pojawią się dodatkowe kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA