REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rejestracja samochodu sprowadzonego z USA: niespodzianki i ewentualne przeszkody

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Autotesto
Autotesto to pierwsza w Polsce Sieć Niezależnych Ekspertów Samochodowych
Lincoln MKZ
Lincoln MKZ
Lincoln

REKLAMA

REKLAMA

Rejestracja samochodu sprowadzonego z USA wymaga większych formalności niż w przypadku rejestracji samochodów sprowadzonych z terenu UE. Na co się przygotować?

Rejestracja samochodu sprowadzonego z USA: niespodzianki i ewentualne przeszkody

Na rynku amerykańskim często można spotkać samochody, które nie są sprzedawane w europejskich salonach lub mają odmienne konfiguracje. Różnice dotyczą nie tylko jednostek napędowych, ale i poszczególnych elementów wyposażenia. Inny jest m.in. rodzaj oświetlenia zewnętrznego, które nie jest akceptowane w Europie. Dlatego też, aby sprawnie i bezproblemowo zarejestrować samochód sprowadzony z USA, trzeba przygotować się na dodatkowe prace i formalności.

REKLAMA

Rynek samochodów zza oceanu, jest bardzo często postrzegany jako łakomy kąsek dla sprowadzających auta. Ale rejestrując takie samochody, można napotkać na wiele problemów i nieścisłości – nie tylko prawnych. Podpowiadamy jak sprawnie i bezproblemowo przygotować i zarejestrować samochód sprowadzony z USA.

Zobacz też: Fakty i mity o autach poleasingowych

Kwestie wymogów homologacyjnych

REKLAMA

Jako, że samochody sprzedawane na amerykańskich rynkach, są często konfigurowane inaczej niż te w europejskich salonach, należy też zwrócić uwagę m.in., czy jednostki napędowe spełniają normy emisji spalin. Wszystko dlatego, że od 1993 roku, europejskie przepisy mocno różnią się od tych, które obowiązują w USA. Zwłaszcza, że auto sprzedawane na amerykańskim rynku jako „niskoemisyjne”, wcale takim nie musi być w świetle unijnych norm. Wszystko można sprawdzić dokładnie podczas badania w okręgowej stacji kontroli pojazdów.

- Głównymi problemami, które dotykają samochody sprowadzone z USA, są kwestie związane z wyposażeniem samochodu. Generalnie, chodzi tutaj przede wszystkim o lampy przednie i tylne, czy brak świateł przeciwmgielnych. Lampy stosowane w USA, nie spełniają norm europejskich, przez co trzeba je przygotować. Chociażby należy pamiętać, że kierunkowskazy tylne muszą mieć barwę żółtą i nie mogą być mrugającym światłem stop – zaznacza ekspert autotesto.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Zakup auta od handlarza – poradnik

Obok kwestii oświetlenia tylnego, ważne jest też oświetlenie przednie. Mowa tutaj o niemożliwości posiadania żółtych świateł pozycyjnych, które w większości przypadków pełnią również funkcję kierunkowskazów. W takim wypadku również przednie reflektory muszą zostać wymienione, na takie, które spełnią europejskie wymagania.

REKLAMA

Problem może pojawić się również w przypadku formalności. Kiedy już uda się przystosować nasz samochód do przepisów europejskich, należy udać się do wydziału komunikacji, aby dokonać rejestracji samochodu. Tutaj mogą się pojawić pierwsze schody, bowiem zagubienie, któregokolwiek dokumentu amerykańskiego, może skutecznie uniemożliwić rejestrację.

- Mówimy tutaj przede wszystkim o amerykańskich odpowiednikach naszych Dowodów rejestracyjnych. Znane są przypadki kiedy urzędnicy odmawiali zarejestrowania samochodu, kiedy właściciel nie mógł przedstawić takiego dokumentu. Nie pomagało nawet poświadczenie od poprzedniego właściciela. Załatwianie formalności z urzędami amerykańskimi, aby odzyskać dokumenty, może być bardzo czasochłonne – przestrzega ekspert autotesto.pl

Zobacz też: Dlaczego warto kupić auto za granicą?

Detale w dokumentacji

Niepoprawna data pierwszej rejestracji w dokumentach samochodu sprowadzanego z USA, może przynieść też problemy w przypadku ubezpieczenia samochodu. W związku z mniejszą dostępnością części zamiennych koszty wykupienia obowiązkowego ubezpieczenia czy nawet Autocasco, będą wyższe niż w przypadku aut kupowanych w Europie. Dostosowanie amerykańskiej wersji do wymogów europejskich, nie pozostanie też bez wpływu na wartość pojazdu. Zdarzały się sytuacje, w których data pierwszej rejestracji powodowała, że samochód był wyceniany jako starsze auto niż w rzeczywistości. Dlatego też przy zakupie samochodu sprowadzanego ze Stanów Zjednoczonych, bardzo pomocną może okazać się wycena rzeczywistej wartości pojazdu, którą błyskawicznie i rzetelnie wykonają eksperci autotesto.pl.

Ważną sprawą jest  data produkcji samochodu. Brak jej skonkretyzowania (amerykańskie dokumenty nie przewidują miejsca na tę informację), przekłada się na niezwykłą datę pierwszej rejestracji. Bardzo często w dokumentach auta sprowadzonego z USA, widnieje data 1 stycznia. Wynika ona stąd, że urzędnik rejestrujący nie jest w stanie ustalić daty produkcji samochodu, wpisuje w dokumenty datę produkcji na 1 dzień roku, w którym auto zostało zarejestrowane. Niestety może to przełożyć się na późniejsze problemy w innych systemach komputerowych, które formalnie odrzucają takie zapisy. Dlatego już w wydziale komunikacji warto sprawdzić, jakie daty figurują w dokumentach, żeby nie było później niemiłego zaskoczenia, kiedy poprzez drobny błąd, pojawią się dodatkowe kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA