REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Seat Toledo to bliźniacza konstrukcja do Skody Rapid. I podobnie do siostry spod znaku czeskiej marki walczy o klientów, którzy poszukują samochodu praktycznego w przystępnej cenie. Czy ma szansę na sukces?

Najnowszy Seat Toledo w przeciwieństwie do poprzedniej generacji modelu nie wzbudza kontrowersji. Choć i tym razem, z pozoru stonowana bryła nadwozia, została skonstruowana przewrotnie.
W przypadku poprzedniej wersji Toledo wszyscy odbierali nadwozie jako coś pomiędzy hatchbackiem, a liftbackiem. Z kolei producent upierał się, że to najzwyklejszy sedan. Natomiast spoglądając na obecną – czwartą generację – modelu można być przekonanym, że mamy do czynienia z klasycznym sedanem, tymczasem, po otwarciu pokrywy bagażnika okazuje się, że to praktyczny liftback.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – wnętrze

Przedział pasażerski najnowszego Toledo jest przestronny. Bardzo prosta w formie tablica przyrządów jest rozplanowana ergonomicznie, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są czytelne. Jednak nie znajdziemy tutaj najnowszych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, które są stosowane w modelach z wyższej półki w grupie Volkswagena. Wyświetlacze są, ale te znane z modeli, które były oferowane kilka lat temu.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poszczególne elementy przedziału pasażerskiego zostały spasowane z dokładnością, ale tworzywa sztuczne są twarde i przeciętnej jakości.
Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby nawet o wysokim wzroście. Niestety wnętrze Toledo jest stosunkowo wąskie zatem trójce dorosłych osób na tylnej kanapie będzie ciasno.
Za to nikt nie będzie narzekał na mały bagażnik. Ten w Toledo ma objętość aż 550 l, a jego wykorzystanie ułatwia ogromny otwór załadunku.

Zobacz też: Test Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafiło Toledo z najmocniejszym dostępnym silnikiem. Jednostka z serii TSI o pojemności 1,4 l, rozwijająca moc maksymalną 122 KM standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią DSG. Jest to dość „bogate” zestawienie, jak na pojazd grający w segmencie aut budżetowych.
Turbodoładowany silnik we współpracy ze zautomatyzowaną przekładnią stanowią bardzo sprawne źródło napędu dla najnowszego Toledo. Samochód pewnie przyspiesza w szerokim zakresie obrotów, przekładnia w razie konieczności błyskawicznie redukuje przełożenia.

Mimo najbogatszej wersji wyposażeniowej, budżetowość Seata da się wyczuć w wyciszeniu przedziału pasażerskiego. Silnik staje się zbyt słyszalny w górnym zakresie obrotów (w okolicach 4 tys. obr./min.), a gdy poruszamy się z prędkościami przewyższającymi 120 km/h zbyt natarczywy staje się szum powietrza opływającego nadwozie.
Silnik Seata poza dobrą dynamiką wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim auto zużywa około 8 l/100 km, z kolei podczas jazdy w trasie zużycie paliwa można z łatwością obniżyć o 1,5 l na 100 km.

Przeciętne w najnowszym Toledo są właściwości jezdne. Samochód jest przewidywalnie podsterowny, a układ kierowniczy zapewnia wystarczające do tradycyjnej jazdy czucie pojazdu. W tym kontekście zaskakująco sztywno zestrojono zawieszenie, które wszelkie niedoskonałości nawierzchni wytłumia stosunkowo twardo, a samochód nie jest przecież mistrzem slalomu.
Niemniej w codziennej, miejskiej  eksploatacji Toledo sprawuje się bardzo dobrze. Optymalny promień skrętu i niewielkie gabaryty zewnętrzne ułatwiają parkingowe manewry. Choć warto wyposażyć w SEAT’a w czujniki parkowania.

Zobacz też: Test Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet II 105 KM

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – podsumowanie

Cennik nowego SEATA Toledo otwiera kwota 48 200 zł. tyle trzeba zapłacić za podstawową wersję wyposażeniową (w standardzie są m.in. elektrycznie sterowane szyby z przodu i jak możemy wyczytać w liście wyposażenia - klakson jednotonowy) z silnikiem 1.2 MPI o mocy 75 KM. I ta konfiguracja wydaje się rozsądna choć konieczność dopłacenia ok. 3600 zł za klimatyzację manualną zakrawa o kontrowersję.
Recenzowana odmiana napędzana przez silnik 1.4 TSI o mocy 122 KM, wyposażona m.in. w automatyczną siedmiobiegową przekładnię DSG kosztuje minimum 68 100 zł (w standardzie m.in. klakson dwutonowy, stalowe felgi, radio, komputer pokładowy, manualna klimatyzacja). To sporo, zwłaszcza, że lista opcji jest krótka, a za kwotę nieznacznie przekraczającą 70 tys. zł można już wybrać przyzwoicie wyposażonego Leona.

Zobacz też: Test KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM - leży jak ulał!

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – dane techniczne

SEAT Toledo 1,4 TSI 122 KM aut.
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1390 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 122 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1500-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 550 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 448,2/170,6/146,1 cm
Rozstaw osi 260,2 cm
V-max 206 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 7,4/4,8/5,8 l/100 km
Cena od 68 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Do redakcyjnej recenzji trafiło Toledo z najmocniejszym dostępnym silnikiem. Jednostka z serii TSI o pojemności 1,4 l, rozwijająca moc maksymalną 122 KM standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią DSG.
SEAT
Spoglądając na obecną – czwartą generację – Seata Toledo można być przekonanym, że mamy do czynienia z klasycznym sedanem, tymczasem, po otwarciu pokrywy bagażnika okazuje się, że to praktyczny lift back.
SEAT
Bardzo prosta w formie tablica przyrządów Seata Toledo jest rozplanowana ergonomicznie, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są czytelne.
SEAT
Fotel kierowcy Seata Toledo jest bardzo wygodny i sprzyja długim podróżom.
SEAT
Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby nawet o wysokim wzroście. Niestety wnętrze Toledo jest stosunkowo wąskie zatem trójce dorosłych osób na tylnej kanapie będzie ciasno.
SEAT
Bagażnik Seata Toledo ma objętość aż 550 l, a jego wykorzystanie ułatwia ogromny otwór załadunku.
SEAT
Silnik Seata Toledo poza dobrą dynamiką wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim auto zużywa około 8 l/100 km, z kolei podczas jazdy w trasie zużycie paliwa można z łatwością obniżyć o 1,5 l na 100 km.l kierowcy
SEAT
Najnowszy Seat Toledo w przeciwieństwie do poprzedniej generacji modelu nie wzbudza kontrowersji. Choć i tym razem z pozoru stonowana bryła nadwozia została jednak skonstruowana przewrotnie.
SEAT
Bardzo prosta w formie tablica przyrządów Seata Toledo jest rozplanowana ergonomicznie, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są czytelne. Jednak nie znajdziemy tutaj najnowszych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, które są stosowane w modelach z wyższej półki w grupie Volkswagena. Wyświetlacze są, ale te znane z modeli, które były oferowane kilka lat temu.
SEAT
W codziennej, miejskiej eksploatacji Seat Toledo sprawuje się bardzo dobrze. Optymalny promień skrętu i niewielkie gabaryty zewnętrzne ułatwiają parkingowe manewry.
SEAT
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA