REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Seat Toledo to bliźniacza konstrukcja do Skody Rapid. I podobnie do siostry spod znaku czeskiej marki walczy o klientów, którzy poszukują samochodu praktycznego w przystępnej cenie. Czy ma szansę na sukces?

Najnowszy Seat Toledo w przeciwieństwie do poprzedniej generacji modelu nie wzbudza kontrowersji. Choć i tym razem, z pozoru stonowana bryła nadwozia, została skonstruowana przewrotnie.
W przypadku poprzedniej wersji Toledo wszyscy odbierali nadwozie jako coś pomiędzy hatchbackiem, a liftbackiem. Z kolei producent upierał się, że to najzwyklejszy sedan. Natomiast spoglądając na obecną – czwartą generację – modelu można być przekonanym, że mamy do czynienia z klasycznym sedanem, tymczasem, po otwarciu pokrywy bagażnika okazuje się, że to praktyczny liftback.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – wnętrze

Przedział pasażerski najnowszego Toledo jest przestronny. Bardzo prosta w formie tablica przyrządów jest rozplanowana ergonomicznie, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są czytelne. Jednak nie znajdziemy tutaj najnowszych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, które są stosowane w modelach z wyższej półki w grupie Volkswagena. Wyświetlacze są, ale te znane z modeli, które były oferowane kilka lat temu.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poszczególne elementy przedziału pasażerskiego zostały spasowane z dokładnością, ale tworzywa sztuczne są twarde i przeciętnej jakości.
Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby nawet o wysokim wzroście. Niestety wnętrze Toledo jest stosunkowo wąskie zatem trójce dorosłych osób na tylnej kanapie będzie ciasno.
Za to nikt nie będzie narzekał na mały bagażnik. Ten w Toledo ma objętość aż 550 l, a jego wykorzystanie ułatwia ogromny otwór załadunku.

Zobacz też: Test Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafiło Toledo z najmocniejszym dostępnym silnikiem. Jednostka z serii TSI o pojemności 1,4 l, rozwijająca moc maksymalną 122 KM standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią DSG. Jest to dość „bogate” zestawienie, jak na pojazd grający w segmencie aut budżetowych.
Turbodoładowany silnik we współpracy ze zautomatyzowaną przekładnią stanowią bardzo sprawne źródło napędu dla najnowszego Toledo. Samochód pewnie przyspiesza w szerokim zakresie obrotów, przekładnia w razie konieczności błyskawicznie redukuje przełożenia.

Mimo najbogatszej wersji wyposażeniowej, budżetowość Seata da się wyczuć w wyciszeniu przedziału pasażerskiego. Silnik staje się zbyt słyszalny w górnym zakresie obrotów (w okolicach 4 tys. obr./min.), a gdy poruszamy się z prędkościami przewyższającymi 120 km/h zbyt natarczywy staje się szum powietrza opływającego nadwozie.
Silnik Seata poza dobrą dynamiką wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim auto zużywa około 8 l/100 km, z kolei podczas jazdy w trasie zużycie paliwa można z łatwością obniżyć o 1,5 l na 100 km.

Przeciętne w najnowszym Toledo są właściwości jezdne. Samochód jest przewidywalnie podsterowny, a układ kierowniczy zapewnia wystarczające do tradycyjnej jazdy czucie pojazdu. W tym kontekście zaskakująco sztywno zestrojono zawieszenie, które wszelkie niedoskonałości nawierzchni wytłumia stosunkowo twardo, a samochód nie jest przecież mistrzem slalomu.
Niemniej w codziennej, miejskiej  eksploatacji Toledo sprawuje się bardzo dobrze. Optymalny promień skrętu i niewielkie gabaryty zewnętrzne ułatwiają parkingowe manewry. Choć warto wyposażyć w SEAT’a w czujniki parkowania.

Zobacz też: Test Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet II 105 KM

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – podsumowanie

Cennik nowego SEATA Toledo otwiera kwota 48 200 zł. tyle trzeba zapłacić za podstawową wersję wyposażeniową (w standardzie są m.in. elektrycznie sterowane szyby z przodu i jak możemy wyczytać w liście wyposażenia - klakson jednotonowy) z silnikiem 1.2 MPI o mocy 75 KM. I ta konfiguracja wydaje się rozsądna choć konieczność dopłacenia ok. 3600 zł za klimatyzację manualną zakrawa o kontrowersję.
Recenzowana odmiana napędzana przez silnik 1.4 TSI o mocy 122 KM, wyposażona m.in. w automatyczną siedmiobiegową przekładnię DSG kosztuje minimum 68 100 zł (w standardzie m.in. klakson dwutonowy, stalowe felgi, radio, komputer pokładowy, manualna klimatyzacja). To sporo, zwłaszcza, że lista opcji jest krótka, a za kwotę nieznacznie przekraczającą 70 tys. zł można już wybrać przyzwoicie wyposażonego Leona.

Zobacz też: Test KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM - leży jak ulał!

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – dane techniczne

SEAT Toledo 1,4 TSI 122 KM aut.
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1390 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 122 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1500-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 550 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 448,2/170,6/146,1 cm
Rozstaw osi 260,2 cm
V-max 206 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 7,4/4,8/5,8 l/100 km
Cena od 68 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Do redakcyjnej recenzji trafiło Toledo z najmocniejszym dostępnym silnikiem. Jednostka z serii TSI o pojemności 1,4 l, rozwijająca moc maksymalną 122 KM standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią DSG.
SEAT
Spoglądając na obecną – czwartą generację – Seata Toledo można być przekonanym, że mamy do czynienia z klasycznym sedanem, tymczasem, po otwarciu pokrywy bagażnika okazuje się, że to praktyczny lift back.
SEAT
Bardzo prosta w formie tablica przyrządów Seata Toledo jest rozplanowana ergonomicznie, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są czytelne.
SEAT
Fotel kierowcy Seata Toledo jest bardzo wygodny i sprzyja długim podróżom.
SEAT
Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby nawet o wysokim wzroście. Niestety wnętrze Toledo jest stosunkowo wąskie zatem trójce dorosłych osób na tylnej kanapie będzie ciasno.
SEAT
Bagażnik Seata Toledo ma objętość aż 550 l, a jego wykorzystanie ułatwia ogromny otwór załadunku.
SEAT
Silnik Seata Toledo poza dobrą dynamiką wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim auto zużywa około 8 l/100 km, z kolei podczas jazdy w trasie zużycie paliwa można z łatwością obniżyć o 1,5 l na 100 km.l kierowcy
SEAT
Najnowszy Seat Toledo w przeciwieństwie do poprzedniej generacji modelu nie wzbudza kontrowersji. Choć i tym razem z pozoru stonowana bryła nadwozia została jednak skonstruowana przewrotnie.
SEAT
Bardzo prosta w formie tablica przyrządów Seata Toledo jest rozplanowana ergonomicznie, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są czytelne. Jednak nie znajdziemy tutaj najnowszych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, które są stosowane w modelach z wyższej półki w grupie Volkswagena. Wyświetlacze są, ale te znane z modeli, które były oferowane kilka lat temu.
SEAT
W codziennej, miejskiej eksploatacji Seat Toledo sprawuje się bardzo dobrze. Optymalny promień skrętu i niewielkie gabaryty zewnętrzne ułatwiają parkingowe manewry.
SEAT
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA