REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Seat Toledo to bliźniacza konstrukcja do Skody Rapid. I podobnie do siostry spod znaku czeskiej marki walczy o klientów, którzy poszukują samochodu praktycznego w przystępnej cenie. Czy ma szansę na sukces?

Najnowszy Seat Toledo w przeciwieństwie do poprzedniej generacji modelu nie wzbudza kontrowersji. Choć i tym razem, z pozoru stonowana bryła nadwozia, została skonstruowana przewrotnie.
W przypadku poprzedniej wersji Toledo wszyscy odbierali nadwozie jako coś pomiędzy hatchbackiem, a liftbackiem. Z kolei producent upierał się, że to najzwyklejszy sedan. Natomiast spoglądając na obecną – czwartą generację – modelu można być przekonanym, że mamy do czynienia z klasycznym sedanem, tymczasem, po otwarciu pokrywy bagażnika okazuje się, że to praktyczny liftback.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – wnętrze

Przedział pasażerski najnowszego Toledo jest przestronny. Bardzo prosta w formie tablica przyrządów jest rozplanowana ergonomicznie, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są czytelne. Jednak nie znajdziemy tutaj najnowszych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, które są stosowane w modelach z wyższej półki w grupie Volkswagena. Wyświetlacze są, ale te znane z modeli, które były oferowane kilka lat temu.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poszczególne elementy przedziału pasażerskiego zostały spasowane z dokładnością, ale tworzywa sztuczne są twarde i przeciętnej jakości.
Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby nawet o wysokim wzroście. Niestety wnętrze Toledo jest stosunkowo wąskie zatem trójce dorosłych osób na tylnej kanapie będzie ciasno.
Za to nikt nie będzie narzekał na mały bagażnik. Ten w Toledo ma objętość aż 550 l, a jego wykorzystanie ułatwia ogromny otwór załadunku.

Zobacz też: Test Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafiło Toledo z najmocniejszym dostępnym silnikiem. Jednostka z serii TSI o pojemności 1,4 l, rozwijająca moc maksymalną 122 KM standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią DSG. Jest to dość „bogate” zestawienie, jak na pojazd grający w segmencie aut budżetowych.
Turbodoładowany silnik we współpracy ze zautomatyzowaną przekładnią stanowią bardzo sprawne źródło napędu dla najnowszego Toledo. Samochód pewnie przyspiesza w szerokim zakresie obrotów, przekładnia w razie konieczności błyskawicznie redukuje przełożenia.

Mimo najbogatszej wersji wyposażeniowej, budżetowość Seata da się wyczuć w wyciszeniu przedziału pasażerskiego. Silnik staje się zbyt słyszalny w górnym zakresie obrotów (w okolicach 4 tys. obr./min.), a gdy poruszamy się z prędkościami przewyższającymi 120 km/h zbyt natarczywy staje się szum powietrza opływającego nadwozie.
Silnik Seata poza dobrą dynamiką wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim auto zużywa około 8 l/100 km, z kolei podczas jazdy w trasie zużycie paliwa można z łatwością obniżyć o 1,5 l na 100 km.

Przeciętne w najnowszym Toledo są właściwości jezdne. Samochód jest przewidywalnie podsterowny, a układ kierowniczy zapewnia wystarczające do tradycyjnej jazdy czucie pojazdu. W tym kontekście zaskakująco sztywno zestrojono zawieszenie, które wszelkie niedoskonałości nawierzchni wytłumia stosunkowo twardo, a samochód nie jest przecież mistrzem slalomu.
Niemniej w codziennej, miejskiej  eksploatacji Toledo sprawuje się bardzo dobrze. Optymalny promień skrętu i niewielkie gabaryty zewnętrzne ułatwiają parkingowe manewry. Choć warto wyposażyć w SEAT’a w czujniki parkowania.

Zobacz też: Test Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet II 105 KM

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – podsumowanie

Cennik nowego SEATA Toledo otwiera kwota 48 200 zł. tyle trzeba zapłacić za podstawową wersję wyposażeniową (w standardzie są m.in. elektrycznie sterowane szyby z przodu i jak możemy wyczytać w liście wyposażenia - klakson jednotonowy) z silnikiem 1.2 MPI o mocy 75 KM. I ta konfiguracja wydaje się rozsądna choć konieczność dopłacenia ok. 3600 zł za klimatyzację manualną zakrawa o kontrowersję.
Recenzowana odmiana napędzana przez silnik 1.4 TSI o mocy 122 KM, wyposażona m.in. w automatyczną siedmiobiegową przekładnię DSG kosztuje minimum 68 100 zł (w standardzie m.in. klakson dwutonowy, stalowe felgi, radio, komputer pokładowy, manualna klimatyzacja). To sporo, zwłaszcza, że lista opcji jest krótka, a za kwotę nieznacznie przekraczającą 70 tys. zł można już wybrać przyzwoicie wyposażonego Leona.

Zobacz też: Test KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM - leży jak ulał!

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – dane techniczne

SEAT Toledo 1,4 TSI 122 KM aut.
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1390 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 122 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1500-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 550 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 448,2/170,6/146,1 cm
Rozstaw osi 260,2 cm
V-max 206 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 7,4/4,8/5,8 l/100 km
Cena od 68 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Do redakcyjnej recenzji trafiło Toledo z najmocniejszym dostępnym silnikiem. Jednostka z serii TSI o pojemności 1,4 l, rozwijająca moc maksymalną 122 KM standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią DSG.
SEAT
Spoglądając na obecną – czwartą generację – Seata Toledo można być przekonanym, że mamy do czynienia z klasycznym sedanem, tymczasem, po otwarciu pokrywy bagażnika okazuje się, że to praktyczny lift back.
SEAT
Bardzo prosta w formie tablica przyrządów Seata Toledo jest rozplanowana ergonomicznie, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są czytelne.
SEAT
Fotel kierowcy Seata Toledo jest bardzo wygodny i sprzyja długim podróżom.
SEAT
Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby nawet o wysokim wzroście. Niestety wnętrze Toledo jest stosunkowo wąskie zatem trójce dorosłych osób na tylnej kanapie będzie ciasno.
SEAT
Bagażnik Seata Toledo ma objętość aż 550 l, a jego wykorzystanie ułatwia ogromny otwór załadunku.
SEAT
Silnik Seata Toledo poza dobrą dynamiką wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim auto zużywa około 8 l/100 km, z kolei podczas jazdy w trasie zużycie paliwa można z łatwością obniżyć o 1,5 l na 100 km.l kierowcy
SEAT
Najnowszy Seat Toledo w przeciwieństwie do poprzedniej generacji modelu nie wzbudza kontrowersji. Choć i tym razem z pozoru stonowana bryła nadwozia została jednak skonstruowana przewrotnie.
SEAT
Bardzo prosta w formie tablica przyrządów Seata Toledo jest rozplanowana ergonomicznie, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są czytelne. Jednak nie znajdziemy tutaj najnowszych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, które są stosowane w modelach z wyższej półki w grupie Volkswagena. Wyświetlacze są, ale te znane z modeli, które były oferowane kilka lat temu.
SEAT
W codziennej, miejskiej eksploatacji Seat Toledo sprawuje się bardzo dobrze. Optymalny promień skrętu i niewielkie gabaryty zewnętrzne ułatwiają parkingowe manewry.
SEAT
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA