REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Seat Toledo to bliźniacza konstrukcja do Skody Rapid. I podobnie do siostry spod znaku czeskiej marki walczy o klientów, którzy poszukują samochodu praktycznego w przystępnej cenie. Czy ma szansę na sukces?

Najnowszy Seat Toledo w przeciwieństwie do poprzedniej generacji modelu nie wzbudza kontrowersji. Choć i tym razem, z pozoru stonowana bryła nadwozia, została skonstruowana przewrotnie.
W przypadku poprzedniej wersji Toledo wszyscy odbierali nadwozie jako coś pomiędzy hatchbackiem, a liftbackiem. Z kolei producent upierał się, że to najzwyklejszy sedan. Natomiast spoglądając na obecną – czwartą generację – modelu można być przekonanym, że mamy do czynienia z klasycznym sedanem, tymczasem, po otwarciu pokrywy bagażnika okazuje się, że to praktyczny liftback.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – wnętrze

Przedział pasażerski najnowszego Toledo jest przestronny. Bardzo prosta w formie tablica przyrządów jest rozplanowana ergonomicznie, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są czytelne. Jednak nie znajdziemy tutaj najnowszych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, które są stosowane w modelach z wyższej półki w grupie Volkswagena. Wyświetlacze są, ale te znane z modeli, które były oferowane kilka lat temu.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poszczególne elementy przedziału pasażerskiego zostały spasowane z dokładnością, ale tworzywa sztuczne są twarde i przeciętnej jakości.
Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby nawet o wysokim wzroście. Niestety wnętrze Toledo jest stosunkowo wąskie zatem trójce dorosłych osób na tylnej kanapie będzie ciasno.
Za to nikt nie będzie narzekał na mały bagażnik. Ten w Toledo ma objętość aż 550 l, a jego wykorzystanie ułatwia ogromny otwór załadunku.

Zobacz też: Test Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafiło Toledo z najmocniejszym dostępnym silnikiem. Jednostka z serii TSI o pojemności 1,4 l, rozwijająca moc maksymalną 122 KM standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią DSG. Jest to dość „bogate” zestawienie, jak na pojazd grający w segmencie aut budżetowych.
Turbodoładowany silnik we współpracy ze zautomatyzowaną przekładnią stanowią bardzo sprawne źródło napędu dla najnowszego Toledo. Samochód pewnie przyspiesza w szerokim zakresie obrotów, przekładnia w razie konieczności błyskawicznie redukuje przełożenia.

Mimo najbogatszej wersji wyposażeniowej, budżetowość Seata da się wyczuć w wyciszeniu przedziału pasażerskiego. Silnik staje się zbyt słyszalny w górnym zakresie obrotów (w okolicach 4 tys. obr./min.), a gdy poruszamy się z prędkościami przewyższającymi 120 km/h zbyt natarczywy staje się szum powietrza opływającego nadwozie.
Silnik Seata poza dobrą dynamiką wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim auto zużywa około 8 l/100 km, z kolei podczas jazdy w trasie zużycie paliwa można z łatwością obniżyć o 1,5 l na 100 km.

Przeciętne w najnowszym Toledo są właściwości jezdne. Samochód jest przewidywalnie podsterowny, a układ kierowniczy zapewnia wystarczające do tradycyjnej jazdy czucie pojazdu. W tym kontekście zaskakująco sztywno zestrojono zawieszenie, które wszelkie niedoskonałości nawierzchni wytłumia stosunkowo twardo, a samochód nie jest przecież mistrzem slalomu.
Niemniej w codziennej, miejskiej  eksploatacji Toledo sprawuje się bardzo dobrze. Optymalny promień skrętu i niewielkie gabaryty zewnętrzne ułatwiają parkingowe manewry. Choć warto wyposażyć w SEAT’a w czujniki parkowania.

Zobacz też: Test Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet II 105 KM

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – podsumowanie

Cennik nowego SEATA Toledo otwiera kwota 48 200 zł. tyle trzeba zapłacić za podstawową wersję wyposażeniową (w standardzie są m.in. elektrycznie sterowane szyby z przodu i jak możemy wyczytać w liście wyposażenia - klakson jednotonowy) z silnikiem 1.2 MPI o mocy 75 KM. I ta konfiguracja wydaje się rozsądna choć konieczność dopłacenia ok. 3600 zł za klimatyzację manualną zakrawa o kontrowersję.
Recenzowana odmiana napędzana przez silnik 1.4 TSI o mocy 122 KM, wyposażona m.in. w automatyczną siedmiobiegową przekładnię DSG kosztuje minimum 68 100 zł (w standardzie m.in. klakson dwutonowy, stalowe felgi, radio, komputer pokładowy, manualna klimatyzacja). To sporo, zwłaszcza, że lista opcji jest krótka, a za kwotę nieznacznie przekraczającą 70 tys. zł można już wybrać przyzwoicie wyposażonego Leona.

Zobacz też: Test KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM - leży jak ulał!

Test Seat Toledo 1.4 TSI 122 KM – dane techniczne

SEAT Toledo 1,4 TSI 122 KM aut.
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1390 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 122 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1500-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 550 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 448,2/170,6/146,1 cm
Rozstaw osi 260,2 cm
V-max 206 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 7,4/4,8/5,8 l/100 km
Cena od 68 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Do redakcyjnej recenzji trafiło Toledo z najmocniejszym dostępnym silnikiem. Jednostka z serii TSI o pojemności 1,4 l, rozwijająca moc maksymalną 122 KM standardowo współpracuje z siedmiobiegową przekładnią DSG.
SEAT
Spoglądając na obecną – czwartą generację – Seata Toledo można być przekonanym, że mamy do czynienia z klasycznym sedanem, tymczasem, po otwarciu pokrywy bagażnika okazuje się, że to praktyczny lift back.
SEAT
Bardzo prosta w formie tablica przyrządów Seata Toledo jest rozplanowana ergonomicznie, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są czytelne.
SEAT
Fotel kierowcy Seata Toledo jest bardzo wygodny i sprzyja długim podróżom.
SEAT
Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby nawet o wysokim wzroście. Niestety wnętrze Toledo jest stosunkowo wąskie zatem trójce dorosłych osób na tylnej kanapie będzie ciasno.
SEAT
Bagażnik Seata Toledo ma objętość aż 550 l, a jego wykorzystanie ułatwia ogromny otwór załadunku.
SEAT
Silnik Seata Toledo poza dobrą dynamiką wykazuje umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo. W ruchu miejskim auto zużywa około 8 l/100 km, z kolei podczas jazdy w trasie zużycie paliwa można z łatwością obniżyć o 1,5 l na 100 km.l kierowcy
SEAT
Najnowszy Seat Toledo w przeciwieństwie do poprzedniej generacji modelu nie wzbudza kontrowersji. Choć i tym razem z pozoru stonowana bryła nadwozia została jednak skonstruowana przewrotnie.
SEAT
Bardzo prosta w formie tablica przyrządów Seata Toledo jest rozplanowana ergonomicznie, a wszelkiego rodzaju wskaźniki są czytelne. Jednak nie znajdziemy tutaj najnowszych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, które są stosowane w modelach z wyższej półki w grupie Volkswagena. Wyświetlacze są, ale te znane z modeli, które były oferowane kilka lat temu.
SEAT
W codziennej, miejskiej eksploatacji Seat Toledo sprawuje się bardzo dobrze. Optymalny promień skrętu i niewielkie gabaryty zewnętrzne ułatwiają parkingowe manewry.
SEAT
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA