REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Focus EcoBoost 1,0 125 KM: zaskakująco dynamiczny

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus trzeciej generacji został zaprojektowany tak, aby był aerodynamiczny, lżejszy i bardziej ekologiczny. Najciekawszym rozwiązaniem wpisującym się w modę na walkę ze zużyciem paliwa jest silnik zamontowany pod maską testowanego auta. Postanowiliśmy sprawdzić, czy Ford Focus z litrowym EcoBoost'em o mocy 125 KM rzeczywiście potrafi być oszczędny.

Do tej pory mieliśmy okazję jeździć Fordami Focus III hatchback i kombi z mocnymi turbobenzynami i oszczędnymi turbodieslami. Tym razem do redakcyjnego testu wypożyczyliśmy hatchbacka z rewolucyjnym silnikiem 1,0 EcoBoost o mocy 125 KM.

REKLAMA

REKLAMA

Trzycylindrowe serce kompaktowego Forda ma zaskakująco wysoką kulturę pracy i na wolnych obrotach nie dostarcza nieprzyjemnych dźwięków czy wibracji. Silnik ten osiąga 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny już od 1400 obr./min. Dzięki temu zapewnia wystarczającą dynamikę nawet wtedy, gdy na pokładzie mamy komplet pasażerów i bagaże.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa około 11 sekund, więc dynamiczny start ze świateł jest możliwy. W czasie przyspieszania wyraźnie odczujemy przyrost mocy w zakresie od 2 do 6 tys. obr./min. Niektórzy pasażerowie nie chcieli wierzyć, że pod maską pracuje silnik o tak małej pojemności. Jednak na nas największe wrażenie zrobiło to, że przy prędkości 80-100 km/h na piątym biegu, nadal możemy efektywnie przyspieszyć. Oznacza to, że sześciostopniowa skrzynia biegów ma idealnie dobrane przełożenia i kierowca nie musi często zmieniać położenia lewarka.

Cisza panująca w komorze silnika jest zakłócana jedynie pomrukiem generowanym w górnym zakresie obrotów. Trzeba przyznać, że pomruk ten nie przypomina terkotania trzycylindrowców starej generacji, ale brzmi rasowo. Świst turbiny również daje przyjemne odczucia akustyczne.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowy Ford Ranger

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie Forda Focusa

Testowany egzemplarz Focusa to wersja Trend, która na liście wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa ma boczne i czołowe poduski powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne chroniące osoby jadące z przodu i z tyłu, system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), układ stabilizacji toru jazdy (ESP), układ kontroli trakcji (TA), a także system wspomagający awaryjne hamowanie (EBA).

W zakresie komfortu dostajemy klimatyzację, skórzaną wielofunkcyjną kierownicę, radioodtwarzacz CD/MP3 i komputer pokładowy.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Ford Focus kombi

Ile paliwa zużywa Ford Focus z silnikiem 1,0 EcoBoost 125 KM?

REKLAMA

Focus z najlepszym silnikiem 2012 roku spalił w teście średnio około 7 litrów benzyny. Jazda w trybie pozamiejskim obniża zużycie paliwa do 6 litrów, a poruszanie się w mieście, gdzie jest większe natężenie ruchu podnosi je do 8 litrów.

Przy dynamice jazdy, którą oferuje litrowy EcoBoost wyniki te są bardzo satysfakcjonujące. Tym bardziej, że Focus wyposażony w ten silnik i manualną sześciobiegową przekładnie kosztuje niewiele ponad 70 tysięcy złotych.

Nowy gadżet Forda

Kolejną nowinką technologiczną zamontowaną w testowanym aucie były zainstalowane w drzwiach ochraniacze. Wielokrotne próby wyprzedzenia wysuwanej osłonki spełzły na niczym. Mechanizm wydaje się być niezawodny i skuteczny. Dokładne działanie tego rozwiązania zobaczysz tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=aCgHKOpG6fU

Zobacz też: Test Ford Focus III: łączy cechy poprzedników

Podsumowanie

Małolitrażowe jednostki wyposażone w jedną, czy dwie turbiny napędzają setki aut jeżdżących po naszych drogach. Nikogo nie dziwi limuzyna klasy średniej z motorem o pojemności 1,6 czy nawet 1,4 litra, czy kompakt z motorem 1,2. Ford wprowadzając trzycylindrową jednostkę 1,0 EcoBoost  zagrał na nosie wszystkim konkurentom i zrobił coś, co może zrewolucjonizować świat motoryzacji.

Silnik ten ma trafić pod maski innych modeli producenta. Docelowo ma mieć moc maksymalną dochodzącą nawet do 180 KM.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Ford Focus III: symbol przemian

Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Fot. Ford Focus
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

KGP: 99 601 interwencji, 286 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 601 interwencji. Byli wzywani do 286 wypadków drogowych.

Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

REKLAMA

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

REKLAMA