REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Focus EcoBoost 1,0 125 KM: zaskakująco dynamiczny

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus trzeciej generacji został zaprojektowany tak, aby był aerodynamiczny, lżejszy i bardziej ekologiczny. Najciekawszym rozwiązaniem wpisującym się w modę na walkę ze zużyciem paliwa jest silnik zamontowany pod maską testowanego auta. Postanowiliśmy sprawdzić, czy Ford Focus z litrowym EcoBoost'em o mocy 125 KM rzeczywiście potrafi być oszczędny.

Do tej pory mieliśmy okazję jeździć Fordami Focus III hatchback i kombi z mocnymi turbobenzynami i oszczędnymi turbodieslami. Tym razem do redakcyjnego testu wypożyczyliśmy hatchbacka z rewolucyjnym silnikiem 1,0 EcoBoost o mocy 125 KM.

REKLAMA

REKLAMA

Trzycylindrowe serce kompaktowego Forda ma zaskakująco wysoką kulturę pracy i na wolnych obrotach nie dostarcza nieprzyjemnych dźwięków czy wibracji. Silnik ten osiąga 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny już od 1400 obr./min. Dzięki temu zapewnia wystarczającą dynamikę nawet wtedy, gdy na pokładzie mamy komplet pasażerów i bagaże.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa około 11 sekund, więc dynamiczny start ze świateł jest możliwy. W czasie przyspieszania wyraźnie odczujemy przyrost mocy w zakresie od 2 do 6 tys. obr./min. Niektórzy pasażerowie nie chcieli wierzyć, że pod maską pracuje silnik o tak małej pojemności. Jednak na nas największe wrażenie zrobiło to, że przy prędkości 80-100 km/h na piątym biegu, nadal możemy efektywnie przyspieszyć. Oznacza to, że sześciostopniowa skrzynia biegów ma idealnie dobrane przełożenia i kierowca nie musi często zmieniać położenia lewarka.

Cisza panująca w komorze silnika jest zakłócana jedynie pomrukiem generowanym w górnym zakresie obrotów. Trzeba przyznać, że pomruk ten nie przypomina terkotania trzycylindrowców starej generacji, ale brzmi rasowo. Świst turbiny również daje przyjemne odczucia akustyczne.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowy Ford Ranger

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie Forda Focusa

Testowany egzemplarz Focusa to wersja Trend, która na liście wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa ma boczne i czołowe poduski powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne chroniące osoby jadące z przodu i z tyłu, system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), układ stabilizacji toru jazdy (ESP), układ kontroli trakcji (TA), a także system wspomagający awaryjne hamowanie (EBA).

W zakresie komfortu dostajemy klimatyzację, skórzaną wielofunkcyjną kierownicę, radioodtwarzacz CD/MP3 i komputer pokładowy.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Ford Focus kombi

Ile paliwa zużywa Ford Focus z silnikiem 1,0 EcoBoost 125 KM?

REKLAMA

Focus z najlepszym silnikiem 2012 roku spalił w teście średnio około 7 litrów benzyny. Jazda w trybie pozamiejskim obniża zużycie paliwa do 6 litrów, a poruszanie się w mieście, gdzie jest większe natężenie ruchu podnosi je do 8 litrów.

Przy dynamice jazdy, którą oferuje litrowy EcoBoost wyniki te są bardzo satysfakcjonujące. Tym bardziej, że Focus wyposażony w ten silnik i manualną sześciobiegową przekładnie kosztuje niewiele ponad 70 tysięcy złotych.

Nowy gadżet Forda

Kolejną nowinką technologiczną zamontowaną w testowanym aucie były zainstalowane w drzwiach ochraniacze. Wielokrotne próby wyprzedzenia wysuwanej osłonki spełzły na niczym. Mechanizm wydaje się być niezawodny i skuteczny. Dokładne działanie tego rozwiązania zobaczysz tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=aCgHKOpG6fU

Zobacz też: Test Ford Focus III: łączy cechy poprzedników

Podsumowanie

Małolitrażowe jednostki wyposażone w jedną, czy dwie turbiny napędzają setki aut jeżdżących po naszych drogach. Nikogo nie dziwi limuzyna klasy średniej z motorem o pojemności 1,6 czy nawet 1,4 litra, czy kompakt z motorem 1,2. Ford wprowadzając trzycylindrową jednostkę 1,0 EcoBoost  zagrał na nosie wszystkim konkurentom i zrobił coś, co może zrewolucjonizować świat motoryzacji.

Silnik ten ma trafić pod maski innych modeli producenta. Docelowo ma mieć moc maksymalną dochodzącą nawet do 180 KM.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Ford Focus III: symbol przemian

Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Fot. Ford Focus
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy 2025: kod 01 i mandat 500 zł. Ten błąd może Cię słono kosztować

Masz wpisany kod w prawie jazdy? Nawet jeśli widzisz dobrze i czujesz się pewnie za kierownicą, niewłaściwe użycie okularów lub soczewek może skutkować mandatem i to w wysokości 500 zł. Przepisy są w tej kwestii jednoznaczne. Wyjaśniamy, co oznaczają kody ograniczeń, jak je interpretować i kiedy grozi kara.

Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

REKLAMA

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

REKLAMA

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

REKLAMA