REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Focus EcoBoost 1,0 125 KM: zaskakująco dynamiczny

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus trzeciej generacji został zaprojektowany tak, aby był aerodynamiczny, lżejszy i bardziej ekologiczny. Najciekawszym rozwiązaniem wpisującym się w modę na walkę ze zużyciem paliwa jest silnik zamontowany pod maską testowanego auta. Postanowiliśmy sprawdzić, czy Ford Focus z litrowym EcoBoost'em o mocy 125 KM rzeczywiście potrafi być oszczędny.

Do tej pory mieliśmy okazję jeździć Fordami Focus III hatchback i kombi z mocnymi turbobenzynami i oszczędnymi turbodieslami. Tym razem do redakcyjnego testu wypożyczyliśmy hatchbacka z rewolucyjnym silnikiem 1,0 EcoBoost o mocy 125 KM.

REKLAMA

REKLAMA

Trzycylindrowe serce kompaktowego Forda ma zaskakująco wysoką kulturę pracy i na wolnych obrotach nie dostarcza nieprzyjemnych dźwięków czy wibracji. Silnik ten osiąga 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny już od 1400 obr./min. Dzięki temu zapewnia wystarczającą dynamikę nawet wtedy, gdy na pokładzie mamy komplet pasażerów i bagaże.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa około 11 sekund, więc dynamiczny start ze świateł jest możliwy. W czasie przyspieszania wyraźnie odczujemy przyrost mocy w zakresie od 2 do 6 tys. obr./min. Niektórzy pasażerowie nie chcieli wierzyć, że pod maską pracuje silnik o tak małej pojemności. Jednak na nas największe wrażenie zrobiło to, że przy prędkości 80-100 km/h na piątym biegu, nadal możemy efektywnie przyspieszyć. Oznacza to, że sześciostopniowa skrzynia biegów ma idealnie dobrane przełożenia i kierowca nie musi często zmieniać położenia lewarka.

Cisza panująca w komorze silnika jest zakłócana jedynie pomrukiem generowanym w górnym zakresie obrotów. Trzeba przyznać, że pomruk ten nie przypomina terkotania trzycylindrowców starej generacji, ale brzmi rasowo. Świst turbiny również daje przyjemne odczucia akustyczne.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowy Ford Ranger

Wyposażenie Forda Focusa

Testowany egzemplarz Focusa to wersja Trend, która na liście wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa ma boczne i czołowe poduski powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne chroniące osoby jadące z przodu i z tyłu, system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), układ stabilizacji toru jazdy (ESP), układ kontroli trakcji (TA), a także system wspomagający awaryjne hamowanie (EBA).

W zakresie komfortu dostajemy klimatyzację, skórzaną wielofunkcyjną kierownicę, radioodtwarzacz CD/MP3 i komputer pokładowy.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Ford Focus kombi

Ile paliwa zużywa Ford Focus z silnikiem 1,0 EcoBoost 125 KM?

REKLAMA

Focus z najlepszym silnikiem 2012 roku spalił w teście średnio około 7 litrów benzyny. Jazda w trybie pozamiejskim obniża zużycie paliwa do 6 litrów, a poruszanie się w mieście, gdzie jest większe natężenie ruchu podnosi je do 8 litrów.

Przy dynamice jazdy, którą oferuje litrowy EcoBoost wyniki te są bardzo satysfakcjonujące. Tym bardziej, że Focus wyposażony w ten silnik i manualną sześciobiegową przekładnie kosztuje niewiele ponad 70 tysięcy złotych.

Nowy gadżet Forda

Kolejną nowinką technologiczną zamontowaną w testowanym aucie były zainstalowane w drzwiach ochraniacze. Wielokrotne próby wyprzedzenia wysuwanej osłonki spełzły na niczym. Mechanizm wydaje się być niezawodny i skuteczny. Dokładne działanie tego rozwiązania zobaczysz tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=aCgHKOpG6fU

Zobacz też: Test Ford Focus III: łączy cechy poprzedników

Podsumowanie

Małolitrażowe jednostki wyposażone w jedną, czy dwie turbiny napędzają setki aut jeżdżących po naszych drogach. Nikogo nie dziwi limuzyna klasy średniej z motorem o pojemności 1,6 czy nawet 1,4 litra, czy kompakt z motorem 1,2. Ford wprowadzając trzycylindrową jednostkę 1,0 EcoBoost  zagrał na nosie wszystkim konkurentom i zrobił coś, co może zrewolucjonizować świat motoryzacji.

Silnik ten ma trafić pod maski innych modeli producenta. Docelowo ma mieć moc maksymalną dochodzącą nawet do 180 KM.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Ford Focus III: symbol przemian

Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM
Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus
Fot. Ford Focus
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    REKLAMA

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    REKLAMA