REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Fiesta Van, model 2013

Subskrybuj nas na Youtube
Ford Fiesta Van
Ford Fiesta Van
Mototarget.pl

REKLAMA

REKLAMA

Ford Fiesta Van jest pojazdem dostawczym, jednak opakowanym w karoserię atrakcyjnego auta osobowego. Producent zaprezentował najnowszą odsłonę modelu - Fiestę Van po liftingu.

Nowy Forda Fiesta Van wpisuje się w trendy stylizacyjne Forda. Bryłę nadwozia znaczą charakterystyczna dla producenta linia kloszy przednich świateł LED, wydatne przetłoczenie maski silnika oraz opcjonalne 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich. Eksperci ds. ergonomii i projektowania wnętrz przenieśli dźwignię zmiany biegów, przeprojektowali konsolę środkową z podłokietnikiem oraz zastosowali nowe materiały wykończeniowe, przełączniki i zegary.

REKLAMA

Zobacz też: Test Ford Fiesta: Ślicznotka z klasy B

Ford Fiesta Van - ekologiczny

Wszystkie jednostki wysokoprężne emitują poniżej 100 gram CO2 na kilometr i zadowalają się nie więcej niż 3,7 litra paliwa na 100 km; wersja ECOnetic Van posiada technologie paliwooszczędne, dzięki którym pojazd ten osiąga wyniki niedostępne dla konkurencji z tego segmentu (87 gram CO2 na kilometr oraz 3,3 l/100 km).

Ford Fiesta Van - przewiezie do 508 kg

Przedział ładunkowy ma pojemność 1 metra sześciennego i wyposażono go w cztery uchwyty mocowania ładunku (wszystko zgodne z międzynarodową normą DIN), wytrzymałą gumową wykładzinę podłogową oraz odporną na wytarcie tapicerkę ścian bocznych. Samochód może przewozić przedmioty o długości 1,3 metra i ładunki o dopuszczalnej masie całkowitej od 485 do 508 kg.

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Forda Fiesta Van można zamówić z nowym, 75-konnym silnikiem wysokoprężnym 1.5 Duratorq TDCi, 95-konnym silnikiem wysokoprężnym 1.6 Duratorq TDCi oraz 82-konną, benzynową jednostką 1.25 Duratec. Zaś wyjątkowo oszczędna wersja ECOnetic Van dostępna jest ze specjalnie opracowanym, 95-konnym, silnikiem wysokoprężnym 1.6 Duratorq TDCi, który standardowo współpracuje z układem Auto-Start-Stop. Odmiana ta posiada również obniżone zawieszenie, aerodynamiczne osłony tylne i kołpaki oraz opony o obniżonych oporach toczenia.

Ford Fiesta Van z systemem SYNC

Podobnie jak nowy Ford Transit Custom, również Ford Fiesta Van dostępny będzie z aktywowanym głosem samochodowym systemem komunikacji (SYNC).

System Ford SYNC z funkcją Emergency Assistance umożliwia bezpośrednie zawiadomienie służb ratowniczych w razie wypadku, dokonując tego w obowiązującym na danym terenie języku. Ponadto wraz z nowym Fordem Fiesta Van zadebiutują takie rozwiązania jak system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop, układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (Hill Launch Assist).

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

Źródło: Materiały prasowe Ford Polska

Ford Fiesta Van
Mototarget.pl
Ford Fiesta Van
Mototarget.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA