REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe technologie Forda nagrodzone przez Euro NCAP

Ford B-Max
Ford B-Max
Ford
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Ford, jako pierwszy producent samochodów w historii, otrzymał sześć różnych nagród Euro NCAP Advanced, przyznawanych za innowacje technologiczne. Nagrody przyznano technologii MyKey, zastosowanej w nowym Fordzie Fiesta oraz systemowi SYNC z funkcją wzywania pomocy (Emergency Assistance), który jest dostępny w nowym Fordzie B-MAX, nowym Fordzie Fiesta, Fordzie Focus i nowym Fordzie Kuga.

Nowy Ford Kuga i nowy Ford Fiesta zdobyły również maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w najnowszej serii niezależnych testów bezpieczeństwa organizowanych przez instytut Euro NCAP.

REKLAMA

REKLAMA

„MyKey oraz system SYNC z funkcją wzywania pomocy (Emergency Assistance) to nie tylko nowe technologie wdrożone przez europejski oddział Forda, ale również technologie po raz pierwszy stosowane  w niewielkich samochodach osobowych,” powiedział Andrew Johnson, kierownik biura bezpieczeństwa pojazdów, Ford of Europe. „Cieszymy się, że instytut Euro NCAP docenił nasze wysiłki zmierzające w kierunku zaoferowania systemów tego typu większej liczbie klientów.”

Technologia MyKey pozwala rodzicom wprowadzić pewne ograniczenia w funkcjach pojazdu     z myślą o bezpieczeństwie ich dzieci. Rodzic może na przykład wprowadzić ograniczenie prędkości maksymalnej lub ustalić maksymalną głośność systemu audio. System zapewnia również wcześniejsze ostrzeżenie o niskim poziomie paliwa w zbiorniku, uniemożliwia młodemu kierowcy wyłączenie systemów bezpieczeństwa, takich jak: elektroniczny układ kontroli stabilności (Electronic Stability Control) i system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach (Active City Stop), a także wyłącza dźwięk w systemie audio do czasu zapięcia przez kierowcę i pasażera pasów bezpieczeństwa.

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

REKLAMA

W razie wypadku system SYNC z funkcją wzywania pomocy (Emergency Assistance) umożliwia powiadomienie o zaistniałej sytuacji lokalnych operatorów służb ratowniczych w 26 językach odpowiednich dla 40 regionów europejskich. System wykorzystuje informacje przekazywane przez pokładową jednostkę GPS, a także mapy i sieć telefonii mobilnej, aby określić miejsce wypadku, a następnie wybiera numer alarmowy za pośrednictwem systemu Bluetooth telefonu komórkowego kierowcy. Technologia jest już dostępna w nowym Fordzie Fiesta,
Fordzie B-MAX, Fordzie C-MAX, Fordzie Focus oraz nowym Fordzie Kuga.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ford otrzymał już nagrody Euro NCAP Advanced za oferowany w nowym Fordzie B-MAX i Fordzie Focus system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach (Active City Stop). Ford Focus został też nagrodzony za funkcję monitorowania koncentracji kierowcy (Driver Alert), funkcję wczesnego ostrzegania (Forward Alert) oraz system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu (Lane Keeping Aid).

„Nagrody Euro NCAP Advanced promują najbardziej istotne innowacje z zakresu bezpieczeństwa,” wyjaśnia Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP. „Ford zademonstrował, iż dąży do zaoferowania takich systemów w całej gamie swoich pojazdów, dlatego w pełni zasługuje na wszystkie nagrody.”

W najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP nowy Ford Kuga otrzymał 88% za ogólne bezpieczeństwo – to najwyższy wynik w kategorii SUV-ów średniej wielkości – 94% za ochronę dorosłych pasażerów oraz 86% za ochronę dzieci, co pozwoliło na wystawienie maksymalnej oceny pięciu gwiazdek. Nowy Ford Kuga został wyposażony w system SYNC z funkcją wzywania pomocy (Emergency Assistance), system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach (Active City Stop) oraz sygnalizację pojawienia się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy (BLIS).

Zobacz też: Jaki prezent sprawić mężczyźnie?

Nowy Ford Fiesta również otrzymał pięć gwiazdek w testach Euro NCAP, zdobywając 83% za ogólne bezpieczeństwo, 91% za ochronę dorosłych pasażerów oraz 86% za ochronę dzieci. Wyposażenie w tym przypadku obejmuje technologię MyKey oraz debiutujący w segmencie system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach (Active City Stop) i system SYNC z funkcją wzywania pomocy (Emergency Assistance). Ponadto, nadwozie pojazdu zostało wykonane w ponad 50 procentach ze stali o wysokiej lub ultra wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, co zapewnia dodatkową ochronę w razie wypadku.

„Kwestia bezpieczeństwa stanowi podstawę wszystkiego, co robimy, a pięciogwiazdkowe wyniki uzyskane przez nowego Forda Kuga i nowego Forda Fiesta demonstrują wysoki poziom, jaki utrzymujemy w tym zakresie,” powiedział Stuart Southgate, dyrektor biura bezpieczeństwa pojazdów, Ford of Europe. „Inżynierowie Forda wkładają dużo wysiłku w to, aby nasi klienci, ich rodziny i przyjaciele czuli się bardzo bezpiecznie podczas podróży samochodem.”

Zobacz też: Nowy cykl wyścigów – Volkswagen Castrol Cup

„Według nowych kryteriów oceny Euro NCAP pięć gwiazdek otrzymać mogą wyłącznie pojazdy oferujące bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa ogólnego, a nowy Ford Fiesta i nowy Ford Kuga spełniają te surowe wymagania,” dodał Michiel van Ratingen. „Doskonały wynik uzyskany przez Forda Kuga w kategorii SUV to znakomity przykład na to, co można osiągnąć dzięki zastosowaniu innowacyjnego designu oraz inteligentnych technologii.”

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA