REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Badanie techniczne

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak zabezpieczyć się przed opadnięciem maski podczas prac przy silniku?

Maska każdego samochodu ma co najmniej jeden specjalny wspornik, pozwalający na utrzymanie jej w pozycji podniesionej, tak aby móc wykonać bezpiecznie różne prace w komorze silnika. Nie zawsze takie zabezpieczenie zapewnia całkowite bezpieczeństwo pracy.

Kiedy powinniśmy zrobić kontrolę geometrii zawieszenia?

Kupujesz samochód z drugiej ręki? Po transakcji koniecznie skoryguj geometrię ustawienia kół samochodu w stacji diagnostycznej.

Czym grozi jazda z niesprawnymi amortyzatorami?

To, że nic nie piszczy i nie stuka w zawieszeniu twojego samochodu, wcale nie oznacza, że wszystko jest w porządku. Niesprawne amortyzatory mają wpływ na każdy aspekt prowadzenia auta.

Co robić, gdy samochód „ściąga”?

Przyczyn, z powodu których samochód nie utrzymuje kierunku do jazdy na wprost jest kilka. W niektórych przypadkach może być to dla kierowcy sygnał, że niedługo będzie trzeba sięgnąć do portfela.

REKLAMA

Gdzie serwisować i naprawiać auto?

Wszyscy użytkownicy nowych aut są zobowiązani do wykonywania okresowych przeglądów w autoryzowanych stacjach kontroli. Jednak serwis gwarancyjny na wielu stacjach ASO pozostawia wiele do życzenia.

Co to jest kawitacja i jak jej przeciwdziałać?

Kawitacja, a ściślej jej oddziaływanie na zanurzone w cieczy przedmioty, nie jest jak dotąd w pełni poznanym zjawiskiem. Oddziaływanie to polega na tym, iż w chwili gdy ciecz w sposób gwałtowny zamienia się w gaz, powstaje fala uderzeniowa zdolna drążyć nawet bardzo twarde metale.

Jak nie dać się nabrać podczas wymiany opon?

To nie tak, że wszyscy wulkanizatorzy są nieuczciwi. Ale części z nich na pewno polecamy patrzeć na ręce. A może, na co innego?

Jak nie zostać naciągniętym podczas wymiany opon?

Na wstępie należy zaznaczyć, że nie wszyscy wulkanizatorzy są nieuczciwi.  Niestety część z nich tylko czeka aby wykorzystać okazję i naciągnąć nieświadomego użytkownika. W artykule prezentujemy na co zwrócić szczególną uwagę.

REKLAMA

Jak sprawdzić przewody układu chłodniczego?

Układ chłodniczy to jeden z najważniejszych elementów samochodu, niemal równoważny z silnikiem i napędem. Podpowiadamy, jak sprawdzić stan kabli i połączeń w tym układzie.

Dlaczego samochód wibruje podczas hamowania?

Wibracje auta odczuwalne przy hamowaniu są sygnałem, że układ hamulcowy wymaga naprawy. Co jest przyczyną drgań przenoszonych do kabiny przy wytracaniu prędkości?

Jakie są formalności przy montażu instalacji LPG?

Na skutek ciągle rosnących cen ropy naftowej, w Polsce olbrzymią i ciągle niesłabnącą popularnością cieszą się samochodowe instalacje gazowe. Podpowiadamy jakie są formalności przy montażu instalacji gazowej.

Czy wiesz jak sprawdzić poziom oleju silnikowego w aucie?

Nikt z nas nie lubi niespodzianek w czasie podróży, dlatego przed wyjazdem warto sprawdzić kilka rzeczy np. poziom oleju. Jak to zrobić?

Czy wiesz jak utrzymać samochód, aby długo był sprawny i czysty?

Oto wskazówki, co należy robić, żeby nasz samochód był sprawny i aby był jak najdłużej czysty.

Brak konieczności badań technicznych pojazdów z zagranicy

Od dnia 22 września 2009 r. zaczęła obowiązywać nowelizacja kodeksu drogowego, dzięki której auto sprowadzone z zagranicy, nie będzie musiało ponownie przechodzić badań technicznych.

Tłumaczenia dokumentów samochodowych

Mimo wszechobecnego kryzysu, wciąż atrakcyjne wydaje się sprowadzenie samochodu zza granicy. Problematyczna jest kwestia tłumaczeń, jakie dokumenty przetłumaczyć i jakiej dokumentacji wymagać od osoby od której kupujemy pojazd?

Dlaczego nie warto jeździć "anglikiem”?

Posłowie pracują nad nowelizacją prawa drogowego w zakresie, w którym uznawane będą badania diagnostyczne przeprowadzone w UE. Oznacza to, że nie trzeba będzie wykonywać badań technicznych przed rejestracją samochodu w Polsce – o ile poprzednie badania będą ważne.

REKLAMA