REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Gdzie serwisować i naprawiać auto?

Rafał Sztoner
Gdzie serwisować auto? Fot. newspress
Gdzie serwisować auto? Fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Wszyscy użytkownicy nowych aut są zobowiązani do wykonywania okresowych przeglądów w autoryzowanych stacjach kontroli. Jednak serwis gwarancyjny na wielu stacjach ASO pozostawia wiele do życzenia.

Co raz częściej na stacjach serwisowych ASO spotyka się młodych, niedoświadczonych mechaników, którzy pomimo, że mają do dyspozycji najlepsze urządzenia diagnostyczne nie zawsze potrafią rozwikłać problemy z naszym autem.

REKLAMA

Często zanim naprawdę zlokalizują właściwą usterkę mogą narazić nas na niepotrzebne koszty. Niestety coraz rzadziej spotyka się dobrych fachowców, z dużym doświadczeniem, potrafiących szybko i właściwie zdiagnozować, co się dzieje w naszym aucie.

REKLAMA

Na szczęście każde auto posiada zestaw kontrolek, które po zapaleniu się informują nas o rodzaju uszkodzenia. Dzięki ogólnodostępnym zasobom informacji w sieci możemy sami wstępnie ustalić, co mogło być przyczyną naszej usterki. Sprawdźmy w instrukcji od naszego samochodu, co oznaczają poszczególne kontrolki.

Gdy już udamy się do serwisu miejmy świadomość, że wiele stacji i pracujących w nich mechaników, zaczyna stawiać takie diagnozy, które będą wymagały jak największego wkładu pieniędzy i pracy. W nowocześniejszych autach mają jeszcze większe pole do popisu ponieważ takie auta wyposażone są w coraz to większą ilość czujników, które często są przyczyną awarii lub błędów komputera sterującego. Ich wymiana lub sprawdzenie jest często ignorowane i od razu przechodzi się do wymiany całej części na nową.

Niestety prawda jest taka, że nie jesteśmy w stanie nic udowodnić w przypadku kiedy wystąpią u nas jakieś podejrzenia . Pewnym rozwiązaniem może być sporządzenie, w pisemnej formie, zlecenia zakresu naprawy. W razie jakiś niepożądanych kosztów może ono nam posłużyć w udowodnieniu postawienia niewłaściwej diagnozy uszkodzenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jak często należy dokonywać przeglądu technicznego samochodu?

Po zakończeniu okresu gwarancyjnego radzimy poszukać, na przykład na forach internetowych, klubowych serwisów danej marki pojazdu, gdzie znajdziemy dobry i uczciwy serwis, w którym będziemy mogli spokojnie zostawić swoje auto w zaufanych rękach.

Oczywiście nie można sprowadzać wszystkich serwisów do jednego mianownika o nazwie „Uwaga Oszuści”. Istnieje wiele stacji diagnostycznych, które posiadają dobrych specjalistów starających się zawsze bezbłędnie i bez niepotrzebnych kosztów naprawić nasze auto.

Zobacz również: Jak sprawdzić kompetencje mechanika?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA