Jak nie zostać naciągniętym podczas wymiany opon?
REKLAMA
REKLAMA
Konsekwencji złego montażu jest wiele: od bicia koła znacznie zmniejszającego komfort jazdy, częstego „flaka”, uszkodzenia felg, a nawet od odkręcenia się koła w trakcie jazdy. Wulkanizatorzy o tym wiedzą, ale czasem jakby nie chcą o tym pamiętać. Jeżeli mamy taką okazję zwróćmy uwagę na kilka istotnych elementów.
REKLAMA
Zobacz również: Na co wpływa zmiana rozmiaru kół?
1. Koła z felgami powinny być zakładane na maszynach montażowych z plastikowymi końcówkami. Te z metalowymi mogą je porysować,
2. Felga przed montażem powinna być oczyszczona z zabrudzeń, szczególnie w miejscach, w których styka się z oponą,
3. Opony kierunkowe powinny być montowane w kierunku obrotu, opony symetryczne mogą być zakładane dowolnie,
Zobacz również: Jak prawidłowo eksploatować opony?
4. Koła zawsze należy wyważyć,
5. Piasty powinny być oczyszczone i pozbawione rdzy,
6. Koła powinny zostać dokręcone kluczem dynamometrycznym z właściwą siłą, tak, aby kierowca w razie potrzeby mógł odkręcić je przy użyciu tradycyjnych urządzeń.
REKLAMA
REKLAMA