Jak zaprogramować komputer po odłączeniu akumulatora?
REKLAMA
REKLAMA
Metoda ta sprawdza się w większości przypadków w autach z roczników 1995 do 2000 r. Nie jest wykluczone, że niektóre ze sposobów znajdą zastosowanie w nowszych autach, zawsze warto spróbować. Koszt adaptacji w serwisie to ok. 200zł. O ile elektryczne szyby można bez problemu zaprogramować, gorzej sprawa wygląda z adaptacją przepustnicy.
REKLAMA
Zobacz również: Jak dbać o akumulator w samochodzie?
Objaw jest taki, że po podłączeniu akumulatora i odpaleniu auta, silnik pracuje na wysokich obrotach. Podczas jazdy, przy zmianie biegów, obroty nie zmniejszają się. Wszystko wygląda tak jakbyśmy trzymali nogę na gazie. Czas zacząć programowanie.
- Podpinamy klemę akumulatora i odpalamy auto.
- Czekamy do momentu, aż się silnik nagrzeje. Momentem granicznym jest załączenie się wentylatora chłodnicy.
- Odłączamy akumulator na ok. 45 sekund - robimy to w celu ponownego resetu komputera.
- Podpinamy ponownie klemę akumulatora i udajemy się na jazdę próbną. Jedziemy na jak najwyższym biegu przy możliwie wysokich obrotach.
- Jazdę kontynuujemy przez około 30 minut.
Zobacz również: Gdy auto nie chce odpalić...
Nie można dopuścić do ochłodzenia silnika.
Powyższy opis znalazł zastosowanie w Audi, Seacie, Volkswagenie. Niewykluczone, że w przypadku innych marek również zakończy się sukcesem. Odłączając akumulator na rozgrzanym silniku, auto ponownie nie odpali na ssaniu i pobiera małe dawki paliwa. W niektórych autach wystarczy poczekać do momentu, w którym wentylator załączy się dwa razy. Wówczas następuje programowanie komputera. Tak np. jest w Hondzie.
REKLAMA
REKLAMA