Volkswagen Polo 6N2 1.4: czyszczenie przepustnicy
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
REKLAMA
• Klucz nasadowy 10
• Klucz imbusowy 5
• Torx T25
• Ręczniki papierowe
• Benzyna ekstrakcyjna
Wykonanie
Na początku odpinamy klemy akumulatora, jest to warunek konieczny. Kiedy mamy odcięte zasilanie w naszym samochodzie, możemy odkręcić osłonę silnika. Zamontowana jest ona na czterech śrubach imbusowych T25. przechodzimy do demontażu obudowy filtra powietrza, w tym celu odkręcamy siedem śrub mocujących filtr powietrza i demontujemy go. Następnie, za pomocą klucza Torx, wykręcamy dwie śruby z dolnej części obudowy filtra, a po lewej stronie śrubę doprowadzającą powietrze. Odkręcamy ją za pomocą śrubokręta gwiazdkowego.
Zobacz też: Jak bezpiecznie zdemontować świece żarowe i wtryskiwacze?
REKLAMA
W ten sposób zapewniliśmy sobie swobodny dostęp do przepustnicy. Możemy odpiąć od niej wtyczkę i odkręcić cztery śruby, które ją mocują. Demontujemy przepustnicę i odpinamy od niej linkę gazu. Przechodzimy do czyszczenia - zaczynamy od dokładnego wyczyszczenia miejsca łączenia przepustnicy z silnikiem. Czynimy to za pomocą benzyny ekstrakcyjnej.
Po wyczyszczeniu tego miejsca, nakrywamy je szmatką i zabieramy się za czyszczenie przepustnicy. W tym celu będzie nam potrzebna również benzyna ekstrakcyjna, wiaderko i pędzelek. Dokładnie czyścimy każde miejsce w przepustnicy. Mocniejsze zanieczyszczenia wycieramy szmatką. Jeżeli uporamy się z wyczyszczeniem przepustnicy, możemy przejść do montażu. Oczywiście robimy to w odwrotnej kolejności.
Zobacz też: Opel: prawidłowa regulacja napięcia paska w silniku
Istnieje też druga metoda czyszczenia przepustnicy, nie wymaga ona demontażu. Odkręcamy rurę od przepustnicy i aplikujemy do gardzieli przepustnicy specjalny preparat do jej czyszczenia. Wszystko robimy na odpalonym silniku. Jedna osoba musi utrzymywać obroty na poziomie 3-4 tysięcy, a druga w tym momencie aplikuje preparat wprost do przepustnicy. Niestety taka metoda ma swoje wady, nie gwarantuje nam dobrego wyczyszczenia.
Zobacz też: Skoda Fabia I: czyszczenie potencjometru przepustnicy
Zaletą jest jednak, że nie musimy nic demontować. Nie pojawi nam się błąd przepustnicy, a co ta tym idzie, nie będziemy musieli podłączać komputera, żeby skasować błąd. W przypadku demontażu możliwe jest również, że będziemy musieli adaptować przepustnicę.
REKLAMA
REKLAMA