REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: wymiana oleju silnikowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana oleju silnikowego w Volkswagenie Polo III.
Wymiana oleju silnikowego w Volkswagenie Polo III.

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana oleju silnikowego to jedna z czynności, które w Volkswagenie Polo należy wykonywać regularnie. W poradniku tym pokażemy jak samemu sprawnie wymienić olej silnikowy w Volkswagen Polo III

Na początku zaczynamy od zebrania potrzebnych narzędzi i materiałów eksploatacyjnych.

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?
• Podnośnik lub kanał rewizyjny
• Klucz do filtrów
• Klucze nasadowe
• Puste naczynie na olej
• Pierścień uszczelniający
• Olej silnikowy (od 3.2 do 4.7l)

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego

Olej wymieniamy standardowo, co roku lub co 15 000km. Poniżej znajduje się zestawienie wszystkich silników wraz z wymaganą ilością oleju silnikowego.

Silniki benzynowe:

AEV, AEE, AER, AEX, AFH, AFK, AHW, AJV, AKK, AKL, AKV, ALD, ALL, ALM, ANW, ANX, APE, APQ, AQQ, ARC, AUA, AUB, AUC, AUD, AVY - 3.2L oleju

Dalszy ciąg materiału pod wideo

ADX, AEA - 3.4L oleju
1F, ADZ, AFT - 3.8L oleju
AEH, APF - 4.5L oleju

Zobacz również:Olej silnikowy a instalacja gazowa: Czy potrzeba specjalnego oleju do samochodów z LPG?

Silniki wysokoprężne

AMF - 3.8L oleju
AFN, AHU, ALE - 4.3L oleju
ALH, AQM, ASV - 4.5L oleju
AEF, AGD, AHG, AKU, ASX - 4.7L oleju

REKLAMA

Przed wymianą należy dobrze rozgrzać silnik. Unosimy samochód, podpieramy go i podkładamy puste naczynie pod korek spustowy. Wykręcamy go uważając żeby się nie poparzyć. Na początku rozgrzany olej wypływa dużym strumieniem. Staramy się przyjrzeć, w jakim jest stanie. Chodzi tutaj o zawartość metalowych opiłków. Jeżeli są w dużej ilości może to oznaczać zatarcie łożysk wału korbowego lub korbowodowych. Po naprawie należy dokładnie wyczyścić kanały i przewody olejowe.

Filtry umieszone są w różnych miejscach, jednak nie są niewidoczne. W silniku benzynowym zazwyczaj znajduje się na kadłubie silnika obok przedniej rury wylotowej. Do wykręcenia będzie nam potrzebny klucz do filtrów. Wykręcamy go i wyjmujemy. Zdejmujemy uszczelkę, jeśli została na kołnierzu. Nakładamy cienką warstwę oleju na uszczelkę i dokręcamy filtr ręcznie do momentu jej styku z kadłubem silnika. Następnie zakręcamy go jeszcze o ½ obrotu.

Zobacz również:Czy olej ma termin ważności? Jak długo można przechowywać otwarty olej bez utraty jego właściwości?

W przypadku filtrów z obudową musimy zdemontować najpierw pokrywę za pomocą klucza nasadowego 36. Wyjmujemy ją razem z wkładem filtru. Montujemy nowy i ponownie przykręcamy.
Zakręcamy korek spustowy oleju używając nowego pierścienia uszczelniającego. Nalewamy ok. ¾ potrzebnej ilości i sprawdzamy stan na bagnecie. Uruchamiamy silnik na moment, pozwalając na dokładne rozprowadzenie. Ponownie sprawdzamy stan oleju i uzupełniamy jego stan. Uzupełniamy brakującą ilość i udajemy się na jazdę próbną. Prowadzimy ją do momentu nagrzania silnika. Po powrocie warto sprawdzić, czy nie ma żadnych wycieków.

Koszt zakupu filtru to od około 30 zł w górę. Wybierając olej polecamy zdecydować się na sprawdzone marki.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA