REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: wymiana oleju silnikowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana oleju silnikowego w Volkswagenie Polo III.
Wymiana oleju silnikowego w Volkswagenie Polo III.

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana oleju silnikowego to jedna z czynności, które w Volkswagenie Polo należy wykonywać regularnie. W poradniku tym pokażemy jak samemu sprawnie wymienić olej silnikowy w Volkswagen Polo III

Na początku zaczynamy od zebrania potrzebnych narzędzi i materiałów eksploatacyjnych.

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?
• Podnośnik lub kanał rewizyjny
• Klucz do filtrów
• Klucze nasadowe
• Puste naczynie na olej
• Pierścień uszczelniający
• Olej silnikowy (od 3.2 do 4.7l)

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego

Olej wymieniamy standardowo, co roku lub co 15 000km. Poniżej znajduje się zestawienie wszystkich silników wraz z wymaganą ilością oleju silnikowego.

Silniki benzynowe:

AEV, AEE, AER, AEX, AFH, AFK, AHW, AJV, AKK, AKL, AKV, ALD, ALL, ALM, ANW, ANX, APE, APQ, AQQ, ARC, AUA, AUB, AUC, AUD, AVY - 3.2L oleju

Dalszy ciąg materiału pod wideo

ADX, AEA - 3.4L oleju
1F, ADZ, AFT - 3.8L oleju
AEH, APF - 4.5L oleju

Zobacz również:Olej silnikowy a instalacja gazowa: Czy potrzeba specjalnego oleju do samochodów z LPG?

Silniki wysokoprężne

AMF - 3.8L oleju
AFN, AHU, ALE - 4.3L oleju
ALH, AQM, ASV - 4.5L oleju
AEF, AGD, AHG, AKU, ASX - 4.7L oleju

REKLAMA

Przed wymianą należy dobrze rozgrzać silnik. Unosimy samochód, podpieramy go i podkładamy puste naczynie pod korek spustowy. Wykręcamy go uważając żeby się nie poparzyć. Na początku rozgrzany olej wypływa dużym strumieniem. Staramy się przyjrzeć, w jakim jest stanie. Chodzi tutaj o zawartość metalowych opiłków. Jeżeli są w dużej ilości może to oznaczać zatarcie łożysk wału korbowego lub korbowodowych. Po naprawie należy dokładnie wyczyścić kanały i przewody olejowe.

Filtry umieszone są w różnych miejscach, jednak nie są niewidoczne. W silniku benzynowym zazwyczaj znajduje się na kadłubie silnika obok przedniej rury wylotowej. Do wykręcenia będzie nam potrzebny klucz do filtrów. Wykręcamy go i wyjmujemy. Zdejmujemy uszczelkę, jeśli została na kołnierzu. Nakładamy cienką warstwę oleju na uszczelkę i dokręcamy filtr ręcznie do momentu jej styku z kadłubem silnika. Następnie zakręcamy go jeszcze o ½ obrotu.

Zobacz również:Czy olej ma termin ważności? Jak długo można przechowywać otwarty olej bez utraty jego właściwości?

W przypadku filtrów z obudową musimy zdemontować najpierw pokrywę za pomocą klucza nasadowego 36. Wyjmujemy ją razem z wkładem filtru. Montujemy nowy i ponownie przykręcamy.
Zakręcamy korek spustowy oleju używając nowego pierścienia uszczelniającego. Nalewamy ok. ¾ potrzebnej ilości i sprawdzamy stan na bagnecie. Uruchamiamy silnik na moment, pozwalając na dokładne rozprowadzenie. Ponownie sprawdzamy stan oleju i uzupełniamy jego stan. Uzupełniamy brakującą ilość i udajemy się na jazdę próbną. Prowadzimy ją do momentu nagrzania silnika. Po powrocie warto sprawdzić, czy nie ma żadnych wycieków.

Koszt zakupu filtru to od około 30 zł w górę. Wybierając olej polecamy zdecydować się na sprawdzone marki.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA