Volkswagen Polo III: wymiana oleju silnikowego
REKLAMA
REKLAMA
Na początku zaczynamy od zebrania potrzebnych narzędzi i materiałów eksploatacyjnych.
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
• Podnośnik lub kanał rewizyjny
• Klucz do filtrów
• Klucze nasadowe
• Puste naczynie na olej
• Pierścień uszczelniający
• Olej silnikowy (od 3.2 do 4.7l)
Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego
Olej wymieniamy standardowo, co roku lub co 15 000km. Poniżej znajduje się zestawienie wszystkich silników wraz z wymaganą ilością oleju silnikowego.
Silniki benzynowe:
AEV, AEE, AER, AEX, AFH, AFK, AHW, AJV, AKK, AKL, AKV, ALD, ALL, ALM, ANW, ANX, APE, APQ, AQQ, ARC, AUA, AUB, AUC, AUD, AVY - 3.2L oleju
ADX, AEA - 3.4L oleju
1F, ADZ, AFT - 3.8L oleju
AEH, APF - 4.5L oleju
Zobacz również:Olej silnikowy a instalacja gazowa: Czy potrzeba specjalnego oleju do samochodów z LPG?
Silniki wysokoprężne
AMF - 3.8L oleju
AFN, AHU, ALE - 4.3L oleju
ALH, AQM, ASV - 4.5L oleju
AEF, AGD, AHG, AKU, ASX - 4.7L oleju
REKLAMA
Przed wymianą należy dobrze rozgrzać silnik. Unosimy samochód, podpieramy go i podkładamy puste naczynie pod korek spustowy. Wykręcamy go uważając żeby się nie poparzyć. Na początku rozgrzany olej wypływa dużym strumieniem. Staramy się przyjrzeć, w jakim jest stanie. Chodzi tutaj o zawartość metalowych opiłków. Jeżeli są w dużej ilości może to oznaczać zatarcie łożysk wału korbowego lub korbowodowych. Po naprawie należy dokładnie wyczyścić kanały i przewody olejowe.
Filtry umieszone są w różnych miejscach, jednak nie są niewidoczne. W silniku benzynowym zazwyczaj znajduje się na kadłubie silnika obok przedniej rury wylotowej. Do wykręcenia będzie nam potrzebny klucz do filtrów. Wykręcamy go i wyjmujemy. Zdejmujemy uszczelkę, jeśli została na kołnierzu. Nakładamy cienką warstwę oleju na uszczelkę i dokręcamy filtr ręcznie do momentu jej styku z kadłubem silnika. Następnie zakręcamy go jeszcze o ½ obrotu.
Zobacz również:Czy olej ma termin ważności? Jak długo można przechowywać otwarty olej bez utraty jego właściwości?
W przypadku filtrów z obudową musimy zdemontować najpierw pokrywę za pomocą klucza nasadowego 36. Wyjmujemy ją razem z wkładem filtru. Montujemy nowy i ponownie przykręcamy.
Zakręcamy korek spustowy oleju używając nowego pierścienia uszczelniającego. Nalewamy ok. ¾ potrzebnej ilości i sprawdzamy stan na bagnecie. Uruchamiamy silnik na moment, pozwalając na dokładne rozprowadzenie. Ponownie sprawdzamy stan oleju i uzupełniamy jego stan. Uzupełniamy brakującą ilość i udajemy się na jazdę próbną. Prowadzimy ją do momentu nagrzania silnika. Po powrocie warto sprawdzić, czy nie ma żadnych wycieków.
Koszt zakupu filtru to od około 30 zł w górę. Wybierając olej polecamy zdecydować się na sprawdzone marki.
REKLAMA
REKLAMA