Volkswagen Polo III: sprawdzenie układu chłodzenia
REKLAMA
REKLAMA
Zbyt niski poziom płynu chłodniczego jest w Volkswagenie Polo III sygnalizowany jest poprzez lampkę kontrolną na tablicy rozdzielczej. Jednocześnie wskaźnik znajdować się będzie w zakresie powyżej 90 stopni. Chcąc uniknąć takiej sytuacji polecamy wykonać kilka podstawowych czynności serwisowych.
REKLAMA
Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana oleju silnikowego
REKLAMA
Na początku przeprowadzamy zewnętrzne oględziny. Sprawdzamy dokładnie opaski mocujące. Bardzo małe wycieki mogą być trudne do zlokalizowania. W takim przypadku zaleca się przeprowadzić próbę ciśnieniową. Jest ona do wykonania w specjalistycznych warsztatach. Najlepiej wybrać taki, który specjalizuje się w układach chłodzenia.
Sprawdzamy czy nie są widoczne żadne przetarcia, pęknięcia lub nadpalenia.
• Wyczuwalnie miękki przewód – świadczy o wewnętrznym uszkodzeniu. Jest to dosyć poważna usterka. Jego cząstki mogą zanieczyścić cały układ i co gorsza skutecznie zapchać chłodnicę.
• Stwardniały przewód – istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia w każdej chwili. Nawet solidne dokręcenie obejmy nie zatrzyma wszelkiego rodzaju wycieków. Tak jak w powyższym przypadku konieczna jest wymiana.
• Spuchnięty przewód – jeżeli mamy spuchnięty przewód lub nasiąknięte olejem końcówki świadczy to o zanieczyszczeniu olejem lub smarem. Podobnie jak wyżej istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia.
Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana filtru powietrza i paliwa
Poziom cieczy chłodzącej powinien być sprawdzany regularnie np. co miesiąc. Do uzupełniania ewentualnej różnicy stosujemy płyn tego samego rodzaju. W przypadku wyraźnego ubytku w celu kontynuacji jazdy, w okresie letnim możemy użyć wody. Przy zimnym silniku poziom cieczy chłodzącej powinien się znajdować na wysokości oznaczenia MAX. W innym przypadku konieczne jest uzupełnieni cieczy chłodzącej.
Poniżej znajduje się zestawienie pojemności układu chłodzenia dla każdego silnika:
Silnik benzynowy
AJV - 6L
AFT, 1F, ADZ - 5.5L
Pozostałe benzynowe - 5.6L
Silnik wysokoprężny
Wszystkie modele – 6L
W przypadku dużych ubytków należy pamiętać, żeby nie dolewać płynu na rozgrzany silnik. Może to doprowadzić do jego uszkodzenia. Jeżeli podejrzewamy nasz układ o nieszczelność, najpierw zalecamy znaleźć usterkę a potem pomyśleć o wymianie płynu. Zalecamy produkty sprawdzonych firm. Możemy się zdecydować na zakup gotowego płynu lub koncentratu – jeżeli zamierzamy przeprowadzić wymianę. Do uzupełnienia braku powinno nam wystarczyć litrowe opakowanie.
REKLAMA
REKLAMA