REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: kontrola skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Kontrola skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu w Volkswagenie Polo III.
Kontrola skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu w Volkswagenie Polo III.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym przyjrzymy się dokładniej skrzyni biegów i układowi przeniesienia napędu. Poniżej znajduje się opis wykonania tego przeglądu w Volkswagenie Polo III.

Na początku przedstawimy plan naszego działania. Zaczniemy od skrzyni biegów, sprawdzimy wzrokowo jej szczelność oraz stan oleju. Na końcu skontrolujemy osłony przegubów.

REKLAMA

Zaczynamy od sprawdzenia szczelności skrzyni biegów. Jest kilka miejsc, które zdecydowanie możemy podejrzewać o wycieki. Przede wszystkim miejsce łączenia silnika ze skrzynią biegów, korek wlewu oleju, półosie w miejscu łączenia ze skrzynią. Metoda jest bardzo łatwa.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: sprawdzenie układu chłodzenia

REKLAMA

Na początku myjemy obudowę skrzyni biegów, posypujemy kredą miejsca podejrzane o nieszczelność, opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Nie jest to zabieg konieczny, duże wycieki będą widoczne bez użycia kredy. Po przejechaniu ok. 30km wracamy, unosimy auto i sprawdzamy czy są widoczne jakieś ślady. W przypadku braku wycieków sprawdzamy poziom oleju w przekładni.

Tutaj również nie jest nam potrzebny specjalistyczny sprzęt. Musimy jedynie kupić olej przekładniowy 75W90. Na rynku najczęściej spotykane są opakowania 1 litrowe. Czynność tą zalecamy wykonać z pozycji platformy warsztatowej lub kanału. Praca z wykorzystaniem tradycyjnego lewarka i podstawek jest zbyt mało komfortowa i wygodna w tym przypadku.
Wykręcamy korek wlewu ( na samej górze) za pomocą klucza 17.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana filtru powietrza i paliwa

Kontroli najlepiej dokonać za pomocą palca. Poziom oleju powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu. W przypadku stwierdzenia ubytku uzupełniamy różnicę nowym olejem przekładniowym. Prawidłowa ilość oleju w skrzyni biegów to ok. 3.1L. Jeżeli stan jest prawidłowy lub jesteśmy już po dolaniu brakującej ilości, dokręcamy korek wlewu. Na końcu pozostaje nam kontrola układu przeniesienia napędu.

Zaczynamy od sprawdzenia osłon gumowych przegubów półosi. Będziemy musieli unieść samochód. Można to zrobić za pomocą platformy warsztatowej, standardowego podnośnika wraz z kobyłkami lub korzystamy z kanału. Z pomocą lampy sprawdzamy czy guma osłony nie jest popękana. Szukamy ewentualnych śladów smaru na osłonach. W przypadku znalezienia uszkodzenia należy jak najszybciej dokonać wymiany. Wszelkie zabrudzenia przegubu znacznie skracają jego sprawność.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana termostatu

Jeżeli jest słyszalne stukanie na zakrętach podczas jazdy, najprawdopodobniej nasz przegub kwalifikuje się do wymiany. W większości przypadków dodanie smaru nic już nie pomoże.
Zalecamy wykonanie takiego przeglądu raz do roku. Oczywiście, jeśli nie ma żadnych przesłanek o ewentualnej usterce można wydłużyć ten okres.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA