REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo III: wymiana filtru powietrza i paliwa

Robert Kuśpiel
Wymiana filtru powietrza i paliwa w Volkswagenie Polo III.
Wymiana filtru powietrza i paliwa w Volkswagenie Polo III.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym dowiesz się jak samemu wymienić i odwodnić filtr paliwa w silniku wysokoprężnym. Dokonamy również wymiany filtru powietrza.

O tym jak ważna jest regularna wymiana filtrów powinien wiedzieć każdy kierowca. W przypadku tych dwóch polecamy dokonywać wymiany, co roku o tej samej porze. Zakup filtra paliwa to wydatek ok. 30 – 40zł natomiast powietrza ok. 30zł. Oczywiście możemy się zdecydować na coś droższego lub tańszego, jednak tej ostatniej opcji nie polecamy.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana płynu i sprawdzenie układu hamulcowego

REKLAMA

Zaczynamy od odwadniania filtru paliwa, zalecamy wykonywać to raz na pół roku. Właściwie do całej operacji nie są nam potrzebne żadne szczególne narzędzia poza pustym naczyniem do zebrania wody. Filtr znajduje się w przedziale silnika po prawej stronie przed miejscem mocowania kolumny zawieszenia. Pierwszy krok to zdjęcie spinki i wyjęcie zaworu regulacyjnego wraz z podłączonymi do niego przewodami paliwa.

Odkręcamy zawór odwadniający u dołu filtru i zlewamy do naczynia ok. 0.1l cieczy. Dokręcić go z powrotem i zamontować zawór regulujący. Obwód odpowietrzy się sam po uruchomieniu silnika. Wciskamy kilkakrotnie pedał gazu i sprawdzamy czy nie są widoczne wycieki.

Wymiana filtru wygląda podobnie. Na początku spuszczamy paliwo tak samo jak w przypadku odwadniania. Wyjmujemy spinkę mocującą i zdejmujemy zawór regulacyjny wraz z podłączonymi przewodami paliwa. Przecinamy opaski zabezpieczające i odłączamy je od filtra. Zdejmujemy obejmę mocującą i wyjmujemy wkład. Nowy napełniamy paliwem w celu szybszego wprowadzenia oleju napędowego w obieg. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o założeniu nowych opasek zabezpieczających.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Polo III: sprawdzenie układu chłodzenia

Uruchamiamy silnik i pozostawiamy go na luzie. Naciskamy kilkakrotnie pedał gazu. Paliwo bez pęcherzyków powietrza powinno przepływać do pompy wtryskowej. Na koniec sprawdzamy szczelność podobnie jak w przypadku odwadniania.

REKLAMA

Przechodzimy do wymiany filtra powietrza. Tutaj będziemy musieli unieść nasze auto do góry. W tym celu korzystamy z kanału, platformy warsztatowej lub tradycyjnego lewarka wraz z „kobyłkami”. W silniku wysokoprężnym 1.7 i 1.9 musimy otworzyć klamry i zdjąć pokrywę filtru. W jednostce napędowej 1.4 sprawa wygląda podobnie z tą różnicą, że obudowa mocowana jest na śruby Torx.

Wycieramy wnętrze za pomocą wilgotnej szmatki i montujemy nowy wkład. Zamykamy obudowę i opuszczamy samochód. Nie jest to trudna czynność, więc nie powinno być żadnych komplikacji.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: kontrola ciśnienia sprężania

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA