REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo 6N: montaż centralnego zamka - krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym, pokażemy, w jaki sposób zmontować centralny zamek w Volkswagenie Polo 6N w wersji 3-drzwiowej. Modyfikacja nie jest trudna, lecz musimy zarezerwować sobie dużo czasu.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

• Zestaw z centralnym zamkiem
• Końcówki żeńskie do kabli
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Wiertło 8 mm
• 2 śruby na klucz 10 z nakrętkami i podkładkami

Przed rozpoczęciem montażu, najlepiej sprawdzić działanie zamka centralnego, jeżeli wszystko działa poprawnie możemy zacząć demontować tapicerkę drzwi przednich w Polo.

Jeśli chodzi o zestaw centralnego zamka, w naszym przypadku jest to uniwersalny zamek. Demontaż tapicerki nie jest trudny, odkręcamy wszystkie śruby, odchylamy tapicerkę z plastikowych zatrzasków i zdejmujmy ją i odklejamy wygłuszenie.

Zobacz również: Zepsuty zamek, co robić?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Musimy teraz przeciągnąć kable centralki przez oryginalną osłonę. Najlepszym miejscem do zamontowania centralki będą okolice kolumny bezpieczników. Możemy również zamontować ją w samej kolumnie bezpieczników.

REKLAMA

Teraz przechodzimy do montażu siłowników. Przykręcamy siłownik do szyby w taki sposób, żeby znajdował się jak najbliżej pręta ryglującego drzwi. W zestawie znajdują się również szyny, które musimy zamontować. Wiercimy dwa otwory w drzwiach i montujemy szynę za pomocą dwóch śrub.

Przechodzimy, do uformowania prętów załączonych w zestawie. Za ich pomocą połączymy centralny zamek z oryginalnym prętem ryglującym. Po umodelowaniu odpowiedniego wyglądu pręta, doginamy go i łączymy za pomocą specjalnych złączek. Możemy teraz podłączyć kable do siłownika. Kolejną czynnością którą musimy wykonać będzie podłączenie zasilania do centralki.

Zobacz również: Jak wyłączyć alarm samochodowy, jeśli pilot nie działa a alarm hałasuje?

Kable zasilające najlepiej poprowadzić prosto do akumulatora, przez otwór, w którym znajduje się linka otwierająca maskę. Za pomocą tak zwanych krokodylków, podłączamy kabelki do klem akumulatora. Kiedy uporamy się z zasilaniem musimy umieścić antenkę, odbierającą sygnał z pilota. Jeżeli wykonamy wszystkie czynności sprawdzamy czy wszystko odpowiednio działa.

Jeżeli nie mamy żadnych zastrzeżeń zakładamy boczki drzwi i mamy zamontowany centralny zamek. Może zdarzyć się tak, że jednak nie będą domykały się któreś drzwi. Wówczas musimy wyregulować połączenie pomiędzy dwoma prętami ryglującymi. Robimy to w ten sposób, żeby siłownik był w maksymalnym górnym położeniu, gdy jest otwarty zamek.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA