Jak wybrać dobry kondenser? – poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Kondenser w pierwszym momencie nie kojarzy się z motoryzacją. Dopiero, gdy przypomnimy, że to fachowa nazwa chłodnicy klimatyzacji lub też skraplacza, co niektórzy kierowcy będą wiedzieli, że mowa o jednym z ważniejszych podzespołów klimatyzacji. Dlaczego? Nieszczelność kondensera powoduje natychmiastową niesprawność klimatyzacji. W przypadku niedziałającej klimatyzacji, jedną z pierwszych rzeczy jest sprawdzenie szczelności układu, w tym przede wszystkim kondensera. Każda awaria skraplacza czy to mechaniczna, czy chemiczna równoznaczna jest z wymianą chłodnicy na nową część.
REKLAMA
Zobacz również: Jako korzystać z klimatyzacji zimą?
Specjaliści nie zalecają oszczędności na kondenserze. Jakość zapewni uznany producent. Tak samo jak długą gwarancję, która świadczy o trwałości produktu. Należy unikać chłodnic używanych - wypłukane od środka i przechowywane na powietrzu bardzo szybko ulegają korozji. Podłączenie takiego kondensera do układu, gdzie występuje ciśnienie ok. 15 bar powoduje automatyczne rozszczelnienie. Dodatkowo koszt kondensera używanego jest niewiele mniejszy od nowego, a w większości przypadków przewyższa zakup nowego.
Zobacz również: Czy autoklimatyzacja zwiększa zużycie paliwa?
W zimie usytuowany tuż za przednim zderzakiem samochodu, narażony jest na wszelkie środki chemiczne, które używane są przez służby drogowe w okresie zimowym. W połączeniu z wilgocią powoduje to powstanie korozji, a po dłuższym czasie perforację powierzchni kondensera w tym rurek przewodzących czynnik.
REKLAMA
REKLAMA