REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?
Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

Średnia cena fabrycznie nowego samochodu sprzedanego w Polsce w 2023 r. wynosi 173 tys. zł. To o 18 tys. zł więcej, niż rok wcześniej. Wysoka kwota nie wynika jednak w dużej mierze z zamożności polskich kierowców. To raczej kwestia inflacji i wzrostu cen. Ile zatem trzeba zapłacić za najtańszy nowy pojazd w naszym kraju?

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi Space Star kosztuje co najmniej 57 990 zł

Test: Mitsubishi Space Star Insport 1.2 CVT - żółty maluch z karbonowym urokiem

Test: Mitsubishi Space Star Insport 1.2 CVT - żółty maluch z karbonowym urokiem

Najtańszym fabrycznie nowym samochodem w Polsce i jednocześnie jedynym autem, które w salonie można kupić za kwotę wynoszącą mniej, niż 60 tys. zł, jest Mitsubishi Space Star. Pojazd w ofercie promocyjnej zaoferowanej przez markę kosztuje 57 990 zł.

Do napędu małego hatchbacka służy 1,2-litrowy silnik benzynowy. Wolnossący 3-cylindrowiec ma 71 koni mocy. I zdecydowanie nie należy do demonów prędkości. Poza tym Mitsubishi oferuje 235-litrowy bagażnik oraz wyposażenie, na które składa się m.in. manualna klimatyzacja, multifunkcyjna kierownica, podgrzewane lusterka boczne, czujnik deszczu czy komputer pokładowy. Space Star jest objęty 5-letnią gwarancją z limitem na poziomie 100 tys. km.

Kia Picanto kosztuje co najmniej 60 500 zł

Kia Picanto II FL

Kia Picanto II FL

Numerem dwa polskiego rynku motoryzacyjnego jest Kia Picanto. Cennik małego hatchbacka segmentu A startuje od kwoty na poziomie 60 500 zł. Pojazd jest napędzany 67-konnym silnikiem 1.0 DPI, który osiągów... praktycznie nie ma. Czas sprintu do pierwszej setki wynosi 14,8 sek. Z drugiej strony motor może być oszczędny. Kia deklaruje spalanie na poziomie jakiś 5 litrów benzyny.

REKLAMA

Bazowa Kia Picanto L jest wyposażona w podgrzewane lusterka, czujnik zmierzchu, manualną klimatyzację, 8-calowy system multimedialny i 6 głośników czy kierownicę multifunkcyjną. Poza tym Kia nadal oferuje Picanto LPG. Dopłata do instalacji gazowej wynosi 6,5 tys. zł. Tyle że jest liczona od silnika 1.2 DPI, a nie 1.0 DPI. To oznacza, że bazowa cena auta wynosi równe 70 tys. zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przegląd prasy i portali na INFOR.PL Subskrybuj nas na YOUTUBE!

Fiat 500 kosztuje co najmniej 61 000 zł

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Tak, Pięćsetka nadal jest produkowana. Nieustająco od 2007 r.! Cennik włoskiej piękności do miasta zaczyna się od 61 000 zł. Choć wśród ogłoszeń w portalach motoryzacyjnym można znaleźć auta wyceniane przez dealerów na 59 900 zł. Bazowy Fiat 500 ma radio z bluetooth, klimatyzację, 7 poduszek powietrznych i 14-calowe felgi stalowe. Napęd? To całkiem ciekawa historia.

Bazowy Fiat 500 otrzymuje motor o oznaczeniu 1.0 Hybrid. I słowo hybrid brzmi tu naprawdę dumnie. Na wyrost dumnie! To bowiem żadna hybryda, a raczej benzyniak z przerośniętym alternatorem. Wolnossący motor ma 3 cylindry, litr pojemności i 70 koni mechanicznych. Nawet moment obrotowy wygląda mizernie. To zaledwie 92 Nm.

Dacia Sandero kosztuje co najmniej 62 900 zł

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Gdyby kierowca przygotował na fabrycznie nowe auto wyliczone 62 900 zł, może zajrzeć do salonu Dacii. Tam będzie czekać na niego Sandero Essential. Problem z tą wersją jest jednak jeden. Ona nie ma nawet klimatyzacji na liście wyposażenia. Schładzacz jest dostępny wyłącznie w droższej wersji o nazwie Expression. Jej cena startuje od 66 900 zł.

Bazowe Sandero czerpie napęd z 3-cylindrowego silnika TCe 90. LPG? Tu ponownie kierowca musi zwrócić się w stronę modelu Expression. Dacia Sandero ECO-G 100 kosztuje co najmniej 70 800 zł.

Fiat Panda kosztuje co najmniej 65 900 zł

Używane: Fiat Panda III (od 2011) - opinie i typowe usterki

Używane: Fiat Panda III (od 2011) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Fiat

Panda trzeciej generacji to przykład kolejnego modelu Fiata, który jest produkowany od zarania motoryzacyjnych dziejów. Montaż tego auta będzie obchodzić w tym roku 13. urodziny. Mimo wszystko Pandzie nadal nie brakuje uroku. Choć kiedyś była zdecydowanie tańsza... Dziś za model trzeba zapłacić co najmniej 65 900 zł. Gdyby kierowca wybrał nowy egzemplarz, ale z zeszłego roku, zetnie z tej kwoty jakieś 6 tys. zł.

Bazowa Panda posiada manualną klimatyzację, pakiet elektryczny i kilka poduszek powietrznych. W zasadzie tyle. Tu nawet radio wymaga dopłaty! Silnik? Tu powtarza się historia z hybrydą z Pięćsetki. Motor 1.0 nadal ma 70 koni i nadal słabe osiągi. Identycznie jak Fiat 500, Panda osiąga 100 km/h po 13,9 sek.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA