REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?
Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

Średnia cena fabrycznie nowego samochodu sprzedanego w Polsce w 2023 r. wynosi 173 tys. zł. To o 18 tys. zł więcej, niż rok wcześniej. Wysoka kwota nie wynika jednak w dużej mierze z zamożności polskich kierowców. To raczej kwestia inflacji i wzrostu cen. Ile zatem trzeba zapłacić za najtańszy nowy pojazd w naszym kraju?

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi Space Star kosztuje co najmniej 57 990 zł

Test: Mitsubishi Space Star Insport 1.2 CVT - żółty maluch z karbonowym urokiem

Test: Mitsubishi Space Star Insport 1.2 CVT - żółty maluch z karbonowym urokiem

Najtańszym fabrycznie nowym samochodem w Polsce i jednocześnie jedynym autem, które w salonie można kupić za kwotę wynoszącą mniej, niż 60 tys. zł, jest Mitsubishi Space Star. Pojazd w ofercie promocyjnej zaoferowanej przez markę kosztuje 57 990 zł.

Do napędu małego hatchbacka służy 1,2-litrowy silnik benzynowy. Wolnossący 3-cylindrowiec ma 71 koni mocy. I zdecydowanie nie należy do demonów prędkości. Poza tym Mitsubishi oferuje 235-litrowy bagażnik oraz wyposażenie, na które składa się m.in. manualna klimatyzacja, multifunkcyjna kierownica, podgrzewane lusterka boczne, czujnik deszczu czy komputer pokładowy. Space Star jest objęty 5-letnią gwarancją z limitem na poziomie 100 tys. km.

Kia Picanto kosztuje co najmniej 60 500 zł

Kia Picanto II FL

Kia Picanto II FL

Numerem dwa polskiego rynku motoryzacyjnego jest Kia Picanto. Cennik małego hatchbacka segmentu A startuje od kwoty na poziomie 60 500 zł. Pojazd jest napędzany 67-konnym silnikiem 1.0 DPI, który osiągów... praktycznie nie ma. Czas sprintu do pierwszej setki wynosi 14,8 sek. Z drugiej strony motor może być oszczędny. Kia deklaruje spalanie na poziomie jakiś 5 litrów benzyny.

REKLAMA

Bazowa Kia Picanto L jest wyposażona w podgrzewane lusterka, czujnik zmierzchu, manualną klimatyzację, 8-calowy system multimedialny i 6 głośników czy kierownicę multifunkcyjną. Poza tym Kia nadal oferuje Picanto LPG. Dopłata do instalacji gazowej wynosi 6,5 tys. zł. Tyle że jest liczona od silnika 1.2 DPI, a nie 1.0 DPI. To oznacza, że bazowa cena auta wynosi równe 70 tys. zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przegląd prasy i portali na INFOR.PL Subskrybuj nas na YOUTUBE!

Fiat 500 kosztuje co najmniej 61 000 zł

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Tak, Pięćsetka nadal jest produkowana. Nieustająco od 2007 r.! Cennik włoskiej piękności do miasta zaczyna się od 61 000 zł. Choć wśród ogłoszeń w portalach motoryzacyjnym można znaleźć auta wyceniane przez dealerów na 59 900 zł. Bazowy Fiat 500 ma radio z bluetooth, klimatyzację, 7 poduszek powietrznych i 14-calowe felgi stalowe. Napęd? To całkiem ciekawa historia.

Bazowy Fiat 500 otrzymuje motor o oznaczeniu 1.0 Hybrid. I słowo hybrid brzmi tu naprawdę dumnie. Na wyrost dumnie! To bowiem żadna hybryda, a raczej benzyniak z przerośniętym alternatorem. Wolnossący motor ma 3 cylindry, litr pojemności i 70 koni mechanicznych. Nawet moment obrotowy wygląda mizernie. To zaledwie 92 Nm.

Dacia Sandero kosztuje co najmniej 62 900 zł

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Gdyby kierowca przygotował na fabrycznie nowe auto wyliczone 62 900 zł, może zajrzeć do salonu Dacii. Tam będzie czekać na niego Sandero Essential. Problem z tą wersją jest jednak jeden. Ona nie ma nawet klimatyzacji na liście wyposażenia. Schładzacz jest dostępny wyłącznie w droższej wersji o nazwie Expression. Jej cena startuje od 66 900 zł.

Bazowe Sandero czerpie napęd z 3-cylindrowego silnika TCe 90. LPG? Tu ponownie kierowca musi zwrócić się w stronę modelu Expression. Dacia Sandero ECO-G 100 kosztuje co najmniej 70 800 zł.

Fiat Panda kosztuje co najmniej 65 900 zł

Używane: Fiat Panda III (od 2011) - opinie i typowe usterki

Używane: Fiat Panda III (od 2011) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Fiat

Panda trzeciej generacji to przykład kolejnego modelu Fiata, który jest produkowany od zarania motoryzacyjnych dziejów. Montaż tego auta będzie obchodzić w tym roku 13. urodziny. Mimo wszystko Pandzie nadal nie brakuje uroku. Choć kiedyś była zdecydowanie tańsza... Dziś za model trzeba zapłacić co najmniej 65 900 zł. Gdyby kierowca wybrał nowy egzemplarz, ale z zeszłego roku, zetnie z tej kwoty jakieś 6 tys. zł.

Bazowa Panda posiada manualną klimatyzację, pakiet elektryczny i kilka poduszek powietrznych. W zasadzie tyle. Tu nawet radio wymaga dopłaty! Silnik? Tu powtarza się historia z hybrydą z Pięćsetki. Motor 1.0 nadal ma 70 koni i nadal słabe osiągi. Identycznie jak Fiat 500, Panda osiąga 100 km/h po 13,9 sek.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA