REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?
Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

Średnia cena fabrycznie nowego samochodu sprzedanego w Polsce w 2023 r. wynosi 173 tys. zł. To o 18 tys. zł więcej, niż rok wcześniej. Wysoka kwota nie wynika jednak w dużej mierze z zamożności polskich kierowców. To raczej kwestia inflacji i wzrostu cen. Ile zatem trzeba zapłacić za najtańszy nowy pojazd w naszym kraju?

REKLAMA

Mitsubishi Space Star kosztuje co najmniej 57 990 zł

Test: Mitsubishi Space Star Insport 1.2 CVT - żółty maluch z karbonowym urokiem

Test: Mitsubishi Space Star Insport 1.2 CVT - żółty maluch z karbonowym urokiem

Test: Mitsubishi Space Star Insport 1.2 CVT - żółty maluch z karbonowym urokiem

REKLAMA

Najtańszym fabrycznie nowym samochodem w Polsce i jednocześnie jedynym autem, które w salonie można kupić za kwotę wynoszącą mniej, niż 60 tys. zł, jest Mitsubishi Space Star. Pojazd w ofercie promocyjnej zaoferowanej przez markę kosztuje 57 990 zł.

Do napędu małego hatchbacka służy 1,2-litrowy silnik benzynowy. Wolnossący 3-cylindrowiec ma 71 koni mocy. I zdecydowanie nie należy do demonów prędkości. Poza tym Mitsubishi oferuje 235-litrowy bagażnik oraz wyposażenie, na które składa się m.in. manualna klimatyzacja, multifunkcyjna kierownica, podgrzewane lusterka boczne, czujnik deszczu czy komputer pokładowy. Space Star jest objęty 5-letnią gwarancją z limitem na poziomie 100 tys. km.

Kia Picanto kosztuje co najmniej 60 500 zł

Kia Picanto II FL

Kia Picanto II FL

Kia Picanto II FL

Numerem dwa polskiego rynku motoryzacyjnego jest Kia Picanto. Cennik małego hatchbacka segmentu A startuje od kwoty na poziomie 60 500 zł. Pojazd jest napędzany 67-konnym silnikiem 1.0 DPI, który osiągów... praktycznie nie ma. Czas sprintu do pierwszej setki wynosi 14,8 sek. Z drugiej strony motor może być oszczędny. Kia deklaruje spalanie na poziomie jakiś 5 litrów benzyny.

Bazowa Kia Picanto L jest wyposażona w podgrzewane lusterka, czujnik zmierzchu, manualną klimatyzację, 8-calowy system multimedialny i 6 głośników czy kierownicę multifunkcyjną. Poza tym Kia nadal oferuje Picanto LPG. Dopłata do instalacji gazowej wynosi 6,5 tys. zł. Tyle że jest liczona od silnika 1.2 DPI, a nie 1.0 DPI. To oznacza, że bazowa cena auta wynosi równe 70 tys. zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przegląd prasy i portali na INFOR.PL Subskrybuj nas na YOUTUBE!

Fiat 500 kosztuje co najmniej 61 000 zł

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

REKLAMA

Tak, Pięćsetka nadal jest produkowana. Nieustająco od 2007 r.! Cennik włoskiej piękności do miasta zaczyna się od 61 000 zł. Choć wśród ogłoszeń w portalach motoryzacyjnym można znaleźć auta wyceniane przez dealerów na 59 900 zł. Bazowy Fiat 500 ma radio z bluetooth, klimatyzację, 7 poduszek powietrznych i 14-calowe felgi stalowe. Napęd? To całkiem ciekawa historia.

Bazowy Fiat 500 otrzymuje motor o oznaczeniu 1.0 Hybrid. I słowo hybrid brzmi tu naprawdę dumnie. Na wyrost dumnie! To bowiem żadna hybryda, a raczej benzyniak z przerośniętym alternatorem. Wolnossący motor ma 3 cylindry, litr pojemności i 70 koni mechanicznych. Nawet moment obrotowy wygląda mizernie. To zaledwie 92 Nm.

Dacia Sandero kosztuje co najmniej 62 900 zł

Nowa Dacia Sandero LPG

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Gdyby kierowca przygotował na fabrycznie nowe auto wyliczone 62 900 zł, może zajrzeć do salonu Dacii. Tam będzie czekać na niego Sandero Essential. Problem z tą wersją jest jednak jeden. Ona nie ma nawet klimatyzacji na liście wyposażenia. Schładzacz jest dostępny wyłącznie w droższej wersji o nazwie Expression. Jej cena startuje od 66 900 zł.

Bazowe Sandero czerpie napęd z 3-cylindrowego silnika TCe 90. LPG? Tu ponownie kierowca musi zwrócić się w stronę modelu Expression. Dacia Sandero ECO-G 100 kosztuje co najmniej 70 800 zł.

Fiat Panda kosztuje co najmniej 65 900 zł

Używane: Fiat Panda III (od 2011) - opinie i typowe usterki

Używane: Fiat Panda III (od 2011) - opinie i typowe usterki

Używane: Fiat Panda III (od 2011) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Fiat

Panda trzeciej generacji to przykład kolejnego modelu Fiata, który jest produkowany od zarania motoryzacyjnych dziejów. Montaż tego auta będzie obchodzić w tym roku 13. urodziny. Mimo wszystko Pandzie nadal nie brakuje uroku. Choć kiedyś była zdecydowanie tańsza... Dziś za model trzeba zapłacić co najmniej 65 900 zł. Gdyby kierowca wybrał nowy egzemplarz, ale z zeszłego roku, zetnie z tej kwoty jakieś 6 tys. zł.

Bazowa Panda posiada manualną klimatyzację, pakiet elektryczny i kilka poduszek powietrznych. W zasadzie tyle. Tu nawet radio wymaga dopłaty! Silnik? Tu powtarza się historia z hybrydą z Pięćsetki. Motor 1.0 nadal ma 70 koni i nadal słabe osiągi. Identycznie jak Fiat 500, Panda osiąga 100 km/h po 13,9 sek.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA