REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?
Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

Średnia cena fabrycznie nowego samochodu sprzedanego w Polsce w 2023 r. wynosi 173 tys. zł. To o 18 tys. zł więcej, niż rok wcześniej. Wysoka kwota nie wynika jednak w dużej mierze z zamożności polskich kierowców. To raczej kwestia inflacji i wzrostu cen. Ile zatem trzeba zapłacić za najtańszy nowy pojazd w naszym kraju?

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi Space Star kosztuje co najmniej 57 990 zł

Test: Mitsubishi Space Star Insport 1.2 CVT - żółty maluch z karbonowym urokiem

Test: Mitsubishi Space Star Insport 1.2 CVT - żółty maluch z karbonowym urokiem

Najtańszym fabrycznie nowym samochodem w Polsce i jednocześnie jedynym autem, które w salonie można kupić za kwotę wynoszącą mniej, niż 60 tys. zł, jest Mitsubishi Space Star. Pojazd w ofercie promocyjnej zaoferowanej przez markę kosztuje 57 990 zł.

Do napędu małego hatchbacka służy 1,2-litrowy silnik benzynowy. Wolnossący 3-cylindrowiec ma 71 koni mocy. I zdecydowanie nie należy do demonów prędkości. Poza tym Mitsubishi oferuje 235-litrowy bagażnik oraz wyposażenie, na które składa się m.in. manualna klimatyzacja, multifunkcyjna kierownica, podgrzewane lusterka boczne, czujnik deszczu czy komputer pokładowy. Space Star jest objęty 5-letnią gwarancją z limitem na poziomie 100 tys. km.

Kia Picanto kosztuje co najmniej 60 500 zł

Kia Picanto II FL

Kia Picanto II FL

Numerem dwa polskiego rynku motoryzacyjnego jest Kia Picanto. Cennik małego hatchbacka segmentu A startuje od kwoty na poziomie 60 500 zł. Pojazd jest napędzany 67-konnym silnikiem 1.0 DPI, który osiągów... praktycznie nie ma. Czas sprintu do pierwszej setki wynosi 14,8 sek. Z drugiej strony motor może być oszczędny. Kia deklaruje spalanie na poziomie jakiś 5 litrów benzyny.

REKLAMA

Bazowa Kia Picanto L jest wyposażona w podgrzewane lusterka, czujnik zmierzchu, manualną klimatyzację, 8-calowy system multimedialny i 6 głośników czy kierownicę multifunkcyjną. Poza tym Kia nadal oferuje Picanto LPG. Dopłata do instalacji gazowej wynosi 6,5 tys. zł. Tyle że jest liczona od silnika 1.2 DPI, a nie 1.0 DPI. To oznacza, że bazowa cena auta wynosi równe 70 tys. zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przegląd prasy i portali na INFOR.PL Subskrybuj nas na YOUTUBE!

Fiat 500 kosztuje co najmniej 61 000 zł

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Tak, Pięćsetka nadal jest produkowana. Nieustająco od 2007 r.! Cennik włoskiej piękności do miasta zaczyna się od 61 000 zł. Choć wśród ogłoszeń w portalach motoryzacyjnym można znaleźć auta wyceniane przez dealerów na 59 900 zł. Bazowy Fiat 500 ma radio z bluetooth, klimatyzację, 7 poduszek powietrznych i 14-calowe felgi stalowe. Napęd? To całkiem ciekawa historia.

Bazowy Fiat 500 otrzymuje motor o oznaczeniu 1.0 Hybrid. I słowo hybrid brzmi tu naprawdę dumnie. Na wyrost dumnie! To bowiem żadna hybryda, a raczej benzyniak z przerośniętym alternatorem. Wolnossący motor ma 3 cylindry, litr pojemności i 70 koni mechanicznych. Nawet moment obrotowy wygląda mizernie. To zaledwie 92 Nm.

Dacia Sandero kosztuje co najmniej 62 900 zł

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Gdyby kierowca przygotował na fabrycznie nowe auto wyliczone 62 900 zł, może zajrzeć do salonu Dacii. Tam będzie czekać na niego Sandero Essential. Problem z tą wersją jest jednak jeden. Ona nie ma nawet klimatyzacji na liście wyposażenia. Schładzacz jest dostępny wyłącznie w droższej wersji o nazwie Expression. Jej cena startuje od 66 900 zł.

Bazowe Sandero czerpie napęd z 3-cylindrowego silnika TCe 90. LPG? Tu ponownie kierowca musi zwrócić się w stronę modelu Expression. Dacia Sandero ECO-G 100 kosztuje co najmniej 70 800 zł.

Fiat Panda kosztuje co najmniej 65 900 zł

Używane: Fiat Panda III (od 2011) - opinie i typowe usterki

Używane: Fiat Panda III (od 2011) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Fiat

Panda trzeciej generacji to przykład kolejnego modelu Fiata, który jest produkowany od zarania motoryzacyjnych dziejów. Montaż tego auta będzie obchodzić w tym roku 13. urodziny. Mimo wszystko Pandzie nadal nie brakuje uroku. Choć kiedyś była zdecydowanie tańsza... Dziś za model trzeba zapłacić co najmniej 65 900 zł. Gdyby kierowca wybrał nowy egzemplarz, ale z zeszłego roku, zetnie z tej kwoty jakieś 6 tys. zł.

Bazowa Panda posiada manualną klimatyzację, pakiet elektryczny i kilka poduszek powietrznych. W zasadzie tyle. Tu nawet radio wymaga dopłaty! Silnik? Tu powtarza się historia z hybrydą z Pięćsetki. Motor 1.0 nadal ma 70 koni i nadal słabe osiągi. Identycznie jak Fiat 500, Panda osiąga 100 km/h po 13,9 sek.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA