REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?
Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

Średnia cena fabrycznie nowego samochodu sprzedanego w Polsce w 2023 r. wynosi 173 tys. zł. To o 18 tys. zł więcej, niż rok wcześniej. Wysoka kwota nie wynika jednak w dużej mierze z zamożności polskich kierowców. To raczej kwestia inflacji i wzrostu cen. Ile zatem trzeba zapłacić za najtańszy nowy pojazd w naszym kraju?

REKLAMA

Mitsubishi Space Star kosztuje co najmniej 57 990 zł

Test: Mitsubishi Space Star Insport 1.2 CVT - żółty maluch z karbonowym urokiem

Test: Mitsubishi Space Star Insport 1.2 CVT - żółty maluch z karbonowym urokiem

REKLAMA

Najtańszym fabrycznie nowym samochodem w Polsce i jednocześnie jedynym autem, które w salonie można kupić za kwotę wynoszącą mniej, niż 60 tys. zł, jest Mitsubishi Space Star. Pojazd w ofercie promocyjnej zaoferowanej przez markę kosztuje 57 990 zł.

Do napędu małego hatchbacka służy 1,2-litrowy silnik benzynowy. Wolnossący 3-cylindrowiec ma 71 koni mocy. I zdecydowanie nie należy do demonów prędkości. Poza tym Mitsubishi oferuje 235-litrowy bagażnik oraz wyposażenie, na które składa się m.in. manualna klimatyzacja, multifunkcyjna kierownica, podgrzewane lusterka boczne, czujnik deszczu czy komputer pokładowy. Space Star jest objęty 5-letnią gwarancją z limitem na poziomie 100 tys. km.

Kia Picanto kosztuje co najmniej 60 500 zł

Kia Picanto II FL

Kia Picanto II FL

Numerem dwa polskiego rynku motoryzacyjnego jest Kia Picanto. Cennik małego hatchbacka segmentu A startuje od kwoty na poziomie 60 500 zł. Pojazd jest napędzany 67-konnym silnikiem 1.0 DPI, który osiągów... praktycznie nie ma. Czas sprintu do pierwszej setki wynosi 14,8 sek. Z drugiej strony motor może być oszczędny. Kia deklaruje spalanie na poziomie jakiś 5 litrów benzyny.

Bazowa Kia Picanto L jest wyposażona w podgrzewane lusterka, czujnik zmierzchu, manualną klimatyzację, 8-calowy system multimedialny i 6 głośników czy kierownicę multifunkcyjną. Poza tym Kia nadal oferuje Picanto LPG. Dopłata do instalacji gazowej wynosi 6,5 tys. zł. Tyle że jest liczona od silnika 1.2 DPI, a nie 1.0 DPI. To oznacza, że bazowa cena auta wynosi równe 70 tys. zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przegląd prasy i portali na INFOR.PL Subskrybuj nas na YOUTUBE!

Fiat 500 kosztuje co najmniej 61 000 zł

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

REKLAMA

Tak, Pięćsetka nadal jest produkowana. Nieustająco od 2007 r.! Cennik włoskiej piękności do miasta zaczyna się od 61 000 zł. Choć wśród ogłoszeń w portalach motoryzacyjnym można znaleźć auta wyceniane przez dealerów na 59 900 zł. Bazowy Fiat 500 ma radio z bluetooth, klimatyzację, 7 poduszek powietrznych i 14-calowe felgi stalowe. Napęd? To całkiem ciekawa historia.

Bazowy Fiat 500 otrzymuje motor o oznaczeniu 1.0 Hybrid. I słowo hybrid brzmi tu naprawdę dumnie. Na wyrost dumnie! To bowiem żadna hybryda, a raczej benzyniak z przerośniętym alternatorem. Wolnossący motor ma 3 cylindry, litr pojemności i 70 koni mechanicznych. Nawet moment obrotowy wygląda mizernie. To zaledwie 92 Nm.

Dacia Sandero kosztuje co najmniej 62 900 zł

Nowa Dacia Sandero LPG

Test: Nowa Dacia Sandero LPG - kciuk w górę czy w dół?

Gdyby kierowca przygotował na fabrycznie nowe auto wyliczone 62 900 zł, może zajrzeć do salonu Dacii. Tam będzie czekać na niego Sandero Essential. Problem z tą wersją jest jednak jeden. Ona nie ma nawet klimatyzacji na liście wyposażenia. Schładzacz jest dostępny wyłącznie w droższej wersji o nazwie Expression. Jej cena startuje od 66 900 zł.

Bazowe Sandero czerpie napęd z 3-cylindrowego silnika TCe 90. LPG? Tu ponownie kierowca musi zwrócić się w stronę modelu Expression. Dacia Sandero ECO-G 100 kosztuje co najmniej 70 800 zł.

Fiat Panda kosztuje co najmniej 65 900 zł

Używane: Fiat Panda III (od 2011) - opinie i typowe usterki

Używane: Fiat Panda III (od 2011) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Fiat

Panda trzeciej generacji to przykład kolejnego modelu Fiata, który jest produkowany od zarania motoryzacyjnych dziejów. Montaż tego auta będzie obchodzić w tym roku 13. urodziny. Mimo wszystko Pandzie nadal nie brakuje uroku. Choć kiedyś była zdecydowanie tańsza... Dziś za model trzeba zapłacić co najmniej 65 900 zł. Gdyby kierowca wybrał nowy egzemplarz, ale z zeszłego roku, zetnie z tej kwoty jakieś 6 tys. zł.

Bazowa Panda posiada manualną klimatyzację, pakiet elektryczny i kilka poduszek powietrznych. W zasadzie tyle. Tu nawet radio wymaga dopłaty! Silnik? Tu powtarza się historia z hybrydą z Pięćsetki. Motor 1.0 nadal ma 70 koni i nadal słabe osiągi. Identycznie jak Fiat 500, Panda osiąga 100 km/h po 13,9 sek.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA