REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Skoda Fabia 1.4 TDI BNM, BNV, BMS

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 1.4 TDI 80 KM BMS, stosowany także m.in. w VW Polo, ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Wersja ta dysponuje także filtrem DPF!
Silnik 1.4 TDI 80 KM BMS, stosowany także m.in. w VW Polo, ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Wersja ta dysponuje także filtrem DPF!
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Postanowiliśmy sprawdzić dla Was jakie usterki i problemy mogą trapić silnik diesla 1.4 TDI stosowany m.in. w Skodzie Fabii II. Podajemy także ceny jego części zamiennych.

Silniki Diesla, podobnie jak ich benzynowe odpowiedniki, przeżywają swoisty downsizing i to już od kilkunastu lat. Jednym z prekursorów w tej roli został obsadzony silnik 1.4 TDI. Pierwsza jego wersja zadebiutowała w 1999 roku w VW Lupo .

REKLAMA

Zobacz galerię: Kompaktowe kombi za 25 000 zł

W 2001 roku silnik 1.4 TDI zdobył nagrodę "Engine of the Year" w kategorii jednostek napędowych o pojemności 1,0-1,4 l. Dziś przyjrzymy się tej jednostce na przykładzie Skody Fabii II, w której motor ten był bardzo popularny.

Polecamy: Samochód w firmie

Silnik 1.4 TDI - zubożona wersja 1.9 TDI

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.4 6V TDI bazuje konstrukcyjnie na sprawdzonym motorze 1.9 TDI. Posiada 6-zaworową głowicę i pojedynczy wałek rozrządu OHC. W stosunku do motoru 1.9 TDI różni się jednak liczbą cylindrów, która w mniejszym silniku została zredukowana z czterech do trzech. Powoduje to znacznie gorszą kulturę pracy i mocno wyczuwalne wibracje silnika. Poza tym klekot charakterystyczny dla starszych silników Diesla jest w nim mocno podkreślony!

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.9 TDI 105KM BXE

Silnik 1.4 TDI - drogie pompowtryskiwacze

1.4 TDI wyposażono w układ paliwowy zasilany pompowtryskiwaczami. Zakup używanego egzemplarza może zatem nieść konieczność ich wymiany lub regeneracji. Problemy z nimi zaczynają się przeciętnie po ok. 250 tys. km. Trzeba pamiętać, że wiele Skód z tym silnikiem było użytkowanych we flotach i takie przebiegi są jak najbardziej realne do wykonania w ciągu nawet 5 lat. Warto zatem sprawdzić stan wtryskiwaczy paliwa poprzez chociażby podpięcie auta pod komputer diagnostyczny (można wykonać np. próbę przelewową).

Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które wersje mają pompowtryskiwacze?

Silnik 1.4 TDI - różnice pomiędzy wersjami

Warto wiedzieć, że silnik 1.4 TDI występował w Fabii II w dwóch wariantach mocy -70 i 80 KM- i trzech wersjach - BNM, BNV, BMS. Różnią się one rodzajem zastosowanej turbosprężarki , sprzęgłem, świecami żarowymi czy współpracowaniem z filtrem cząstek stałych DPF.

Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które jego wersje mają droższą turbinę o zmiennej geometrii łopatek?

1.4 6V TDI 70 KM, oznaczenie silnika BNM:

- turbosprężarka o stałej geometrii kierownic;

- brak filtra cząstek stałych DPF;

- sprzęgło o średnicy 216 mm;

- świece żarowe stalowe.

1.4 6V TDI 80 KM, oznaczenie silnika BNV:

- turbosprężarka o stałej geometrii kierownic;

- brak filtra cząstek stałych DPF;

- sprzęgło o średnicy 221 mm;

- świece żarowe stalowe;

Zobacz też: Test Skoda Fabia GreenLine: Przebój z Czech w wersji Eko

1.4 6V TDI 80 KM, oznaczenie silnika BMS:

- turbosprężarka o zmiennej geometrii kierownic (droższa w zakupie, trudniejsza do regeneracji);

- filtr cząstek stałych DPF;

- sprzęgło o średnicy 221 mm;

- świece żarowe ceramiczne

Porównanie kosztów cen części z ASO 1.4 TDI 70KM i 1.4 TDI 80 KM BMS:

1.4 TDI 70 KM BNM 1.4 TDI 80 KM BMS
turbosprężarka 4 300 zł 6 160 zł
sprzęgło kompletne 1 610 zł 1 700 zł
pompowtryskiwacz 2 620 zł 2 620 zł
filtr DPF  brak filtra DPF 4 700 zł

Sumaryczny koszt potencjalnych napraw silnika 1.4 TDI mocno się różni pomiędzy najprostszą wersją 70-konną, a najmocniejszą 80-konną odmianą z filtrem DPF. Ten ostatni zawsze można spróbować usunąć, ale koszt turbosprężarki, nawet regenerowanej, zawsze będzie wyższy w 80-konnym motorze BMS. Należy także zwrócić uwagę na ogólną kondycję silnika. Duże przebiegi na trasie, rzędu 200 000 km, mogą okazać się mniej wymagające dla stanu jednostki napędowej i jej osprzętu niż 120-150 000 km w mieście. Silnik 1.4 TDI, wbrew obiegowym opiniom, nie jest awaryjną jednostką. Cierpi na problemy związane z typową eksploatacją nowoczesnego diesla. Mankamentem są wysokie ceny części. Dla przykładu nowa turbosprężarka do Fiata 500 1.3 JTD kosztuje 2900 zł co wobec 4300 zł w przypadku Fabii II 1.4 TDI 70 KM jest wyraźną różnicą. Jego plusem z punktu widzenia kosztów eksploatacji jest brak koła dwumasowego.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

REKLAMA

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA