REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Skoda Fabia 1.4 TDI BNM, BNV, BMS

Silnik 1.4 TDI 80 KM BMS, stosowany także m.in. w VW Polo, ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Wersja ta dysponuje także filtrem DPF!
Silnik 1.4 TDI 80 KM BMS, stosowany także m.in. w VW Polo, ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Wersja ta dysponuje także filtrem DPF!
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Postanowiliśmy sprawdzić dla Was jakie usterki i problemy mogą trapić silnik diesla 1.4 TDI stosowany m.in. w Skodzie Fabii II. Podajemy także ceny jego części zamiennych.

Silniki Diesla, podobnie jak ich benzynowe odpowiedniki, przeżywają swoisty downsizing i to już od kilkunastu lat. Jednym z prekursorów w tej roli został obsadzony silnik 1.4 TDI. Pierwsza jego wersja zadebiutowała w 1999 roku w VW Lupo .

REKLAMA

Zobacz galerię: Kompaktowe kombi za 25 000 zł

W 2001 roku silnik 1.4 TDI zdobył nagrodę "Engine of the Year" w kategorii jednostek napędowych o pojemności 1,0-1,4 l. Dziś przyjrzymy się tej jednostce na przykładzie Skody Fabii II, w której motor ten był bardzo popularny.

Polecamy: Samochód w firmie

Silnik 1.4 TDI - zubożona wersja 1.9 TDI

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.4 6V TDI bazuje konstrukcyjnie na sprawdzonym motorze 1.9 TDI. Posiada 6-zaworową głowicę i pojedynczy wałek rozrządu OHC. W stosunku do motoru 1.9 TDI różni się jednak liczbą cylindrów, która w mniejszym silniku została zredukowana z czterech do trzech. Powoduje to znacznie gorszą kulturę pracy i mocno wyczuwalne wibracje silnika. Poza tym klekot charakterystyczny dla starszych silników Diesla jest w nim mocno podkreślony!

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.9 TDI 105KM BXE

Silnik 1.4 TDI - drogie pompowtryskiwacze

1.4 TDI wyposażono w układ paliwowy zasilany pompowtryskiwaczami. Zakup używanego egzemplarza może zatem nieść konieczność ich wymiany lub regeneracji. Problemy z nimi zaczynają się przeciętnie po ok. 250 tys. km. Trzeba pamiętać, że wiele Skód z tym silnikiem było użytkowanych we flotach i takie przebiegi są jak najbardziej realne do wykonania w ciągu nawet 5 lat. Warto zatem sprawdzić stan wtryskiwaczy paliwa poprzez chociażby podpięcie auta pod komputer diagnostyczny (można wykonać np. próbę przelewową).

Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które wersje mają pompowtryskiwacze?

Silnik 1.4 TDI - różnice pomiędzy wersjami

Warto wiedzieć, że silnik 1.4 TDI występował w Fabii II w dwóch wariantach mocy -70 i 80 KM- i trzech wersjach - BNM, BNV, BMS. Różnią się one rodzajem zastosowanej turbosprężarki , sprzęgłem, świecami żarowymi czy współpracowaniem z filtrem cząstek stałych DPF.

Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które jego wersje mają droższą turbinę o zmiennej geometrii łopatek?

1.4 6V TDI 70 KM, oznaczenie silnika BNM:

- turbosprężarka o stałej geometrii kierownic;

- brak filtra cząstek stałych DPF;

- sprzęgło o średnicy 216 mm;

- świece żarowe stalowe.

1.4 6V TDI 80 KM, oznaczenie silnika BNV:

- turbosprężarka o stałej geometrii kierownic;

- brak filtra cząstek stałych DPF;

- sprzęgło o średnicy 221 mm;

- świece żarowe stalowe;

Zobacz też: Test Skoda Fabia GreenLine: Przebój z Czech w wersji Eko

1.4 6V TDI 80 KM, oznaczenie silnika BMS:

- turbosprężarka o zmiennej geometrii kierownic (droższa w zakupie, trudniejsza do regeneracji);

- filtr cząstek stałych DPF;

- sprzęgło o średnicy 221 mm;

- świece żarowe ceramiczne

Porównanie kosztów cen części z ASO 1.4 TDI 70KM i 1.4 TDI 80 KM BMS:

1.4 TDI 70 KM BNM 1.4 TDI 80 KM BMS
turbosprężarka 4 300 zł 6 160 zł
sprzęgło kompletne 1 610 zł 1 700 zł
pompowtryskiwacz 2 620 zł 2 620 zł
filtr DPF  brak filtra DPF 4 700 zł

Sumaryczny koszt potencjalnych napraw silnika 1.4 TDI mocno się różni pomiędzy najprostszą wersją 70-konną, a najmocniejszą 80-konną odmianą z filtrem DPF. Ten ostatni zawsze można spróbować usunąć, ale koszt turbosprężarki, nawet regenerowanej, zawsze będzie wyższy w 80-konnym motorze BMS. Należy także zwrócić uwagę na ogólną kondycję silnika. Duże przebiegi na trasie, rzędu 200 000 km, mogą okazać się mniej wymagające dla stanu jednostki napędowej i jej osprzętu niż 120-150 000 km w mieście. Silnik 1.4 TDI, wbrew obiegowym opiniom, nie jest awaryjną jednostką. Cierpi na problemy związane z typową eksploatacją nowoczesnego diesla. Mankamentem są wysokie ceny części. Dla przykładu nowa turbosprężarka do Fiata 500 1.3 JTD kosztuje 2900 zł co wobec 4300 zł w przypadku Fabii II 1.4 TDI 70 KM jest wyraźną różnicą. Jego plusem z punktu widzenia kosztów eksploatacji jest brak koła dwumasowego.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA