REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Skoda Fabia 1.4 TDI BNM, BNV, BMS

Silnik 1.4 TDI 80 KM BMS, stosowany także m.in. w VW Polo, ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Wersja ta dysponuje także filtrem DPF!
Silnik 1.4 TDI 80 KM BMS, stosowany także m.in. w VW Polo, ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Wersja ta dysponuje także filtrem DPF!
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Postanowiliśmy sprawdzić dla Was jakie usterki i problemy mogą trapić silnik diesla 1.4 TDI stosowany m.in. w Skodzie Fabii II. Podajemy także ceny jego części zamiennych.

Silniki Diesla, podobnie jak ich benzynowe odpowiedniki, przeżywają swoisty downsizing i to już od kilkunastu lat. Jednym z prekursorów w tej roli został obsadzony silnik 1.4 TDI. Pierwsza jego wersja zadebiutowała w 1999 roku w VW Lupo .

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz galerię: Kompaktowe kombi za 25 000 zł

W 2001 roku silnik 1.4 TDI zdobył nagrodę "Engine of the Year" w kategorii jednostek napędowych o pojemności 1,0-1,4 l. Dziś przyjrzymy się tej jednostce na przykładzie Skody Fabii II, w której motor ten był bardzo popularny.

Polecamy: Samochód w firmie

REKLAMA

Silnik 1.4 TDI - zubożona wersja 1.9 TDI

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.4 6V TDI bazuje konstrukcyjnie na sprawdzonym motorze 1.9 TDI. Posiada 6-zaworową głowicę i pojedynczy wałek rozrządu OHC. W stosunku do motoru 1.9 TDI różni się jednak liczbą cylindrów, która w mniejszym silniku została zredukowana z czterech do trzech. Powoduje to znacznie gorszą kulturę pracy i mocno wyczuwalne wibracje silnika. Poza tym klekot charakterystyczny dla starszych silników Diesla jest w nim mocno podkreślony!

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.9 TDI 105KM BXE

Silnik 1.4 TDI - drogie pompowtryskiwacze

1.4 TDI wyposażono w układ paliwowy zasilany pompowtryskiwaczami. Zakup używanego egzemplarza może zatem nieść konieczność ich wymiany lub regeneracji. Problemy z nimi zaczynają się przeciętnie po ok. 250 tys. km. Trzeba pamiętać, że wiele Skód z tym silnikiem było użytkowanych we flotach i takie przebiegi są jak najbardziej realne do wykonania w ciągu nawet 5 lat. Warto zatem sprawdzić stan wtryskiwaczy paliwa poprzez chociażby podpięcie auta pod komputer diagnostyczny (można wykonać np. próbę przelewową).

Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które wersje mają pompowtryskiwacze?

Silnik 1.4 TDI - różnice pomiędzy wersjami

Warto wiedzieć, że silnik 1.4 TDI występował w Fabii II w dwóch wariantach mocy -70 i 80 KM- i trzech wersjach - BNM, BNV, BMS. Różnią się one rodzajem zastosowanej turbosprężarki , sprzęgłem, świecami żarowymi czy współpracowaniem z filtrem cząstek stałych DPF.

Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które jego wersje mają droższą turbinę o zmiennej geometrii łopatek?

1.4 6V TDI 70 KM, oznaczenie silnika BNM:

- turbosprężarka o stałej geometrii kierownic;

- brak filtra cząstek stałych DPF;

- sprzęgło o średnicy 216 mm;

- świece żarowe stalowe.

1.4 6V TDI 80 KM, oznaczenie silnika BNV:

- turbosprężarka o stałej geometrii kierownic;

- brak filtra cząstek stałych DPF;

- sprzęgło o średnicy 221 mm;

- świece żarowe stalowe;

Zobacz też: Test Skoda Fabia GreenLine: Przebój z Czech w wersji Eko

1.4 6V TDI 80 KM, oznaczenie silnika BMS:

- turbosprężarka o zmiennej geometrii kierownic (droższa w zakupie, trudniejsza do regeneracji);

- filtr cząstek stałych DPF;

- sprzęgło o średnicy 221 mm;

- świece żarowe ceramiczne

Porównanie kosztów cen części z ASO 1.4 TDI 70KM i 1.4 TDI 80 KM BMS:

1.4 TDI 70 KM BNM 1.4 TDI 80 KM BMS
turbosprężarka 4 300 zł 6 160 zł
sprzęgło kompletne 1 610 zł 1 700 zł
pompowtryskiwacz 2 620 zł 2 620 zł
filtr DPF  brak filtra DPF 4 700 zł

Sumaryczny koszt potencjalnych napraw silnika 1.4 TDI mocno się różni pomiędzy najprostszą wersją 70-konną, a najmocniejszą 80-konną odmianą z filtrem DPF. Ten ostatni zawsze można spróbować usunąć, ale koszt turbosprężarki, nawet regenerowanej, zawsze będzie wyższy w 80-konnym motorze BMS. Należy także zwrócić uwagę na ogólną kondycję silnika. Duże przebiegi na trasie, rzędu 200 000 km, mogą okazać się mniej wymagające dla stanu jednostki napędowej i jej osprzętu niż 120-150 000 km w mieście. Silnik 1.4 TDI, wbrew obiegowym opiniom, nie jest awaryjną jednostką. Cierpi na problemy związane z typową eksploatacją nowoczesnego diesla. Mankamentem są wysokie ceny części. Dla przykładu nowa turbosprężarka do Fiata 500 1.3 JTD kosztuje 2900 zł co wobec 4300 zł w przypadku Fabii II 1.4 TDI 70 KM jest wyraźną różnicą. Jego plusem z punktu widzenia kosztów eksploatacji jest brak koła dwumasowego.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA