REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: sprawdzanie układu wydechowego

Robert Kuśpiel
Seat Ibiza. Fot.Newspress
Seat Ibiza. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Stan układu wydechowego jest bardzo ważny. Zapewnia on odpowiednie odprowadzanie spalin jak i nadaje pewien komfort podróżowania. Czytając ten poradnik dowiesz się jak skontrolować wydech w Seacie Ibiza III i Volkswagenie Polo IV.

Kontrolę układu wydechowego w Seacie Ibiza III/Volkswagenie Polo IV możemy potraktować jako dodatkową czynność podczas dowolnej czynności serwisowej, kiedy nasze auto będzie uniesione. Poświęcimy kilka minut ale będziemy wiedzieć jaki jest faktyczny stan naszego układu wydechowego, który składa się z kilku elementów metalowych oraz gumowych

REKLAMA

Elementy gumowe mają za zadanie redukcję drgań oraz amortyzację całego układu podczas jazdy. Głównym problemem wszystkich układów wydechowych jest korozja. W czasie spalania powstaje woda, jest ona powodem pojawiania się rdzy po wewnętrznej stronie układu. Powstawanie korozji umacnia się wraz z malejącą temperaturą spalin. Największa temperatura panuje w katalizatorze i przedniej rurze wydechowej.

Zobacz też: Jak działa układ wydechowy?

REKLAMA

Na samym końcu temperatura jest już trochę mniejsza. Wynosi od około 150 do 300 stopni. To właśnie to miejsce jest najbardziej narażone na korozję. Podczas mieszania się pary wodnej z pozostałościami po spalaniu tworzone są bardzo silne kwasy, które niszczą blachę od wewnątrz.

W celu wykonania poprawnej kontroli najlepiej unieść cały samochód, aby mieć swobodny dostęp do wszystkich elementów. Pierwszy krok to sprawdzenie gumowych wieszaków. Upewniamy się czy nie są uszkodzone lub pęknięte. W przypadku stwierdzenia, że są zbyt rozciągnięte można je wymienić, cena nie powinna przekroczyć kilku złotych za sztukę. Następnie sprawdzamy połączenia śrubowe. Muszą być dobrze dokręcone, jednak z nie za dużą siłą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola skrzyni biegów

Kolejny krok to sprawdzenie szczelności układu. Może być tak, że będzie słychać syczenie a praca silnika pozostaje bez zmian, oznacza to nieszczelność układu. Wówczas należy sprawdzić wszystkie połączenia. Podobny, lecz bardziej głuchy dźwięk może świadczyć o przerdzewiałym układzie wydechowym. Pamiętajmy, że szczególnie podatne na korozję są miejsca spawów. Najlepiej opukać je młotkiem. Jeśli wytrzymają taką próbę, to nie wymagają wymiany.

Alternatywnym rozwiązaniem może być użycie specjalnej masy uszczelniającej do tłumików. Po pewnym czasie jednak taka masa odpada i musimy ponownie dokonać zalepienia uszkodzonych miejsc. Wkręcając nowe śruby zalecamy użyć smaru miedziowego.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

REKLAMA

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

REKLAMA