REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo. Fot.Newspress
Volkswagen Polo. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana i odwadnianie filtru paliwa w silniku wysokoprężnym to jedna z podstawowych czynności serwisowych w samochodzie. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić i odwodnić filtr paliwa w modelu Ibiza III i Polo IV.

Wymianę filtra paliwa w Seacie Ibiza III/Volkswagenie Polo IV zalecamy przeprowadzać co roku lub co 20 000km. Proces odwadniania można wykonać co pół roku. Jednak nie jest to zbyt duży wydatek, dlatego zalecamy przeprowadzać tą czynność co roku. Koszt zakupu dobrego filtru to około 50 złotych. Są również dostępne tańsze i droższe zamienniki.

REKLAMA

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

REKLAMA

Podczas całej pracy zalecamy mieć pod ręką dużą ilość szmatek. Rozlane paliwo należy natychmiast usunąć. Poza nowym filtrem będzie nam potrzebny gumowy wężyk odporny na olej napędowy oraz pusty pojemnik. Pamiętajmy o tym, że wszelki odpady pozostałe po naszej pracy muszą zostać oddane do punktu utylizacji. Nie dopuszczalne jest wyrzucanie i wylewanie w przypadkowe miejsca.

Zaczniemy od odwadniania filtru paliwa. Znajduje się od pod maską. Na początku musimy zdjąć spinkę zabezpieczającą a następnie wyjąć zawór regulacyjny (na nim była spinka) razem z podpiętymi do niego przewodami paliwowymi. Na dole filtru znajduje się śruba odpowiedzialne za odwadnianie filtru.

Wsuwamy na jej króciec wąż gumowy i odkręcamy ją. Powinniśmy zlać do naczynia około 0,1L wody. Teraz dokręcamy ją i zdejmujemy przewód. Warto użyć nowego pierścienia uszczelniającego na zawór odwadniający. Teraz pozostaje nam zamontować zawór regulacyjny razem z przewodami i zabezpieczyć go spinką. Odpalamy silnik i pozwalamy mu popracować chwilę na wolnych obrotach. Wciskamy kilka razy pedał gazu w celu odpowietrzenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana świec zapłonowych

REKLAMA

Przechodzimy do wymiany. Tutaj będzie nam potrzebne około 0,2 litra czystego oleju napędowego. Na początku zdejmujemy spinkę mocującą i zdejmujemy zawór regulacyjny. Ściągamy opaski zaciskowe z przewodów paliwowych i demontujemy je. Teraz otwieramy zaciski mocujące i wyjmujemy filtr paliwa. Wkładamy nowy wkład, zalewam go czystym olejem napędowym.

Pozostało nam założyć nowy pierścień uszczelniający i złożyć wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o poprawny zamocowaniu wszystkich opasek. Na końcu uruchamiamy silnik i pozwalamy mu popracować na luzie. Następnie wciskamy kilkakrotnie pedał przyspieszenia w celu odpowietrzenia.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA