Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla
REKLAMA
REKLAMA
Wymianę filtra paliwa w Seacie Ibiza III/Volkswagenie Polo IV zalecamy przeprowadzać co roku lub co 20 000km. Proces odwadniania można wykonać co pół roku. Jednak nie jest to zbyt duży wydatek, dlatego zalecamy przeprowadzać tą czynność co roku. Koszt zakupu dobrego filtru to około 50 złotych. Są również dostępne tańsze i droższe zamienniki.
REKLAMA
Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego
REKLAMA
Podczas całej pracy zalecamy mieć pod ręką dużą ilość szmatek. Rozlane paliwo należy natychmiast usunąć. Poza nowym filtrem będzie nam potrzebny gumowy wężyk odporny na olej napędowy oraz pusty pojemnik. Pamiętajmy o tym, że wszelki odpady pozostałe po naszej pracy muszą zostać oddane do punktu utylizacji. Nie dopuszczalne jest wyrzucanie i wylewanie w przypadkowe miejsca.
Zaczniemy od odwadniania filtru paliwa. Znajduje się od pod maską. Na początku musimy zdjąć spinkę zabezpieczającą a następnie wyjąć zawór regulacyjny (na nim była spinka) razem z podpiętymi do niego przewodami paliwowymi. Na dole filtru znajduje się śruba odpowiedzialne za odwadnianie filtru.
Wsuwamy na jej króciec wąż gumowy i odkręcamy ją. Powinniśmy zlać do naczynia około 0,1L wody. Teraz dokręcamy ją i zdejmujemy przewód. Warto użyć nowego pierścienia uszczelniającego na zawór odwadniający. Teraz pozostaje nam zamontować zawór regulacyjny razem z przewodami i zabezpieczyć go spinką. Odpalamy silnik i pozwalamy mu popracować chwilę na wolnych obrotach. Wciskamy kilka razy pedał gazu w celu odpowietrzenia.
Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana świec zapłonowych
REKLAMA
Przechodzimy do wymiany. Tutaj będzie nam potrzebne około 0,2 litra czystego oleju napędowego. Na początku zdejmujemy spinkę mocującą i zdejmujemy zawór regulacyjny. Ściągamy opaski zaciskowe z przewodów paliwowych i demontujemy je. Teraz otwieramy zaciski mocujące i wyjmujemy filtr paliwa. Wkładamy nowy wkład, zalewam go czystym olejem napędowym.
Pozostało nam założyć nowy pierścień uszczelniający i złożyć wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o poprawny zamocowaniu wszystkich opasek. Na końcu uruchamiamy silnik i pozwalamy mu popracować na luzie. Następnie wciskamy kilkakrotnie pedał przyspieszenia w celu odpowietrzenia.
REKLAMA
REKLAMA