REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo. Fot.Newspress
Volkswagen Polo. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana i odwadnianie filtru paliwa w silniku wysokoprężnym to jedna z podstawowych czynności serwisowych w samochodzie. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić i odwodnić filtr paliwa w modelu Ibiza III i Polo IV.

Wymianę filtra paliwa w Seacie Ibiza III/Volkswagenie Polo IV zalecamy przeprowadzać co roku lub co 20 000km. Proces odwadniania można wykonać co pół roku. Jednak nie jest to zbyt duży wydatek, dlatego zalecamy przeprowadzać tą czynność co roku. Koszt zakupu dobrego filtru to około 50 złotych. Są również dostępne tańsze i droższe zamienniki.

REKLAMA

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

REKLAMA

Podczas całej pracy zalecamy mieć pod ręką dużą ilość szmatek. Rozlane paliwo należy natychmiast usunąć. Poza nowym filtrem będzie nam potrzebny gumowy wężyk odporny na olej napędowy oraz pusty pojemnik. Pamiętajmy o tym, że wszelki odpady pozostałe po naszej pracy muszą zostać oddane do punktu utylizacji. Nie dopuszczalne jest wyrzucanie i wylewanie w przypadkowe miejsca.

Zaczniemy od odwadniania filtru paliwa. Znajduje się od pod maską. Na początku musimy zdjąć spinkę zabezpieczającą a następnie wyjąć zawór regulacyjny (na nim była spinka) razem z podpiętymi do niego przewodami paliwowymi. Na dole filtru znajduje się śruba odpowiedzialne za odwadnianie filtru.

Wsuwamy na jej króciec wąż gumowy i odkręcamy ją. Powinniśmy zlać do naczynia około 0,1L wody. Teraz dokręcamy ją i zdejmujemy przewód. Warto użyć nowego pierścienia uszczelniającego na zawór odwadniający. Teraz pozostaje nam zamontować zawór regulacyjny razem z przewodami i zabezpieczyć go spinką. Odpalamy silnik i pozwalamy mu popracować chwilę na wolnych obrotach. Wciskamy kilka razy pedał gazu w celu odpowietrzenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana świec zapłonowych

REKLAMA

Przechodzimy do wymiany. Tutaj będzie nam potrzebne około 0,2 litra czystego oleju napędowego. Na początku zdejmujemy spinkę mocującą i zdejmujemy zawór regulacyjny. Ściągamy opaski zaciskowe z przewodów paliwowych i demontujemy je. Teraz otwieramy zaciski mocujące i wyjmujemy filtr paliwa. Wkładamy nowy wkład, zalewam go czystym olejem napędowym.

Pozostało nam założyć nowy pierścień uszczelniający i złożyć wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o poprawny zamocowaniu wszystkich opasek. Na końcu uruchamiamy silnik i pozwalamy mu popracować na luzie. Następnie wciskamy kilkakrotnie pedał przyspieszenia w celu odpowietrzenia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    REKLAMA