REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Program "Mój elektryk" i dotacje do zakupu elektryków z budżetem o 100 mln zł wyższym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Program Mój elektryk i dotacje do zakupu elektryków z budżetem o 100 mln zł wyższym, samochód elektryczny, zielone tablice rejestracyjne
Program Mój elektryk i dotacje do zakupu elektryków z budżetem o 100 mln zł wyższym
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Program "Mój elektryk" dostanie od NFOŚiGW dodatkowe 100 mln zł. Dodatkowa pula również zostanie przeznaczona na dofinansowania zakupu samochodów elektrycznych. Pojedyncza dotacja może sięgnąć nawet 70 tys. zł.

Rządowy program dopłat do zakupu samochodów elektrycznych cieszy się dużym zainteresowaniem. Od początku jego realizacji Bank Ochrony Środowiska ocenił wnioski o dopłaty do ponad 13 tys. pojazdów elektrycznych. To pozwoliło NFOŚiGW na przyznanie dotacji na łączną kwotę ponad 426 mln zł.

REKLAMA

Dodatkowe 100 mln zł na zakup aut w programie "Mój elektryk"

Pierwotny budżet programu "Mój elektryk" wynosił 500 mln zł. Teraz kwota została zwiększona o dodatkowe 100 mln zł. Decyzję w tej sprawie wydał Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na wniosek Banku Ochrony Środowiska.

Program "Mój elektryk" stwarza możliwość dofinansowania leasingu samochodów zeroemisyjnych, co znacząco przyczynia się do popularyzacji sektora elektromobilności w naszym kraju. Kolejne zwiększenie puli środków na dopłaty to dobra wiadomość dla przedsiębiorców, którzy myślą o leasingu samochodu elektrycznego, a jeszcze nie zdążyli złożyć odpowiedniego wniosku – mówi Marek Szczepański, dyrektor Departamentu Programów Ekologicznych w Banku Ochrony Środowiska.

Jak zdobyć dofinansowanie zakupu samochodu elektrycznego?

Zasady są dość proste. Po pierwsze należy zakupić samochód elektryczny. Czysto elektryczny – w program nie łapią się hybrydy, w tym plug-in. Po drugie oferta jest skierowana do osób fizycznych, przedsiębiorców, rolników indywidualnych, samorządów, fundacji, kościołów i związków wyznaniowych. Po trzecie konieczne jest złożenie wniosku o dotację i leasing u jednego z trzydziestu leasingodawców współpracujących z BOŚ. Wnioski można składać do 30 września 2025 r. lub do wyczerpania środków ujętych w budżecie programu.

Ile wynosi dofinansowanie w programie "Mój elektryk"?

W przypadku samochodu osobowego o DMC do 3,5 tony dofinansowanie może sięgnąć kwoty na poziomie 27 tys. zł. Przy zakupie pojazdów dostawczych nabywca może się starać o dofinansowanie sięgające już nawet 70 tys. zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Osoby fizyczne:

  • dofinansowanie 18 750 zł do progu wartości auta elektrycznego na poziomie 225 tys. zł.
  • dofinansowanie 27 000 zł bez progu wartości maksymalnej, gdy nabywca posiada Kartę Dużej Rodziny.

Inne podmioty:

  • dofinansowanie 18 750 zł bez dodatkowych wymogów na elektryczny samochód osobowy.
  • dofinansowanie 27 000 zł na elektryczny samochód osobowy przy wymaganym średniorocznym przebiegu powyżej 15 tys. km.
  • dofinansowanie o wartości 20 proc. kosztu zakupu na elektryczny samochód dostawczy. Kwota dofinansowania nie może przekroczyć 50 tys. zł.
  • dofinansowanie o wartości 30 proc. kosztu zakupu na elektryczny samochód dostawczy. Kwota dofinansowania nie może przekroczyć 70 tys. zł. Tu wymagany jest średnioroczny przebieg co najmniej 20 tys. km.
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA